Forza Trentatre
Full Member
Full Member

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

wo apr 01, 2009 19:27

Deze mentaliteit is DE nummer 1 reden om zo MIN mogelijk personeel te willen hebben... of op korte-termijn contracten aan te nemen... want hoeveel je per maand ook aan salarissen er in pompt... het is toch nooit goed genoeg...als het goed gaat NOG meer willen... loonsverhoging is "normaal"... maar geen hond die bijspringt op het moment dat het slecht gaat... laat staan eigen geld er in steekt...

Een werknemer neemt geen enkel risico... ja.. nu nu de boel failliet gaat... wow... misschien dat ze twee maanden geen salaris krijgen... jammer... (oprecht!) maar ik geloof dat er anderen gezamelijk voor een miljard het schip in gaan? :thumbs:

Voor de goede orde: ik ben GEEN fan van Kroymans... maar dit is domweg een mentaliteitskwestie.
Ik wil me niet te sterk mengen in deze discussie hoor, maar spreek je jezelf niet een heel klein beetje tegen?
Ik kom juist NIET met een opinie omdat ik vind dat die dan onderbouwd moet zijn... en daar ontbreekt het ons allen voor aan de kennis...

Ik heb er alleen wel een pleurishekel aan als vage vermoedens (waar de jalouzie ook nog eens van af druipt) als feiten geponeerd worden...
Jij komt nu met een heel duidelijke opinie...waar ik niet eens zozeer tegen ben. Maar waar het om gaat is dat je bovenaan deze pagina schreeuwt (ja, de capslock staat aan en woorden als ''pleurishekel'') dat je niet met opinies moet aankomen als je ze niet kunt onderbouwen.

Maar vervolgens ga je zelf wel verhalen de wereld inroepen als zijnde feiten. Alsof iedere werknemer in dit land onmogelijke eisen stelt en nooit tevreden is...

Sorry hoor...maar laat anderen (zenix, paliri) dan ook een eigen mening hebben. Of ze nu wel of niet in jouw straatje passen dan wel onderbouwd zijn of niet.
I don't wear jewels, I drive them, Alfa Romeo

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

wo apr 01, 2009 19:41

maar elke ondernemer doet dit toch of zijn ze hier dom ????
Weer een foute aanname... hoewel... ik zie mezelf wel als redelijk dom...
en de werknemers profiteren echt niet ervan als het beter gaat, de grootste onzin wat ik ooit gehoord heb
Kuch...

Dus Kroymans die ooit in z'n uppie begon... heeft niet decennia lang al die werknemers van loon voorzien? :shock: :shock: :shock:

Als er nu 1000 mensen uit moeten... heeft het concern volgens mijn simpele visie dus ook tijdenlang 1000 mensen gesalarieerd...

Gokje (aanname etc): een gemiddeld persooneelslid kost 2500 Euro per maand.. x 1000 = 2,5 miljoen per MAAND aan salarissen...

Noem het maar onzin...

En dan NOG alles willen afpakken?

Sorry, maar ik vind jouw visie dus echt de kortste die ik ken...

Deze mentaliteit is DE nummer 1 reden om zo MIN mogelijk personeel te willen hebben... of op korte-termijn contracten aan te nemen... want hoeveel je per maand ook aan salarissen er in pompt... het is toch nooit goed genoeg...als het goed gaat NOG meer willen... loonsverhoging is "normaal"... maar geen hond die bijspringt op het moment dat het slecht gaat... laat staan eigen geld er in steekt...

Een werknemer neemt geen enkel risico... ja.. nu nu de boel failliet gaat... wow... misschien dat ze twee maanden geen salaris krijgen... jammer... (oprecht!) maar ik geloof dat er anderen gezamelijk voor een miljard het schip in gaan? :thumbs:

Voor de goede orde: ik ben GEEN fan van Kroymans... maar dit is domweg een mentaliteitskwestie.
een bedrijf heeft werknemers nodig, alsof werken profiteren is lijkt me toch niet....zonder die werknemers kan de baas niet drie zwembaden onderhouden en een privejet kopen, etc...en als je ze niet nodig hebt gooi je ze maar op straat

en meneer Kroymans zal wel goed voor zichzelf zorgen, ik heb meer medelijden met de mensen die op straat komen als met die arme CEO

jouw visie is kort en bekrompen.....het moet van beide zijden komen :wink: dus meneer kroymans is een heilige omdat hij 1000 mensen van salaris heeft voorzien :blue_lol:

een goede "kruidenier" heeft hart voor de zaak en zijn mensen en neemt dus geen overbodige risico's....

