Ben even helemaal sneu. Voor het eerst wilde ik aan een 'live' online veiling meedoen. Er werd via een veilinghuis een interessant partijtje oude Politoys aangeboden:
Maar liefst vijf stuks van de Quattroruote Zagato (een 6c1750 look-alike met Giulia techniek) en een tweetal Fiat Ballilla Sports. Nou heb ik al zo'n Zagatootje, ooit voor een zacht prijsje via eBay verkregen, maar mijn belangstelling ging vooral uit naar die groenblauwe op de achterste rij. Dat is namelijk een zeer zeldzame McGregor, een in Mexico in licentie vervaardigde Politoys.
Ik schrijf me in voor de veiling en wil een 'absentee bid' plaatsen. Mijn inschrijving wordt na een kwartier geautoriseerd maar opeens is de mogelijkheid om zon absentee bid te plaatsen verdwenen... 's Avonds, wanneer de veiling daadwerkelijk start, op familiebezoek i.v.m. verjaardag. Nou ja, het bieden zal waarschijnlijk tot een torenhoge prijs leiden, laat maar zitten.
Kijk ik zonet. Is het hele wagenparkje voor slechts €66 verkocht
Echt een lachertje, één zo'n Zagato (mits 'mint') brengt 'soms al zo'n bedrag op. Nou weet ik niet tot hoever de winnende bieder zou zijn gegaan en er komt naast verzendkosten ook nog 22,5% veilingopslag overheen, maar dan nog....
grrr...