De meeste Alfa's ga ik, hoe vaker ik ze zie, steeds mooier vinden. Bij de Stelvio heb ik dat gevoel (nog) niet. Ik vind 'm zeker niet lelijk, maar los dat het een SUV is, mist hij een beetje het onderscheidende typische Alfa-uitstraling. Nu vond ik dat van de Giulia eerst ook, maar die auto is in het echt zo veel mooier dan op foto's. Hopelijk is dat bij de Stelvio ook zo.
Ik ben hem vandaag in het echie gaan bekijken en moet zeggen dat hij toch wel veel mooier is dan op foto's. Ik vind 't voor een SUV toch echt een mooi ding, zeker in het donkerblauw....maar ik houd helaas niet zo van SUV's.
Volgens de verkoper reed 't echt bijna identiek als een Giulia, al was de Giulia wellicht nog ietsiepietse scherper met insturen...jaja.
De interieurafwerking vond ik overigens wel van een beter niveau als dat van de Giulia. Die reed ik in juli/augustus, dus was wel een hele vroege. Maar dat mag ook wel voor een auto van bijna €75.000...
Maar wat ik dan weer niet snap is hoe ze met deze auto's mensen proberen te lokken die eigenlijk een Giulia SW willen hebben. Prijsverschil volgens de verkoper is ongeveer €12-15K t.o.v. een Giulia. De instap 200pk-Stelvio gaat 55 mille kosten, dat is inderdaad 15K duurder dan de Giulia die nét onder de 40 duikt.
Om eerlijk te zijn, maar voor dat prijsverschil kan ik mijn vrouw bijna een nieuwe(!) Renault Clio Estate van laten kopen (om maar iets te noemen met flink wat ruimte) zodat we die auto gebruiken voor met de kinderspullen te zeulen.