Hoe leuk! 2 x de unieke Asardo....
Ik had inderdaad iets gehoord over dat de Asardo motor nog in de USA zou verkeren... of was het nou Japan? Weet je toevallig hoe die op 1500 cc terecht is gekomen? Een omgebouwde 1300? De Asardo in Spanje lijkt te bestaan... en die in Belgie eveneens...
Dan heeft het weekend nog weer 2 Zaagjes opgeleverd...
1300 # 1019
Is al een behoorlijke tijd in Nederlandse handen is en kan nu dus eindelijk toegevoegd worden. Meer details en foto's volgen hopelijk snel!
Voor deze auto zoekt de eigenaar nog steeds een compleet dashboard dus als u nog iets weet....
KLIKKLAK
1300 # 0092
Verkeert bij een handelaar / garage in Nootdorp waar ik even binnenwandelde. Kwam oorspronkelijk uit Italie, is door Franco Macri naar de UK gehaald en sinds Februari 2008 op Nederlands kenteken.
Hij staat te koop.
KLIKKLAK
Dan kreeg ik nog een melding van een oud-eigenaar die een stukje van de historie van 1600 # 061 kon aanvullen (en die historie was toch al zo gedetailleerd!)
KLIKKLAK
@ Gerrit:
Je bent aan de anonimiteit onttrokken!
KLIKKLAK
Zaterdag een bezoekje aan het MECC in Maastricht gebracht (zie dat topic in Evenementen) en de oogst was wederom schamel... Hopelijk levert Retromobiel meer op!
1975 Zagato Zele foldertje:
Natuurlijk is de Zele (een samentrekking van
Zagato en
ELEctrisch...) geen design-technisch hoogstandje maar het was wel een van de eerste serieuze pogingen om een in massa te produceren electrisch stadskarretje te maken, uiteraard een gevolg van de oliecrisis van 1974.... Wie weet er eentje te koop? Mooi projectje om de techniek naar de huidige stand aan te passen!
KLIKKLAK
1959 Zagato Press Release voor de Motorshow van Geneve:
ERG leuk omdat het precies 50 jaar oud is!
De inhoud is niet bijzonder bijzonder (
) maar het boekje behandelt de tentoongestelde Zagatos:
Fiat Abarth Zagato 500
Fiat Abarth Zagato 750 A
Fiat Abarth Zagato 750 B
Alle 3 op de Abarth stand
Lancia Flaminia Sport Zagato op de Lancia stand
Lancia Appia GTE Zagato 2e Serie
Fiat Abarth Zagato 750 B
op de eigen Zagato stand
Leuk om te zien dat ze toen nog aan de Via Giorgini in Milaan zaten. Ze zijn "pas" in 1962 naar Terrazano di Rho gegaan.
De "doorslagjes" vertellen het relaas van de de 40 jaar die Zagato tot dan toe als bedrijf had doorgemaakt.
Voor degenen die naar het BBC programma "The real Italian Job" gekeken hebben... De eigenaar van de Maserati met de kromme kleppen (de hoofdrolspeler in de "documentaire") brengt nadat zijn Maser gestrand is op het eind van het programma een bezoekje aan een boekwinkel in Bresia. De uitbater van dit paradijsje voor boekenliefhebbers reist ook alle beurzen af met een behoorlijk assortiment en bij hem liet ik een exemplaar van het Marcello Minerbi boek over de SZ & TZ schieten (vond het NET ff te duur), evenals het beroemde (KUCH!) boek van een Belgisch auteur over de TZ...
Wel wist ik hem een, in mijn ogen, zeer bijzonder boek te ontfutselen dat in 1990 uitgegeven is door het stadje Gavello om de 100ste geboortedag van haar beroemdste zoon, Ugo Zagato, te vieren... Hardcover, a4 formaat, 1000 stuks gedrukt en dit is Nr. 646. Bevat eigenlijk weinig informatie en is niet in de mooist denkbare staat maar ik had er nog nooit van gehoord, laat staan er ooit eentje gezien en nu is ie dus aan de boekenkast toegevoegd...
KLIKKLAK
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...