Ik denk dat alleen nieuwe forumleden dat moeten accepteren. In dat geval is er voor ons toch niks aan de hand?
Dat klopt, het linkje van Theo verwees naar de pagina die je te zien krijgt op het moment dat je je registreert. Om nu, als reeds geregistreerde gebruiker, op die knoppen te gaan zitten klikken heeft geen zin.
En dan a.u.b. niet meteen de conclusie trekken dat die regels op oude gebruikers dan "dus" niet van toepassing zijn. We zijn met z'n allen dacht ik (dat hoop ik althans) toch redelijk volwassen mensen, die heus wel aanvoelen wat wel en niet kan. Zodat in de praktijk moderators niet hoeven in te grijpen. Behalve in gevallen als die kinderachtige babe-topic of dat onsmakelijk gedoe met bedreigingen. En om te voorkomen dat iedere keer discussies over censuur en beperking van vrijheid van meningsuiting losbarsten (wat ik persoonlijk zwaar overtrokken vind en zelfs een belediging voor degenen die daadwerkelijk onder de Nazi's, Ceaucescu e.d. hebben geleden) is het wel zo handig dat de moderatoren kunnen verwijzen naar de geldende regels.
@jasparon en bertonejaap: helemaal uit de lucht vallen doen deze regels niet, onder andere ikzelf heb er bij het bestuur op aangedrongen een gedragscode op te stellen.
Om twee redenen:
Het forum wordt betaald door
alle donateurs, ook degenen die er geen gebruik van maken. Zij mogen op zijn minste verwachten dat hun geld wordt besteed aan zaken die met de Alfa-hobby hebben te maken.
Het forum is ook een visitekaartje voor de SCARB, dat is ook bewezen door die vele members die eerst op het forum verschenen en zich daarna pas als donateur hebben aangemeld. Als het forum afglijdt naar een platte chatbox met alleen maar flauwe kul is dat aspect teniet gedaan en werkt het zelfs tegen de SCARB.
Wat mij betreft mag een verbod op onnodig commentaar in andermans te koop/gezocht topics nog aan de voorwaarden toegevoegd worden.