Patrick
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo apr 01, 2009 19:49

een goede "kruidenier" heeft hart voor de zaak en zijn mensen en neemt dus geen overbodige risico's....
Wanneer is een risico in jouw ogen overbodig?

Mosterd na de maaltijd?

Da's makkelijk oordelen!

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

wo apr 01, 2009 20:46

Mijn pleurishekel is puur persoonlijk... en puur voor mijn eigen rekening... daarom is het ook MIJN pleurishekel... da's heel wat anders dan zeggen dat iemand honderden miljoenen wegsluist... Neem aan dat dat nuance verschil toch wel duidelijk is?

Als anderen een mening mogen hebben... mag ik dat toch zeker ook?

Of is het zo dat anderen een mening mogen hebben, die mogen ventileren, mogen ageren tegen niet strokende andere meningen maar mij dat voorrecht op de een of andere duistere manier ontnomen is? Dachttutnieh.... :lol: :lol: :lol:

Volgens mij riskeert een ondernemer have en goed om een bedrijf uberhaupt maar te beginnen... alleen interesseert het geen hond hoe het de ondernemer vergaat... dat blijkt wel weer keihard uit de voorgaande reacties...
Alsof iedere werknemer in dit land onmogelijke eisen stelt en nooit tevreden is...
De dag dat een vakbond aanbelt bij bedrijven en zegt "Wij bemerken dat uw bedrijf in zwaar weer verkeert en bieden u daarom SPONTAAN aan collectief 10% loon in te leveren om u door deze zware periode heen te helpen" zal de dag zijn dat ik respect voor ze krijg... en tevens de dag die mijn ongelijk in deze keihard zal aantonen... en geloof me... die dag wacht ik met smart af... ZELDEN wilde ik MEER ongelijk hebben dan nu :wink:

Even grof rekenend kom ik uit 2 maanden geen salaris @ 2500 per maand (lekker ruim!) @ 1000 personeelsleden... = pak hem beet... 5 miljoen dat het personeel er bij in schiet op dit moment...

Ik geloof dat het conglomeraat van financiers er IETS meer bij inschiet dan slechts 5 mljoen... dat geld komt toch ook echt ergens vandaan... maar dat blijkt hoegenaamd niemand iets te kunnen schelen??????
een goede ondernemer ziet dit aankomen .
Ik neem aan dat je uit ervaring spreekt? Uit pure menselijke interesse... welk bedrijf / bedrijven run je als ondernemer?

Ik neem aan dat je deze hele dip in de economie hebt zien aankomen en daar gebruik van gemaakt hebt? BV op de beurs... of door slimme ondernemingen?

Toch?

Nog maar eens herhalend, ik ben geen fan van Kroymans (zeker de aanpak van de Alfa import in COMPLEET fout aangepakt) maar heb wel respect voor het imperium dat ie opgebouwd had en het is dieptriest dat het zo ten val gekomen is. Niemand heeft inzicht in de precieze oorzaak of verdere details dus zal ik blijven ageren tegen ongefundeerde "feiten" en aannames die er maar van uitgaan dat elke ondernemer geld wegsluist, z'n personeel de dupe laat zijn etc etc.

Voor degenen die die meningen zijn toegedaan, kom eens een paar maandjes meedraaien als ondernemer met onderneming in zwaar weer... maar dan dus NIET lopen miepen als je exact nog een tientje op zak hebt waar je het nog een week mee moet uitzingen maar wel je personeel hun vakantiegeld net uitbetaald hebt en ze kunt uitzwaaien als ze met het hele gezin naar Turkije op all-in vakantie gaan...

U is MEER dan welkom!

Oh ja... voor ik het vergeet... ook ik heb in een dergelijke situatie als die van de Kroymans werkenemers gezeten... ken het dus uit ervaring... en nee, het is niet leuk... maar je moet wel een open geest behouden...

Op de een of andere manier schiet steeds het oude Joodse gezegde "Ik wens je veel personeel toe!" door mijn hoofd als geveinsde goede wens aan concurrenten...

