Top en bedankt voor jullie welkomstwoord, ik zal jullie graag van dienst zijn met allerlei wetenswaardigheden en geloof het of niet,.....dat gaat heel ver.
Beginnend met de regelaar, belangrijk om te kunnen rijden. De standaard regelaar waaraan in feite NIETS is te regelen is bij de thuisrijders de meest voorkomende. Het minder worden is in feite een punt van slijtage maar veelal gewoon stof en vuil, een schoonmaakbeurt doet vaak wonderen. Het beste aantal ohm's op een thuis cq kleinere baan, ligt een beetje aan het model cq opbouw van het geheel. Veel of weinig bochten, is er sprake van lange rechte stukken etc, etc. Meestal volstaat het beste 25 ohm maar ook dat hangt een beetje af van de persoonlijke wens en afstelling en hoe de slotcar is opgebouwd met name wat voor motor ligt er in. Is dus eigenlijk moeilijk zo een oordeel over te geven.
Daar komt het voordeel en gelijk het antwoord op de volgende vraag, er wordt op een club zoals wij die hebben voornamelijk gereden met electronische regelaars. Soms de merken die gewoon verkrijgbaar zijn ( de meest bekende is wel de MUCO slotracecontroller 2000) en daarnaast zijn er wat techneuten die zelf hun regelaar ontwerpen. Niet alleen de ohm regeling is dan verstelbaar maar deze kan geheel naar je eigen wens worden afgesteld op gebied van intensiviteit, remwerking en aggressiviteit, zelfs het voltage is regelbaar.
Zelf ben ik met de top van het rijdersveld inmiddels al aan het rijden met DIGITALE regelaars, deze hebben we 3e kwartaal vorig jaar over laten komen vanuit Zwitserland en de hoge verwachtingen zijn uitgekomen. Deze regelaars hebben we reeds gebruikt tijdens een 24 uurs race in Iqualada bij Barcelona in Spanje en hebben daar uitstekend mee gereden. Een redelijk ander bekend merk in slotracing van de laatste jaren is SLOT.IT, ook dit merk komt dit jaar met een dergelijke digitale regelaar en de ontwikkelingen en verbeteringen zijn nog steeds in volle gang al scheelt het vaak maar tienden of hondersten van seconden, maar ja,.....................dat kan nou net de winst opleveren.
Als de regelaar keuze is gemaakt, begint het eigenlijk pas. De keuze van de slotraceauto is enorm, maar beperken we ons tot de merken welke het beste en gemakkelijkst aanpasbaar zijn, wordt het aanbod al wat beperkter.
Ik heb in eerdere berichtgevingen veel gelezen over met name de afla-modellen van Fly. Ze zijn prachtig maar tevens niet competatief t.o.v. andere merken in dezelfde klasse. Het grote probleem, en om het daarbij te laten, is bij de oude 156 modellen de motor voorin. Zelf was ik dus maar wat blij met de nieuwe 156 racing waarbij Fly eindelijk een competatieve toerwagen op de markt heeft gebracht en gelijk een echte goede met een motor inline achterin en zelfs een verende motormount ( dat is bij de toerwagen redelijk uniek). Daar komt nog bij dat het zelfs een alfa is zodat ik nu al die andere merken, om maar wat te noemen de mercedes en audi TT van het merk Ninco, eindelijk zoek kan rijden.
ALFA RULES, ook bij SRC Fastlane te Everdingen !, al zal ik het met de komst van de nieuwe Peugeot 406 van het merk Spirit nog moeilijk gaan krijgen.
Ik nodig jullie uit om nog meer vragen te stellen, ik zal jullie er graag over vertellen.
Folcher
http://www.src-fastlane.nl