Hans: volgens mij bedoel je dit bouwmodelletje..........Nou vooruit, een rode Alfa voor AlfettaOwner , of ciclista, liefhebber van rode coupés...
De op de Model Hobby Expo (Novegro, vorig weekend) al gesignaleerde Canguro. Hij wordt onder de naam Beebop verkocht. Ergens toch wel een vreemde naam voor een auto: kangoeroe. Het klinkt niet bepaald als een verkoop-argument. Nou was dit een prototype uit 1964 van Bertone, dus de naam deed niet zoveel terzake. De auto was gebouwd op basis van de Giulia TZ2 en werd tijdens een test platgereden door een autojournalist. Het wrak werd verkocht en verdween na vele omzwervingen voor langere tijd naar Japan om na jaren van stilte weer volledig gerestaureerd op te duiken op het Concorso d'Eleganza Villa d'Este in 2005.
Wat ik erg mooi aan het model vind zijn de echt open sleuven achter het voorwiel en de correcte wielen (Campagnolo's). Het model kost bij Tron €50 als kit of €120 als gebouwd exemplaar. En dat is toch wel even slikken.
Eerder waren er al 1:43 modellen van o.a. Mercury, Politoys en Joal. En een 1:66 Penny. Ook Bonini maakte een handbouw Canguro, maar eerlijk gezegd was dat weggegooid geld (ook €120) voor een zeer slechte ruit- en dakpartij.
Ik heb zelf nog een heel goedkoop plastic bouwpakketje in ongeveer 1:38. Slechts een stuk of 10 onderdelen maar je had minimaal vier handen nodig om het in elkaar te zetten, zo slecht was de passing. En binnenkort heb ik een heel ander Canguro-modelletje in huis, foto's volgen binnenkkort
Hier een link naar een stukje geschiedenis.
heb ook nog de Mercury
op de achtergrond zie je het prachtige stukje japanse modelbouw........