Vreemd...

:lol: :lol: :lol:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

wo apr 01, 2009 21:37

Wanneer is een risico in jouw ogen overbodig?

Mosterd na de maaltijd?

Da's makkelijk oordelen!

Patrick.
idd makkelijk oordelen, maar kunnen ze dan niet rekenen? het lijkt me dat als het voorkort nog rozengeur en maneschijn was en nu dit, dat klopt toch niet???

overbodige risico's? ---> een te grote voorraad met te dure autos?

Ze moeten gewoon een ouderwetse boekhouder in dienst nemen :lol:

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 01, 2009 21:41

Wel eens actief meegedaan aan fabrikant - importeur onderhandelingen? :wink:

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

wo apr 01, 2009 21:47

nee!! jij dan?

maar jouw antwoord impliceert waarcshijnlijk met het mes op de keel? dan nog blijft het rekenen en risico's afwegen lijkt me

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 01, 2009 22:00

Deze hele discussie riekt nadrukkelijk naar spruitjes...

Allereerst is het voor iedereen sneu als hij of zij ineens zonder baan zit of geen salaris betaald krijgt. Als werkend individu met een arbeidscontract heb je daar recht op. Als de onderneming waar je voor werkt echter als geheel omvalt, is dat een typisch geval van pech gehad en dat is inderdaad onrechtvaardig, in die zin dat degenen die getroffen worden niet direct debet zijn aan hun situatie.

Dat geeft echter niemand het recht om zijn of haar loon dan maar te willen verhalen op de ondernemer achter het bedrijf, tenzij de rechtsvorm zich daar uitdrukkelijk voor leent. De ondernemer heeft zoals al door velen aangehaald persoonlijke risico's genomen en zich waarschijnlijk een slag in de rondte gewerkt om een bedrijf op te bouwen. Als hij daarbij op enig moment de vruchten van plukt zou hem dat nadrukkelijk gegund moeten worden. Immers, de werknemers hebben wel degelijk geprofiteerd van zijn ondernemingsdrang!!! Werkgelegenheid is namelijk geen gegeven, zoals nu maar weer blijkt. Degenen die die werkgelegenheid creëren zijn in die zin dus wel degelijk weldoeners, of in ieder geval doeners die iets creëren. In meerdere opzichten zelfs! Aan een geslaagd ondernemerschap kleven vele vormen van belasting, waar de overheid bijvoorbeeld weer rotondes van kan verfraaien en de verzorgingsstaat in stand houden.

Om nu de geslaagde ondernemer bij een algemene recessie volledig kaal te willen plukken om de ex-werknemers alsnog te kunnen betalen is natuurlijk de nekslag voor het ondernemerschap. Er moet toch een incentive zijn om het risico te willen dragen? Dat incentive heet succes en wordt uitgedrukt in bedrijfsresultaten. Vervolgens kan de ondernemer hier zijn eigen leven mee verrijken in alle mogelijke opzichten. En terecht! Succes komt NOOIT zomaar aanwaaien.

Helaas is succes in Nederland nog altijd een beetje een vies woord. Als je het al geniet, moet je het vooral niet laten blijken.... Het nationale schijngeweten dicteert immers dat gewoon al gek genoeg is. .

Vooralsnog kan ik het niet opbrengen om een onderneming te beginnen: ik heb nog niet het juiste idee gevonden. Word ik morgen wakker met wél het juiste idee, dan ga ik er meteen werk van maken en werk ik me het vel van de vingers om mijn visie werkelijkheid te laten worden. Met een beetje geluk maak ik er een florerende onderneming van waar ik een aardige cent aan verdien, zodat ik kan doen en laten wat ik wil. In mijn gedachten zie ik het huis met aangebouwde garage al staan... maar één ding is zeker: dat huis zal niet in Nederland staan, als het al ooit zo ver komt. De zure mentaliteit in dit land, waar je alleen iets gegund wordt als je anderen als ware parasieten laat meeliften op jouw harde werk, is me dan toch echt te verstikkend.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 01, 2009 22:08

nee!! jij dan?

maar jouw antwoord impliceert waarcshijnlijk met het mes op de keel? dan nog blijft het rekenen en risico's afwegen lijkt me
Yeps... ik wel... zowel aan de kant van een kleine importeur... als van een HELE grote Amerikaanse fabrikant...

