Dink, inderdaad leuk om de twee bij elkaar te hebben staan. Door het feit dat ze dezelfde wagen moeten voorstellen vormt dit duo een curiositeit op zich. Onvoorstelbaar, wat een verschillen
Wat me opvalt is dat er nog een detail is waarin Pinko het beter heeft gedaan dan Altaya (nou ja, detail...), namelijk de plaatsing van de cockpit. Dit kan je vooral goed zien als je ze met de plaats van de achterwielen vergelijkt. Wat me hieraan opvalt, is dat de juiste plaatsing natuurlijk is af te leiden van de "standaard" 8C 2300's. Ik begin er langzamerhand een stevig vermoeden van te krijgen dat bij de ontwikkeling van het MCM model (waarvan de Pinko blindelings lijkt te zijn afgeleid; mallen overgenomen?) er helemaal geen foto's beschikbaar zijn geweest, maar alleen een beschrijving van de auto uit bijvoorbeeld een nieuwsverslag van de Le Mans uit die tijd. Als dat zo is, lijkt het waarschijnlijk dat de biezen in V-vorm inderdaad geel zijn geweest.
Hierbij trouwens nog een foto van de MCM, die misten we nog. Met dank aan Dirk en Hannelore, uit wiens foto database hij komt.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos