Waarheid als een koe. De "corporate denkwereld" kan ook heel kleinzielig zijn, onderschat dat niet. Het aloude "if I can't have her, nobody can" bestaat ook op dat niveau, en reken maar dat FIAT Alfa liever in eigen handen ziet falen, dan in de handen van een ander ziet slagen.
En juist bij de Italianen is die kleinzerigheid nog veel erger als bij bijvoorbeeld Duitse of Engelse bedrijven.
Mijn pa heeft 25 jaar bij Iveco gewerkt, wat daar soms allemaal gebeurt in management en directie dat gaat gewoon nergens over. De laatste functie die mijn pa had heeft hij iets van 5 jaar gezeten, en met goede resultaten, maarrrrr wat doe je als bedrijf zijnde als je iemand liever kwijt wilt maar die toch steeds elk jaar goede resultaten haalt? Dan schroef je het budget terug en de targets omhoog. En dat hebben ze dus 4-5 jaar lang geprobeerd, en uiteindelijk hebben ze hem er toch maar gewoon uitgezet. Dat was uiteraard met een mooie handdruk ter waarde van 25 jaar.
De opvolger van mijn pa is overigens na een jaartje zelf weggevlucht (kerel was een succesvolle manager van een Duitse truck fabrikant, door Iveco voor veel geld binnen gehaald) en ook zijn opvolger is na een paar maanden alweer overgeplaatst naar een andere functie.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Kortom die Italianen doen maar wat. Ik kan iedereen adviseren om
nooit voor een Italiaans bedrijf met Italiaanse bazen/eigenaren te gaan werken. Daar krijg je 100% zeker spijt van. Of laat ik het zo zeggen, mijn pa is een van de weinigen die het 25 jaar heeft volgehouden. In al die tijd zijn er meerdere collega's van hem daar eruit gegooid, weggepest, of zelf uit frustratie weggegaan, en praktisch allemaal hebben ze bij andere bedrijven een succesvolle carriere opgebouwd...
Kortom er zijn 2 dingen die Italianen niet moeten doen, en dat is voetballen en een internationaal bedrijf leiden en denken dat de rest van de wereld wel volgens hun ideeen werkt.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)