Yanks begrijpen niet dat Europa ECHT anders is dan de USA... en dat zal bij GM (Hummer, Cadillac, Saab) niet heel veel anders zijn... ik weet het... het is een generalisatie... maar wel eentje die 99,9% van de tijd opgaat...

GM is een REUS vergeleken bij Kroymans (of een vergelijkbaar bedrijf) en de contracten worden voor lange termijnen afgesloten incl. afname verplichtingen... zonder het precies uitgezocht te hebben... denk ik dat het GM contract nog afgesloten is in de tijd dat het voor Kroymans idd rozegeur en maneschijn was... incl. de daar bij behorende verkoopprognose en de afnameverplichtingen die eerder te hoog van nature zijn dan te laag...

Als de zaken dan minder goed lopen dan verwacht... wisselt een fabrikant niet zo maar van importeur (zie de opschudding rond de importeurswissel van Alfa!) maar oefent druk uit... druk die misschien niet altijd realistisch is...

Als importeur wil je ook niet zo maar opgeven... want een importeurschap aantrekken kost veel geld... voorraden overrnemen van de oude importeur... introductie... de hele organisatie opzetten... dus de handdoek in de ring gooien is kostbaar... veel investeringen die als sneeuw voor de zon verdwijnen...

Er worden nogal wat rechtzaken gevoerd over schadecompensatie voor importeurs wie het importeurschap ontnomen wordt... en deels terecht vind ik...

Als importeur met tegenvallende resultaten... HOOP je dat je het tij kunt keren... misschien dat Kroy daar gefaald heeft... ik weet het niet... maar vooral GM (maar ook Alfa!) zal zwaar in hun nek gehijgd hebben met de afname verplichtingen en bijbehorende leveringen...

Op een gegeven moment is het een neergaande spiraal die bijna niet meer te stoppen is... zeker als de verkopen over de hele linie zwaar teruglopen...

Dan moet er kapitaal aangetrokken worden... vreemd kapitaal... en nemen de risico's verder toe... want met je eigen geld spelen is nog weer wat anders dan met een ander z'n geld...

De lasten nemen ook toe... want bij eigen kapitaal loop je alleen maar rente mis... bij vreemd kapitaal moet je rente betalen... dus hogere kosten bij teruglopende omzet...

ERGENS zit het breekpunt... en dat moet je maar net op tijd onderkennen... en daar is men te laat mee geweest....

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

wo apr 01, 2009 22:12

De zure mentaliteit in dit land, waar je alleen iets gegund wordt als je anderen als ware parasieten laat meeliften op jouw harde werk, is me dan toch echt te verstikkend.
volgens mij heb jij de frikandel met special nog maar net op....

door, de door jouw onterecht genoemde zure mentaliteit heeft wel iedereen in dit land nog te vreten. ...ga eens aub in Zuid Amerika kijken en dan hebben we het er nog eens over...

als dat je visie op de maatschappij is... genoeg is genoeg, niet?

dus iemand die een succesvol bedrijf runt is een weldoener? in eerste instantie toch voor eigen beurs?
incl. de daar bij behorende verkoopprognose en de afnameverplichtingen die eerder te hoog van nature zijn dan te laag...
daar vat je de koe bij de horens, trajecten in gaan die onzeker zijn en goed praten middels foute prognoses

dus risico's aangaan die erg onzeker zijn, de sky is the limit!
Laatst gewijzigd door Paliri op wo apr 01, 2009 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Forza Trentatre
Full Member
Full Member

wo apr 01, 2009 22:28

Als anderen een mening mogen hebben... mag ik dat toch zeker ook?

Of is het zo dat anderen een mening mogen hebben, die mogen ventileren, mogen ageren tegen niet strokende andere meningen maar mij dat voorrecht op de een of andere duistere manier ontnomen is? Dachttutnieh.... :lol: :lol: :lol:
Zeg ik dat jij geen mening mag hebben dan? Ik vind juist dat je anderen ook hun mening moet gunnen, zonder ze af te doen als ongefundeerd. Je ventileert zelf namelijk ook een mening die niet echt op feiten gebaseerd is. Dat vond ik dus nogal tegenstrijdig. Moet ik je geheugen nog eens opfrissen?
want hoeveel je per maand ook aan salarissen er in pompt... het is toch nooit goed genoeg...als het goed gaat NOG meer willen... loonsverhoging is "normaal"... maar geen hond die bijspringt op het moment dat het slecht gaat... laat staan eigen geld er in steekt...
Is dit een gefundeerde uitspraak? Neen. Mag je die mening toegedaan zijn. Ja, prima. Mag een ander dan ook een mening hebben die misschien niet op feiten gebaseerd is? Volgens jou niet:
Ik kom juist NIET met een opinie omdat ik vind dat die dan onderbouwd moet zijn... en daar ontbreekt het ons allen voor aan de kennis...
Waarom kom je dan wel met een opinie over werknemers die niet onderbouwd is…?

