Nice paintwork. As usual
Any pics of the real car?
Ik heb in deze topic al vaak "zwaailicht-verbouwingen" laten zien van Italiaanse eBayers. Daar zijn zeer geslaagde modellen bij, vrijwel exacte kopieën van bestaande auto's van de Polizia (di Stato, Comunale, Proviciale, Locale, etc), Carabinieri, Guardia di Finanza en nog wat andere instituten. Er zitten ook nogal wat fantasiemodellen tussen. Ik heb wel eens de plank misgeslagen door te veronderstellen dat een 156 Crosswagon van de GdF zo'n fantastiemodel was, later vond ik een foto waaruit bleek dat het voorbeeld wel degelijk bestaat.
De laatste tijd lijken de aanbieders toch wel een beetje door te slaan en wordt zo'n beetje elke Alfa (andere merken trouwens ook) van zwaailichtjes, streepjes en teksten voorzien. De prijs vind ik enerzijds best acceptabel (€25 of €30 voor een basismodel + accessoires + tijd), anderzijds vind ik dat toch te veel geld voor een fantasiemodel. Dat laatste is natuurlijk heel persoonlijk. Ik vind het ondertussen niet zinvol meer om die verbouwing hier steeds te vermelden.
Als een soort afsluiter daarvan wilde ik jullie deze "fantastische" verbouwingen toch niet onthouden:
Weg mèt die ouwe Gallardo's! De Italiaanse politie is ondertussen wel toe aan wat nieuws, dus pimpen we een 8c Competizione (M4 neem ik aan) blauw. Van de inmiddels bekende eBayer Linguabifida.
Een nieuwbakken zwaailichtfantast is de eBayer Linea2619.
Een Montreal in Guardia di Finanza kleuren. Dat mochten de heren van de Italiaanse FIOD gewild hebben
. Over die kleur: ik probeerde er een tijd geleden er achter te komen wanneer de auto's nou donkerblauw (met gele en soms ook groene bies) waren en wanneer lichtgrijs. Verschil in afdeling, periode? Ik vond op een Italiaans forum een soortgelijke vraag. Antwoord: "Dat weten ze zelf ook niet". Beide kleurstellingen lijken door elkaar heen gebruikt te worden.