Typisch Nederlands..... Een brommobiel VW Up/Aygo etc want dat is zuinig en betaalbaar, de rest valt voor de particulier af en de zakelijke rijder is overheids afhankelijk.Als Alfa een leuke betaalbare auto maakt, die er stijlvol en typisch Italiaans onderscheidend uit ziet. Als je vroeger een alfa kocht, kocht je een verfijnde auto met de uitstraling van een mooie vrouw, die ook nog eens goed reed. Tegenwoordig koop je een Alfa die de uitstraling heeft van Donald Trump... tamelijk grof en lomp, en dat is wat mij betreft al zo vanaf de Mito.Wanneer is het wel goed?
Een benzineslurper is al helemaal niet meer van deze tijd, vroeger was Alfa redelijk vooruitstrevend, nu is het afgezakt naar de algemene autoverkopende industrie standaard 'des te meer rommel erin' des te beter en schijn veiliger... durf weer anders en vernieuwend te zijn en laat dat jouw usp zijn.
Ik zou wel een zuinige een/tweezitter willen zien alla VW 1L maar dan met een mooier ontwerp, of een gewone betaalbare lichtgewicht personenauto (max 950kg), met een evenwichtig ontwerp, een geweldige wegligging, redelijk comfort, en die zuinig is ook, waarom niet... Nuova Alleggerita...Forza Alfa.
Ik ben jaloers op de landen waar je wel in een SUV oid mag rijden en je niet bijna verplicht in een ruggenkraker hoeft te wurmen!
Ik met mijn Fibro + zwakke rug rijd voor dagelijks al lang geen Alfa meer om deze reden, ik wil sportief rechtop kunnen zitten en daarom zijn auto's zoals de Stelvio voor mij een geschenk uit de hemel!