De dag dat een vakbond aanbelt bij bedrijven en zegt "Wij bemerken dat uw bedrijf in zwaar weer verkeert en bieden u daarom SPONTAAN aan collectief 10% loon in te leveren om u door deze zware periode heen te helpen" zal de dag zijn dat ik respect voor ze krijg... en tevens de dag die mijn ongelijk in deze keihard zal aantonen... en geloof me... die dag wacht ik met smart af... ZELDEN wilde ik MEER ongelijk hebben dan nu :wink:

Even grof rekenend kom ik uit 2 maanden geen salaris @ 2500 per maand (lekker ruim!) @ 1000 personeelsleden... = pak hem beet... 5 miljoen dat het personeel er bij in schiet op dit moment...
Dus leveren de medewerkers op dit moment wel degelijk een bijdrage. Ze werken feitelijk voor nop. Sterker nog, ze steken hun salaris in het bedrijf.
En dan nog iets. Is het de schuld van de medewerkers dat het bedrijf in zwaar weer verkeert? Waarom zouden zij 10% van hun loon moeten inleveren dan? Is het niet eerder een combinatie van een slechte economie en slecht management? Als het dan iemand is die zou moeten inleveren is het dus Kroymans zelf.
Ik geloof dat het conglomeraat van financiers er IETS meer bij inschiet dan slechts 5 mljoen... dat geld komt toch ook echt ergens vandaan... maar dat blijkt hoegenaamd niemand iets te kunnen schelen??????
Jawel hoor, maar ik kom nu even op voor de werknemers omdat jij die afschildert als pure geldwolven die alleen maar werken voor die enorme bedragen die ze opeisen... :roll:

Ik neem aan dat je uit ervaring spreekt? Uit pure menselijke interesse... welk bedrijf / bedrijven run je als ondernemer?

Ik neem aan dat je deze hele dip in de economie hebt zien aankomen en daar gebruik van gemaakt hebt? BV op de beurs... of door slimme ondernemingen?

Toch?
Daar gaan we weer, je gunt een ander zijn mening niet. Want blijkbaar moet paliri dus zelf een bedrijf hebben (gehad) om een mening toebedeeld te zijn. Daarmee maak je zijn mening belachelijk. Laat ik het dan omdraaien. Jij hebt iedere werknemer bij Kroymans persoonlijk geïnterviewd om zodoende tot de algemene conclusie te komen dat ze niets om het bedrijf geven en eigenlijk alleen maar werken voor het geld.
Nog maar eens herhalend, ik ben geen fan van Kroymans (zeker de aanpak van de Alfa import in COMPLEET fout aangepakt) maar heb wel respect voor het imperium dat ie opgebouwd had en het is dieptriest dat het zo ten val gekomen is. Niemand heeft inzicht in de precieze oorzaak of verdere details dus zal ik blijven ageren tegen ongefundeerde "feiten" en aannames die er maar van uitgaan dat elke ondernemer geld wegsluist, z'n personeel de dupe laat zijn etc etc.
Prima, helemaal met je eens. Maar ageer dan ook tegen je eigen ongefundeerde ‘’feit’’ dat werknemers geldwolven zijn.

Dus: een betere wereld begint bij jezelf....!
I don't wear jewels, I drive them, Alfa Romeo

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 01, 2009 22:35

daar vat je de koe bij de horens, trajecten in gaan die onzeker zijn en goed praten middels foute prognoses

Onzeker = risico nemen... en dat is de essentie van ondernemen... daar ontkom je niet aan...

Als er geen risico was... zou elke boerenpiemel het kunnen... was het binnen no time verzadigd... valt er geen stuiver meer te verdienen... moet je toch weer je kop boven de rest uitsteken om wat te verdienen... en risico's nemen... zonder risico's gaat het domweg niet...

