Soms kom ik wel eens wat geks tegen op eBay, het kost bijna niks en ach, laat ik er maar eens op bieden. Van bieden komt het helemaal niet; in de dagen dat ik het object volg zie ik de prijs stijgen naar een
absurde hoogte...
Ik laat het dan lekker schieten want in principe komt alles wel nog weer een keer voorbij. En dat bleek onlangs dus ook weer. De prijs blijft binnen de perken, ik bied in de laatste seconden en... mispoes! Afgetroefd door collega-verzamelaar Hannelore die ook in de laatste seconden bood. Vond het wel komisch, paar mailtjes over en weer volgden. Dan blijkt dat van de drie TZjes uit de betreffende veiling zij de blauwe versie al heeft. Ruilen? Graag! Ik had nog een kleine voorraad Kyoshootjes, keuze zat.
Het 1:87 prulletje is van het merk Rosenhain & Lippmann (als een vlag op een modderschuit, zo'n naam voor zo'n dingetje), het autootje zat lang geleden meeverpakt bij de cornflakes in Mexico.
Het nummer op de motorkap lijkt '82' te zijn, in spiegelbeeld en op z'n kop. Het plastic is van het allergoedkoopste soort, half doorschijnend en aanvoelend als kaarsvet...
Ik moet oppassen dat de rariteiten niet zo onderhand de serieuze modellen gaan overheersen
Achter die R&L (oorspronkelijk Australisch, later ook Mexicaans) weggevertjes schuilt een verzamelcultuur op zich:
klik en
klik