Heer Zaagmans de registeraar , de kleur blauw van de JZ hier te zien , is dat azurro lemans?Lijkt me donkerder?
"Zagato Blu"Heer Zaagmans de registeraar , de kleur blauw van de JZ hier te zien , is dat azurro lemans?Lijkt me donkerder?
U enig idee?
Grtz,fRank
Heeft er wel IETS van weg maar is toch weer heel anders.... Je moet het eigenlijk "live" zien....Leuke kleur,heeft wat van blu francia of vergis ik me?
(.....heeft nog een juultje op stapel staan waar nog een kleurtje op moet... )
Grtz,fRank
Zijn die body-delen wel origineel dan? Misschien ligt de complete body nog ergens en kan hij zo weer in elkaar worden geschroeft, kan dat niet?MOORD!
BRAND!
ZE SNIJDEN DE TZ's AAN STUKKEN!
Wie? Nou... ons allereigenste fabriekje!
Nu LIJKT dit natuurlijk een display model... maar niets is minder waar... dit is heel gewoon chassisnummer 022 die het loodje moest leggen om de bezoekers van het Alfa museum een kijkje te gunnen op de ingewanden van de TZ...
Is ie dan vanaf nieuw misschien opengewerkt?
NEEN!
# 022 is een HELE vroege TZ (1963) die zelfs meedeed aan de allereerste race waarin TZ's de strijd aanbonden met hun klassegenoten, de Coppa FISA, op 24 November 1963... De wagen werd bestuurd door Roberto Bussinello en werd 3e overall en 2e in de klasse tot 1600cc, achter klassewinnaar Lorenzo Bandini, eveneens in een TZ (# 025).
Nog onbewezen, maar al wel jaren lang beweerd, is dat # 022 in 1964 gebruikt is voor Le Mans tests en 24 uur op Balocco rondgekacheld heeft...
Ergens wel triest dat zo'n mooi racekarretje zo zijn dagen moet slijten...
Als een particuliere bezitter dit had gedaan hadden we hem waarschijnlijk collectief gelynched...
KLIKKLAK
PB de gebruiker eens zou ik zeggenZijn die body-delen wel origineel dan? Misschien ligt de complete body nog ergens en kan hij zo weer in elkaar worden geschroeft, kan dat niet?MOORD!
BRAND!
ZE SNIJDEN DE TZ's AAN STUKKEN!
Wie? Nou... ons allereigenste fabriekje!
Nu LIJKT dit natuurlijk een display model... maar niets is minder waar... dit is heel gewoon chassisnummer 022 die het loodje moest leggen om de bezoekers van het Alfa museum een kijkje te gunnen op de ingewanden van de TZ...
Is ie dan vanaf nieuw misschien opengewerkt?
NEEN!
# 022 is een HELE vroege TZ (1963) die zelfs meedeed aan de allereerste race waarin TZ's de strijd aanbonden met hun klassegenoten, de Coppa FISA, op 24 November 1963... De wagen werd bestuurd door Roberto Bussinello en werd 3e overall en 2e in de klasse tot 1600cc, achter klassewinnaar Lorenzo Bandini, eveneens in een TZ (# 025).
Nog onbewezen, maar al wel jaren lang beweerd, is dat # 022 in 1964 gebruikt is voor Le Mans tests en 24 uur op Balocco rondgekacheld heeft...
Ergens wel triest dat zo'n mooi racekarretje zo zijn dagen moet slijten...
Als een particuliere bezitter dit had gedaan hadden we hem waarschijnlijk collectief gelynched...
KLIKKLAK
Goh, wat zit jij verliefd in de camera te staren................
Het mag dan een beste gozer zijn, maar in zijn bodydelen ben ik echt niet geïnteresseerd, sorry!(@alfavaganza: enneh..... Dré's body-onderdelen zijn origineel, hoor!)