hoornstra
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

wo dec 08, 2010 16:05

Alfa Romeo start in maart van het volgende jaar met de levering van de Mito 1.3 JTDm Eco. Die diesel valt met zijn uitstoot van 95 gr/km in de klasse van auto’s waarover geen wegenbelasting en BPM hoeft worden betaald en die zakelijk met veertien procent bijtelling kunnen worden gereden.
De rest van het artikel.
Ik wacht met spanning t moment af waarop de Fa. den haag beslist dat er toch wel wat te weinig mrb binnenkomt nu en die wegenbelastingvrije maatregel terugdraait... :lol:
Is eerder gebeurd (afschaffing grijs kenteken)

Grtz,fRank
Of dat de niet wegenbelastingvrije weer meer moeten betalen om dat gat op te vullen.
Er wordt nooit zoveel gelogen als na een jachtpartij, tijdens een oorlog en voor een verkiezing.

verleden:diverse sud, sud 5m, sud ti, 33, 33qv, 33 sw, 164, 146, GTV2.0, 75TS, 166V6

Scarb 0142

Andretti Molletti

do dec 16, 2010 18:25

Alfa Romeo start in maart van het volgende jaar met de levering van de Mito 1.3 JTDm Eco. Die diesel valt met zijn uitstoot van 95 gr/km in de klasse van auto’s waarover geen wegenbelasting en BPM hoeft worden betaald en die zakelijk met veertien procent bijtelling kunnen worden gereden.
De rest van het artikel.
Autoweekend is niet zo bij de les geloof ik??
Wegenbelasting?? De houderschapsbelasting zal men bedoelen?

De firma den haag snapt het ook niet: door deze auto te houden vervuil je niet minder dan een andere auto te houden... dus dit slaat nergens op.
Wat betreft diesels is het politieke drama helemaal kompleet: dieselrijders rijden meer dan twee keer zoveel dus is de uitstoot 2 keer zo hoog. Uiteraard ABSOLUUT gezien niet in grammetjes per kilometer, dat was om auto's te vergelijken...
Dan komt zo'n mallotig geknepen jip en janneke dieseltje natuurlijk met een roetfilter... tja dat gaat niet werken in deze context: geen houderschapsbelasting dus ook mensen die korte stukjes rijden of veel stadsverkeer... na een paar 100km is het roetfilter voor eeuwig verstopt en krijg je het petroleumstelletje niet meer van zijn plek... geen garantie, want: verkeerd gebruik. Na 3 jaar verkopen omdat je niet door de APK komt. Tot die tijd meer vervuild dan de SZ van Ffrank ;)

Politiek...... daar zit geen greintje technisch verstand op of aan.... dus bemoei je er niet meermee Den Haag aub :roll:

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

do dec 16, 2010 21:11

Tot die tijd meer vervuild dan de SZ van Ffrank ;)
roll:
Héééé'... pas op hè! De SZ van Ffrank is een schone wagen.
Welke van de twee bedoel je eigenlijk?

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

do dec 16, 2010 21:32

Om op een lijn te blijven, jij werkt kennelijk ook met gedateerde informatie, tegenwoordig heet het Motorrijtuigenbelasting.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Andretti Molletti

do dec 16, 2010 23:44

Om op een lijn te blijven, jij werkt kennelijk ook met gedateerde informatie, tegenwoordig heet het Motorrijtuigenbelasting.
Hylke: http://www.belastingdienst.nl/organisat ... st-05.html

Het heet houderschapsbelastingen en wordt geint door het Centraal Bureau Motorrijtuigenbelasting .... leuker kunnen we het niet maken, onduidelijker wel :lol:

Als we het gewoon diefstal noemen snapt iedereen het ;)

Hylke
Moderator
Moderator

RE: MiTo: wegenbelasting vrije Eco-JTDm op komst

vr dec 17, 2010 07:39

Afbeelding

Je hebt helemaal gelijk, ik ga even in een hoekje staan :lol:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Andretti Molletti

Re: RE: MiTo: wegenbelasting vrije Eco-JTDm op komst

vr dec 17, 2010 14:11

Afbeelding

Je hebt helemaal gelijk, ik ga even in een hoekje staan :lol:
Wist het ook niet precies hoor, maar naar aanleiding van jouw opmerking ben ik gaan zoeken, vandaar :wink:

Hylke
Moderator
Moderator

vr dec 17, 2010 14:14

Idem hier 8)

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

tommaso
Guru
Guru

wo dec 22, 2010 13:25

Zag bericht ergens staan dat de Mito in 2012 de 2 cylinder Fiat motor gaat krijgen met 105 pk.