Dus... de trajecten zijn ALTIJD onzeker... ongeacht de conjunctuur...

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

wo apr 01, 2009 22:37

Onzeker = risico nemen... en dat is de essentie van ondernemen... daar ontkom je niet aan...

Als er geen risico was... zou elke boerenpiemel het kunnen... was het binnen no time verzadigd... valt er geen stuiver meer te verdienen... moet je toch weer je kop boven de rest uitsteken om wat te verdienen... en risico's nemen... zonder risico's gaat het domweg niet...

Dus... de trajecten zijn ALTIJD onzeker... ongeacht de conjunctuur...
risico's neem je toch op basis van de juiste cijfers/prognoses, niet? of ben ik hier de billyboy?

ik zeg ook erg onzeker! dus die risico's waarbij de stakes erg hoog zijn. ondernemen kun je m.i. oook op verschillende manieren

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 01, 2009 22:53

Je ventileert zelf namelijk ook een mening die niet echt op feiten gebaseerd is. Moet ik je geheugen nog eens opfrissen?
Uh ja... doe eens... maar dan wel uitleggen waarom ie niet onderbouwd is... (wel gaarne rekening houden met mijn mogelijke ervaring waar je geen weet van hebt...)
want hoeveel je per maand ook aan salarissen er in pompt... het is toch nooit goed genoeg...als het goed gaat NOG meer willen... loonsverhoging is "normaal"... maar geen hond die bijspringt op het moment dat het slecht gaat... laat staan eigen geld er in steekt...
Is dit een gefundeerde uitspraak? Neen.
Ja... is ie wel... wederom ervaring...
Toon mij anders de werknemers die daadwerkelijk ingeleverd hebben op eigen initiatief... en geld in het bedrijf van hun werkgever gestoken hebben in zware tijden...
En dan nog iets. Is het de schuld van de medewerkers dat het bedrijf in zwaar weer verkeert?
Per definitie: net zo veel als kroymans zelf... die staat ongetwijfeld zelf ook op de loonlijst... en is daarmee ook werknemer... en het is altijd aan het collectief van werknemers (leidinggevenden zijn dat dus OOK) om de continuiteit van de onderneming te waarborgen....

Toch?
Daar gaan we weer, je gunt een ander zijn mening niet. Want blijkbaar moet paliri dus zelf een bedrijf hebben (gehad) om een mening toebedeeld te zijn.
Dat is geen mening... "een goede ondernemer ziet dit aankomen"... dat is een conclusie c.q. oordeel... en om dat oordeel uit te spreken mag je op z'n minst verwachten dat iemand dan een basis heeft om dat oordeel op te baseren dus neem ik aan dat hier een ondernemer aan woord is... anders heb je het "de beste stuurlui staan aan wal" effect...
Prima, helemaal met je eens. Maar ageer dan ook tegen je eigen ongefundeerde ‘’feit’’ dat werknemers geldwolven zijn.
Dus: een betere wereld begint bij jezelf....!
Waar zeg ik dat werknemers geldwolven zijn?

Ik heb de indruk dat je denkt dat ik maar wat losse flodders schiet... als dat zo is... vrees ik dat je je vergist...

Ik ben al jaaaaaaaaaaren geleden begonnen met bij mezelf te beginnen... niemand die me salaris hoeft te betalen... en nog maar 1 iemand die ik dat hoef te betalen en daar moet ook maar het mes in...

How about you?

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 01, 2009 23:00

risico's neem je toch op basis van de juiste cijfers/prognoses, niet? of ben ik hier de billyboy?

ik zeg ook erg onzeker! dus die risico's waarbij de stakes erg hoog zijn. ondernemen kun je m.i. oook op verschillende manieren
Ik vrees dat je de billyboy bent... :wink:

Risico's neem je op basis van onzekere factoren... anders waren het geen risico's...

Prognoses, inschattingen etc... en die zijn per definitie onjuist... dat is inherent aan hun oorsprong...

Als het feiten waren... zou het wel ERG makkelijk zijn...

Uiteraard zijn de stakes hoog... dat zijn ze nu eenmaal per definitie bij dat formaat bedrijven... it's different cook from the kruidenier om de hoek...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”