Ik zag dat je em won, leuk ding, heb em zelf ook in vergelijkbare staat. vroeg me af waarom je die Giulia TI voorbij liet gaat, was toch van dezelfde verkoper?Nieuwe aanwinst van eBay: de Giulia 1300 GT van Penny in Polizia-kleuren. Ik kan me geloof ik niet herinneren dat ik ooit een foto van een échte politie-Bert heb gezien, dit zal wel fantasie zijn in tegenstelling tot de 2600 Sprint die in het verleden wel het wagenpark van de Italiaanse politie sierde.
Van nieuwe modellen laat ik fantasie-uitvoeringen sowieso liggen, maar van een oud speelgoedmodelletje als dit stoort het me niet zo. Zoals het een echte Penny betaamt ligt het ding met z'n bodem zowat op de grond, wat het rijden op tapijt of gehaakte tafelkleedjes er voor de bambini er niet makkelijker op gemaakt zal hebben.
Dit is de olijfgroene variant, er bestaat ook nog een grijsgroene. Mijn exemplaar heeft wat butsjes en krasjes. De prijs bleef daarom steken bij €15. Een paar dagen later werd een ander mint exemplaar mét doosje verkocht voor het vijfvoudige.
Zelfs een 1:66 verkeersdrempeltje is met deze geringe grondspeling onneembaar. Gelukkig hadden ze in die tijd alleen maar gaten in de weg, geen drempels:
Het korps staat paraat om op boefjes te jagen:
Mijn laatste aanwinst is een Mebetoys Alfetta 1:43 MIB
zal nog ff een kiekje schieten.