Dat weet je nooit zeker Roy. Als jouw kenteken is geflitst, dan zijn ook in het buitenland je persoonsgegevens wel bekend. De vraag is alleen waar dat allemaal geregistreerd wordt en hoe lang die registratie duurt.Ik was op de motorfiets. Dus flitsen voor voren heeft geen zin. Maar ik ben in zwitserland in ieder geval één keer van twee kanten tegelijk geflitst.Ik denk dat een van de gevolgen van Europa zal zijn dat boetes uitwisselen steeds gebruikelijker wordt.
Maar niets binnen gekregen. Betekent dat dan vrij voor het leven?
Een oud-collega van mij scoorde járen geleden een paar bonnen in België. Die werden ook thuisgestuurd maar hij had ze nooit betaald, hij dacht de dans wel te ontspringen omdat-ie voorlopig toch niet meer met de auto door België zou rijden. Hij was dat zelf allang vergeten, totdat hij eens met een vliegtuig in België moest landen. Daar werd hij er bij de paspoortcontrôle uit gehaald. De openstaande boetes moesten direct betaald worden. Maar hij had geen cash of creditcard op zak voor zo'n bedrag. Hij heeft de hele avond in een wachtkamertje gezeten, totdat zijn vrouw vanuit Nederland naar dat Belgische vliegveld reed om te betalen.....
Good luck en vriendelijke groet, Teun