Wat is daar mis mee?Oh, en had ik de Vertigo al genoemd?
Wat mij betreft is er ook niet echt een duidelijk lijn te trekken. OK, één dan...: emotie. Maar dat is niet in woorden te vangen.
Wel een Vertigo, wel een Brabham Anderstorp-stofzuiger, wel een March Alfa Romeo. Géén Lancia Thema V6, geen Opel Vectra diesel... die eveneens voorzien zijn van een Alfa krachtbron. Een 8c Competizione of de échte Brera van 2002, met Maserati blok zijn weer wel welkom. Logica? Is er niet. Neem nou die Dauphine. In werkelijkheid is het verschil tussen de Renault en de Alfa alleen maar een kleine type aanduiding en de locatie waar hij is gebouwd. Er zijn Renault Dauphine-modelletjes genoeg. De 1:1 'Alfa' had een Renault blokje, wás een Renault. Toch was het Politoys/Polistil model welkom in mijn vitrine, en alleen maar dát model. Omdat er 'Alfa Romeo' op de bodem staat... Snijdt dat hout? Vast niet. Die gekke Track Stars worden nóóit Alfa Romeo genoemd. Als ik weer een nieuwe variant tegenkom voor een redelijke prijs: hebbuh! Aan de andere kant zal ik sommige Alfa modellen NOOIT aanschaffen, de type 2 33's van zowel DeAgostini als Pego. Omdat ik het niet te verteren vind dat fabrikanten van nu zúlke slechte modellen in de markt durven te zetten. Yep, emotie.
Waar blijft verdikkeme dat Arna-model