Qua vermogen zit je dan in de buurt van de 33 met 1.7 ie motor dus niet heel verkeerd.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Dinky Boy
Miniaturista

RE: MiTo: Super

do mar 31, 2011 15:22

Alfa Romeo stoft een oude naam af: van de MiTo verschijnt een uitvoering onder de naam Super.

Afbeelding

Ten opzichte van de Progression heeft de Super als extra's:

16 duims lichtmetalen velgen
Blue & Me mediaspeler, voorbereid op iPd en iPhone
HiFi installatie met CD/MP3 dual tuner en 8 speakers
Sportieve bumpers (???)
Titanium grijze spiegelkappen
Met leer bekleed stuur met bediening voor radio en telefoon

Of dit uitrustingsniveau ook naar Nederland komt is nog niet bekend.

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

di apr 26, 2011 12:25

Zo, vorige week een MiTo besteld, het moest maar eens gebeuren met de huidige brandstofprijzen!

Het is de volgende geworden:

MiTo 1.3 Mjet Eco
Biancospino
Hele riedel aan pakketten die neerkomen op:

17" antraciete wielen
antraciete lampringen en spiegels
Naturel leder
Glazen klap/schuifdak
DNA, Cruisecontrol, Blue&Me, gescheiden Climate, blablabla

Motor is natuurlijk niet erg sterk maar tijdens een test met een Punto Evo met die motor (test van 5.000 km) beviel hij uitstekend. En gemiddeld tijdens die test 1 op 23 gereden! paar weekjes geduld en dan tuffen maar!

Pretkilometers kunnen nog gewoon met de Giulia en barchetta dus door de week lekker relaxed kilometervreten!
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Maxtor
Guru
Guru

ma mei 09, 2011 00:08

Bodykit eronder van de MiTo Savali en voila, hij oogt meteen een stuk agressiever!
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

RalfUittenhout
Member
Member

wo mei 11, 2011 10:45

vooral lamborghini is goed met speciale edities, hoop dat dit wel een serieuze extra editie is, en niet alleen een oude naam van zolder halen,
Hoevaak zie je een Fiat 500 Diesel rijden, en dan diesel als in het kledingmerk..

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

RE: MiTo: Eco-MiTo nu 98 pk

ma aug 01, 2011 14:40

Squadra Tuning heeft het voor elkaar!

http://www.lamacchina.nl/?p=1684
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

RoyvdStad
Advanced Member
Advanced Member

di mei 08, 2012 09:46

Beste forum leden,

Ik heb een vraag over de MiTo en ben benieuwd wat jullie ervaringen er mee zijn.

Gister avond heb ik de MiTo ( is inmiddels van mijn vriendin) grondig gewassen van binnen en buiten. Na het wassen natuurlijk weer als nieuw behalve dat de MiTo vol met steenslag zit, er wordt nauwelijks mee gereden staat bijna altijd onder de carpoort en toch helemaal vol ( dit in tegenstelling met de Jags die nergens last van hebben en ik daar ongeveer 30 a 40 duizend KM per jaar mee rij).

Voornamelijk de motorkap en bij de achterwielen helemaal vol, de verf er voledig af zodat je gewoon een blanke metaal kleur ziet :evil:

Ik ben benieuwd wat jullie ervaring met steenslag / slechte lak etc is met de MiTo.

Gr Roy

Afbeelding
Bentley Continental T
Rover 827 Sterling Coupe
Range Rover Voque
Jaguar XJ6
MG ZT-T
Mercedes E55 AMG

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”