Nou, de Sud vandaag op het postkantoor opgehaald want ik ben natuurlijk nooit thuis als die aan de deur komen.
Wielbasis 76 mm en breedte voor 51, achter 50 mm. Inderdaad, het handgemaakte straalt er vanaf, hij is ook niet symmetrisch. Op bijgaande foto's heb ik er al 2 uur aan gewerkt, randjes weggevijld, chassis ingekort, asjes ingekort, tussenringetjes gemaakt voor tussen chassis en body. Om er iets moois van te maken is nog veel werk nodig en dat maakt 40 euro inclusief verzendkosten toch wel erg veel geld, daar koop je een perfect mooie kant en klare supercar voor, maar ja, geen Sud. Eens kijken wanneer ik tijd er voor over heb, een spuitbusje ultra marine blauw heb ik al klaar staan. De achterspoiler vijl ik een beetje bij en wordt zwart zodat ie op de laatste TI vleugel lijkt en de bumpers komen in kleur. Die zijn overigens van verchroomde metaal (zwaar) maar ook hier straalt het handgemaakte ervanaf. Aandoenlijk.
.
Ja dat is de liefhebberij dus. Ik heb minder dan de helft betaalt, maar heb daook alleen de Carosserie, ruiten interieur en de bestuurder. Het slijpwerk valt me eigenlijjk best mee voor een resin uitvoering. Even met een scherp mesje en een dremel in de weer doet wornderen. Wel dient de hele carosserie licht geschuurd te worden, dat valt mij dan weer tegen.
Ik stop er meteen een goed chassis onder. Ik ben er al achter dat ik hiet een los chassis van een AX van Nincio onder kan stoppen. Samen met nieuwe asjes messing as-busjes, tandwieltjes , OZ Racingvelgjes
ben ik dan nog geen 20 euro kwijt. Een NC 2 heb ik nog wel liggen. Het wordt iig een bloedsnel racertje. Het is niet zozeer de detaillering die me aanspreekt, maar meer de nostalgie..