De italianen en de duitsers konden het vroeger toch ook goed vinden

Tsja, je kunt een hoop zeggen over Fiat, maar niet dat het bedrijf slechte resultaten boekt. Integendeel, het bedrijf zit na een hele lange slechte periode duidelijk in een opgaande lijn. Het is op dit moment gewoon een van de sterkste spelers in de automotive sector. Maar het beeld dat duitse en japanse autobouwers het goed doen en Fiat een Italiaanse kwakkelaar is, zal helaas nog wel ten onrechte heel lang blijven leven bij de massa.Even een schopje.
BMW (de grote concurent waar Alfa zich graag aan spiegelt) heeft zijn kwartaalcijfers bekend gemaakt.
De winst is verzevenvoudigd (!!!) ondanks de crisis naar 834 miljoen euro, omzet is gestegen naar 15,4 miljard euro en ze verwachten dit jaar 1,4 miljoen auto's te verkopen (!!!) (naast BMW's dus ook Mini's en Rolls Royce).
Ik vind dat een behoorlijke goede prestatie voor een luxe merk.![]()
Merken als Daimler Mercedes en Audi volgen overigens ook met goede cijfers.
Zie ook:
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... igd__.html
Dus Alfa onder duitse vleugels moet toch ook zeker kunnen groeien, en een stuk beter presteren dan nu onder Fiat.![]()
De 3-reeks wordt al een aantal jaren lokaal in China gebouwd en sedert een jaar of 2 (?) nu ook de 5-reeks.Even een schopje.
BMW (de grote concurent waar Alfa zich graag aan spiegelt) heeft zijn kwartaalcijfers bekend gemaakt.
De winst is verzevenvoudigd (!!!) ondanks de crisis naar 834 miljoen euro, omzet is gestegen naar 15,4 miljard euro en ze verwachten dit jaar 1,4 miljoen auto's te verkopen (!!!) (naast BMW's dus ook Mini's en Rolls Royce).
Ik vind dat een behoorlijke goede prestatie voor een luxe merk.![]()
Merken als Daimler Mercedes en Audi volgen overigens ook met goede cijfers.
Zie ook:
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... igd__.html
Dus Alfa onder duitse vleugels moet toch ook zeker kunnen groeien, en een stuk beter presteren dan nu onder Fiat.
De duitse luxe merken zijn ook al druk bezig met het verkopen in China (ze hebben daar zelfs autodealers met showrooms zitten in winkelcentra), terwijl Fiat daar nog amper wat doet. En ze zijn daar zoals altijd weer bezig om te laat in te springen en het op de verkeerde manier te doen mbv samenwerkingen met obscure chineese producenten... Alfa is volgens mij niet eens actief in China.
opzig geen probleem, want wie rijdt er nu in een moderne alfa? hier zie ik alleen maar vrouwen erin rijden (écht!), en wat geven zij om de techniek die eronder hangt
Om de vergelijking door te trekken: lullig genoeg voor ADO zijn er te weinig fans om genoeg geld te genereren waardoor ze uiteindelijk echt om de hoofdprijs mee kunnen doen. Hoe veel mensen zijn er bereid om eender welke Alfa nieuw aan te schaffen in de hoop dat er in de toekomst weer een 'echte' gebouwd zal worden...? Auto's zijn ook nog eens een stuk duurder dan een seizoenkaart ADOopzig geen probleem, want wie rijdt er nu in een moderne alfa? hier zie ik alleen maar vrouwen erin rijden (écht!), en wat geven zij om de techniek die eronder hangt
Euh, ík... MiTo 135pk multiair... en die is leuk genoeg om de portomonnee te trekken!
En als niemand van de liefhebbers meer een Alfa koopt, omdat het geen échte Alfa meer is, kunnen we écht straks het merk ter ziele brengen.
Zie het als supporter zijn van een club als ADO, je weet dat je nooit die schaal mag ophalen in de nabije toekomst, maar wie weet sta je net als AZ of FC Twente toch ooit weer aan de top.
Dus waarom niet fan zijn van wat er nu gemaakt wordt?
Ik heb bij het uitzoeken van de auto niet eens proef gereden in wat anders, ik wilde gewoon de dikste ALFA MiTo die toen te koop was, punt.
Ik denk dat als VW Alfa overneemt ze (juist) gewoon in Italië ontwikkeld en gebouwd gaan worden. VW gaat slim met zijn merken om wat dat betreft.Wellicht wordt iedere 25 jaar een keerpunt in de Alfa geschiedenis:
Na 75 jaar: Alfa 75: laatste eigen ontwikkelde auto
Na 100 jaar: Giulietta #3: laatste in italie ontworpen/gebouwde auto
Goed verhaal. Kan niet wachten op deel 'zoveel'.