Wat zijn er toch veel mooie boeken over ons merk. Ik wordt er hebberig van.
Hier heb ik nog een mooie. Als je deze ooit kunt kopen, direct doen!
Die ken ik niet (nou ja, alleen het buitenkantje dan).Wat zijn er toch veel mooie boeken over ons merk. Ik wordt er hebberig van.
Die ken ik niet (nou ja, alleen het buitenkantje dan).Wat zijn er toch veel mooie boeken over ons merk. Ik wordt er hebberig van.
Kan je er wat pagina's uit laten zien? Ik ben heel nieuwsgierig hoe die er van binnen uitziet.
Dat geeft niets. Ik vind foto's altijd beter dan gescande pagina's. Ten eerste is het beter voor je boek en ten tweede geven foto's wel een hele goede indruk, maar kopieer je het niet zo perfect dat je je bezwaard hoeft te voelen over copy rights. Foto's zijn prima dusIk heb geen scanner, ik zal eens kijken of ik een paar goede foto's kan maken.
In de serie van 'Le Alfa di Vittorio Jano' is er ooit nog een deel verschenen genaamd 'Le Alfa di Merosi e di Romeo'Le Alfa Romeo di Vittorio Jano
Luigi Fusi, Enzo Ferrari, Griffith Borgeson
Misschien leuk om even wat uit mijn boekenkast te laten zien: Le Alfa Romeo di Vittorio Jano door Luigi Fusi, Enzo Ferrari en Griffith Borgeson. Een boek uit 1982 dat intussen redelijk gezocht is, en terecht. Ik liep er vorig jaar bij toeval tegenaan op eBay. In tegenstelling tot modellen (op een hoge uitzondering na) kan je op eBay nog wel eens een echt mazzeltje hebben met Alfa boeken, zolang het maar niet de overbekende Fusi-bijbel of de Immortal 2.9 is. Voor een goed exemplaar leg je tegenwoordig naar ik heb begrepen al snel 300-400 Euro neer, ik sleepte deze binnen voor 100. Welliswaar niet bepaald okselfris (het lag los in de band) maar toch een mooie prijs.
Het boek is in het Italiaans, dus totdat ik eindelijk eens de cursus Italiaans heb gedaan die ik me al jaren geleden heb voorgenomen (iemand iets in de kast liggen toevallig?) kan ik daar niet zo heel veel mee. Maar het staat wel boordevol zeer fraaie historische foto's. Hierbij een greep.
Bedankt voor de tip! Hij is binnen (met dank aan Sinterklaas)
Nu 12,50 bij de Slegte...
Leuk! Dat was mijn allereerste Alfa Boek! Ik heb inmiddels al weer enige tijd de nieuwere versie (zie hieronder).En deze is ook zeer de moeite waard.
Onderstaand enkele foto's. Het boek gaat niet in de eerste plaats over de techniek of de auto's van Alfa, maar over de "legendarische namen" uit de geschiedenis van Alfa Romeo:
Die ken ik niet (nou ja, alleen het buitenkantje dan).
Kan je er wat pagina's uit laten zien? Ik ben heel nieuwsgierig hoe die er van binnen uitziet.
Leuk boek, dat deze periode behoorlijk compleet beschrijft. Het "Teil 1" geeft aan dat het een serie had moeten worden. Helaas heeft dit eerste deel nooit een vervolg gehad.Boek beschrijving: Teil 1, Die Merosi-Epoche 1910 - 1927
Ziet er interessant uit Harry.Onderstaand enkele foto's. Het boek gaat niet in de eerste plaats over de techniek of de auto's van Alfa, maar over de "legendarische namen" uit de geschiedenis van Alfa Romeo:
Giuseppe Merosi, Nicola Romeo, Giorgio Rimini, Enzo Ferrari, Vittorio Jano, Ugo Gobbato, Gioachino Colombo, Wifredo Ricart, Orazio Satta en verder "the modern era". Aan ieder van hen is een hoofdstuk gewijd.