Van de week binnengekomen: de BAT 7 Pebble Beach 1955 van Bizarre.
Een prachtig model, mooie kwaliteit voor relatief weinig geld. De verhoudingen zien er, net als bij de Look Smart BATs, goed uit. En dat is een opluchting na de te slanke BAT 7 van SMTS en de te brede BAT 7 van Provence Moulage.
Net als andere modellen van Bizarre, staat ook deze op een bijzonder voetje. Ik vermoed dat deze gebaseerd zal zijn op de locatie waar de BAT op Pebble Beach heeft gestaan. Leuke vondst van Bizarre, waarmee ze hun modellen wat extra's mee weten te geven ten opzichte van de rest.
Heel af en toe komt er een model uit, waarbij je bij het zien van de eerste foto ervan tegelijk al heel heel hebberig wordt. Dit was er zo een voor mij. Het rood en geel staan hem gewoon prachtig.
De enige serieuze misser hebben we ook al gezien bij de "normale" BATs van Bizarre: het is ze niet gelukt om de ramen netjes op de carrosserie aan te laten sluiten. Zonde, want het is op zich wel mooi, die foto geëtste raamlijstjes, zelfs al zijn die lijstjes dan wat aan de brede kant. Maar ze sluiten zo slecht aan dat het afbreuk doet aan de indruk die het model geeft. Dit is voor mij de reden geweest om voor de "normale" BAT serie te kiezen voor (het toch wel fors duurdere) Look Smart. Gelukkig valt het op dit rode model van Bizar wat minder op dan op hun metallic blauwe BAT 7. Op de foto's is het trouwens storender dan in het echt.
Voor de rest valt er weinig te klagen over dit model. De lak zit er prachtig strak op, ook op de binnenkant van de vleugels, en er is voor een zeer fraaie kleur rood gekozen, al heb ik bij gebrek aan fotomateriaal geen idee hoe die zich verhoudt tot de kleur die de echte BAT 7 op Pebble Beach had. De overige afwerking staat over het algemeen op een vrij hoog niveau. Weliswaar nog geen BBR, maar daar is de prijs dan ook niet naar.
Leuk detail, dat naar ik meen op de metallic blauwe BAT 7 van Bizarre ook al te zien was: de opengeklapte koplampen.
Al met al ben ik bijzonder gelukkig met dit model, ondanks de vrij slechte aansluiting van de raampjes. Wat mij betreft een aanrader!