Pagina 20 van 102

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

Geplaatst: vr jun 26, 2015 11:24
door Robkg
Graag gedaan Dinkyboy! En qua maat, inderdaad zo op het oog net zo groot als een 3 serie. Alfa heeft het over de grootste wielbasis in de klasse, maar dat zie je er niet aan af.
Voor het gemiddelde rijgedrag is dat wel een hele dikke plus! Dat zou betekenen dat de auto comfortabeler is op hobbels en minder listig zou zijn icm de achterwiel aandrijving.

Dat je het er niet aan af ziet, vind ik ook niet erg.

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

Geplaatst: vr jun 26, 2015 11:45
door Jacco.vd.Zaag
Gave bak. Voorkant lijkt een beetje plat op de foto's, maar verder vind ik 'm wel OK!
Ben benieuwd naar de rij-impressies. Maar dat zal nog wel even op zich laten wachten denk ik..

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

Geplaatst: vr jun 26, 2015 13:37
door peppe
Nog een filmpje, waarin ook de geschiedenis aan bod komt:
https://www.youtube.com/watch?v=l7iwYGUoTBM" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze leggen duidelijk de stempel op de old-skool race achtergrond van het merk.
Mooi.

Interieur zitten inderdaad een paar oude kenmerken in, ook mooi.

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

Geplaatst: vr jun 26, 2015 14:00
door Dinky Boy
Nog een filmpje, waarin ook de geschiedenis aan bod komt:
https://www.youtube.com/watch?v=l7iwYGUoTBM" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze leggen duidelijk de stempel op de old-skool race achtergrond van het merk.
Mooi.
In 2010, met de centennial, was er van enige erkenning van die historie en ondersteuning van het feest vanuit Alfa/Fiat weinig te merken. De organisatie was uitbesteed aan een derde partij, met een budget waar die niets mee kon. Het werd daardoor een uiterst rommelige viering, ronduit beschamend voor een merk met zo'n geschiedenis. Misschien heeft de volhardendheid van al die liefhebbers destijds de directie misschien toch een klein beetje de ogen geopend? Dringt het eindelijk door dat dat erfgoed een bijzonder kostbaar goed is? Als ik zie hoe het Museo Storico is aangepakt heb ik goede hoop.

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

Geplaatst: vr jun 26, 2015 14:54
door Coniglio
Mij lijkt dat de opdracht is geweest aan middle-management:
Doe wat BMW doet, maar net iets beter. Zowel de auto's als de dressing.
Lekker simpel misschien effectief.
Zeker nu ze in Munchen ontaarden in gewroet me ge-electrificeerde driecylinders.
Mooi gaatje in de markt dat openkomt misschien.

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

Geplaatst: vr jun 26, 2015 14:59
door jan1300
Het kan me allemaal niets schelen! :mrgreen:

Ik ben blij dat de nieuwe Giulia er is! =D>

De Giulia komt als ik hem kan betalen (dat zal wel een jaar of vijf duren) zowiezo op mijn pad.

Achterwiel aandrijving=een echte auto! :wink:

Je bent een Alfist of je bent het niet.

Op mijn huidige Alfa GT hebben velen ook kritiek .
Dat hoort er nou eenmaal bij.


Ciao

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

Geplaatst: vr jun 26, 2015 15:23
door Frits
Ik zie wel wat retro elementen ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

Geplaatst: vr jun 26, 2015 15:54
door Gordon
Graag gedaan Dinkyboy! En qua maat, inderdaad zo op het oog net zo groot als een 3 serie. Alfa heeft het over de grootste wielbasis in de klasse, maar dat zie je er niet aan af.
Voor het gemiddelde rijgedrag is dat wel een hele dikke plus! Dat zou betekenen dat de auto comfortabeler is op hobbels en minder listig zou zijn icm de achterwiel aandrijving.

Dat je het er niet aan af ziet, vind ik ook niet erg.
Wat is er listig aan achterwielaandrijving dan :?

De voornaamste reden van de populariteit van voorwielaandrijving is dat ze in de fabriek de totale aandrijflijn in één keer onder de auto kunnen plakken. Het geeft nu niet echt betere rijprestaties en met name bij zwaardere auto's merk je dat deze vorm van aandrijving in lange bochten de neiging heeft tot zwalken.

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

Geplaatst: vr jun 26, 2015 16:07
door edwinvanpoeijer
Graag gedaan Dinkyboy! En qua maat, inderdaad zo op het oog net zo groot als een 3 serie. Alfa heeft het over de grootste wielbasis in de klasse, maar dat zie je er niet aan af.
Voor het gemiddelde rijgedrag is dat wel een hele dikke plus! Dat zou betekenen dat de auto comfortabeler is op hobbels en minder listig zou zijn icm de achterwiel aandrijving.

Dat je het er niet aan af ziet, vind ik ook niet erg.
Wat is er listig aan achterwielaandrijving dan :?

De voornaamste reden van de populariteit van voorwielaandrijving is dat ze in de fabriek de totale aandrijflijn in één keer onder de auto kunnen plakken. Het geeft nu niet echt betere rijprestaties en met name bij zwaardere auto's merk je dat deze vorm van aandrijving in lange bochten de neiging heeft tot zwalken.
- Voorwielaandrijving is goedkoper te bouwen (niet alleen montage maar geen gedoe met een cardanas naar achteren)
- Over het algemeen is voorwielaandrijving eenvoudiger te corrigeren wanneer het mis gaat
- 90% van de bestuurders zal het een worst wezen welke wielen worden aangedreven dus waarom investeren in duurdere achterwielaandrijving.

Wat niet wegneemt dat ik blij ben met de stap om weer achterwielaandrijving te gaan gebruiken, voor de fanatieke bestuurder zal het best merkbaar zijn maar zeg nou eerlijk zou je het missen tijdens de dagelijkse naar het werk/winkel ritjes?

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

Geplaatst: vr jun 26, 2015 16:09
door Zaagauto
Graag gedaan Dinkyboy! En qua maat, inderdaad zo op het oog net zo groot als een 3 serie. Alfa heeft het over de grootste wielbasis in de klasse, maar dat zie je er niet aan af.
Voor het gemiddelde rijgedrag is dat wel een hele dikke plus! Dat zou betekenen dat de auto comfortabeler is op hobbels en minder listig zou zijn icm de achterwiel aandrijving.

Dat je het er niet aan af ziet, vind ik ook niet erg.
Wat is er listig aan achterwielaandrijving dan :?

De voornaamste reden van de populariteit van voorwielaandrijving is dat ze in de fabriek de totale aandrijflijn in één keer onder de auto kunnen plakken. Het geeft nu niet echt betere rijprestaties en met name bij zwaardere auto's merk je dat deze vorm van aandrijving in lange bochten de neiging heeft tot zwalken.
Een langere wielbasis geeft een stabielere rechtuitloop (of zo u wilt: een iets gezapiger bochtengedrag)...

Toppunt van korte wielbasis en RWD... Stratos... voor een normaal mens NIET snel mee te rijden...

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

Geplaatst: vr jun 26, 2015 16:14
door B-lee
Niets mis met het logo, interieur heeft een vlaag nostalgie van de vroegere jaren en daar past het het logo perfect in mijns inziens.
Het zwarte logo vind ik perfect passen in het moderne strakke interieur , de nostalgie van de vroegere jaren vind ik ver te zoeken .Alleen het zwarte logo dan zoals in de 1750 GT zijn dashboard. Wat niet wil zeggen dat ik het niet mooi vind . In tegendeel :thumbs:
Aan de buitenzijde vind ik dat de logo's in kleur moeten blijven , Alfa is en blijft tenslotte voor mij een echte Milanese .
Hoeveel ze er ook van willen verkopen over zee , al hun propaganda en marketing in Amerika en het oosten gaat er toch over dat ze volbloed Italiaans temperament hebben .

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

Geplaatst: vr jun 26, 2015 16:40
door Coniglio
- 90% van de bestuurders zal het een worst wezen welke wielen worden aangedreven dus waarom investeren in duurdere achterwielaandrijving.
Omdat de resterende 10% van de bestuurders 100% van je potentiele kopers zijn.
En die zijn niet toevallig gekozen. Rwd sedans zijn de meest winstgevende automobielen op de planeet.

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

Geplaatst: vr jun 26, 2015 16:44
door alfasud1972
De voornaamste reden van de populariteit van voorwielaandrijving is dat ze in de fabriek de totale aandrijflijn in één keer onder de auto kunnen plakken. Het geeft nu niet echt betere rijprestaties en met name bij zwaardere auto's merk je dat deze vorm van aandrijving in lange bochten de neiging heeft tot zwalken.

Dat is niet helemaal waar, veiligheid speelt ook een rol. Wel eens in een standaard Spider 4/75/Alfetta gereden op halfnat/nat wegdek? Als je maar met een klein beetje snelheid de bocht in gaat dan breken die al uit met aardig wat overstuur.

Wiki: Voor de gemiddelde automobilist is overstuur gevaarlijker dan onderstuur. De meeste autofabrikanten kiezen daarom onderstuur als basisafstelling voor hun auto's. De natuurlijke reactie van automobilisten in onverwachte situaties is namelijk gas terugnemen en dat corrigeert juist het onderstuur. Bij een overstuurde auto zal gas terugnemen het effect alleen maar versterken.


.

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

Geplaatst: vr jun 26, 2015 16:51
door Coniglio
Euhm, rwd is niet per definitie gelijk aan overstuur en fwd is niet gelijk aan onderstuur (afin, VWtjes niet daargelaten).
Een standaard Elise onderstuurt als een tierelier. Een Peug 206 op natte baan breekt vanachter uit en je bent helemaal passagier.

De discussie is eindeloos, maar als je wat fun wilt hebben en af en toe het kontje wil omgooien, ben je gewoon beter af met een rwd. Toch?

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

Geplaatst: vr jun 26, 2015 16:54
door Pericoloso
Het kan me allemaal niets schelen! :mrgreen:

Ik ben blij dat de nieuwe Giulia er is! =D>

De Giulia komt als ik hem kan betalen (dat zal wel een jaar of vijf duren) zowiezo op mijn pad.

Achterwiel aandrijving=een echte auto! :wink:

Je bent een Alfist of je bent het niet.

Op mijn huidige Alfa GT hebben velen ook kritiek .
Dat hoort er nou eenmaal bij.


Ciao

Amen!!