Tonio
Guru
Guru

Re: RE: Geflitst met 180 waar je 100 mocht

vr mei 18, 2007 20:45

Ik denk dat een van de gevolgen van Europa zal zijn dat boetes uitwisselen steeds gebruikelijker wordt.
Ik was op de motorfiets. Dus flitsen voor voren heeft geen zin. Maar ik ben in zwitserland in ieder geval één keer van twee kanten tegelijk geflitst.
Maar niets binnen gekregen. Betekent dat dan vrij voor het leven?
Dat weet je nooit zeker Roy. Als jouw kenteken is geflitst, dan zijn ook in het buitenland je persoonsgegevens wel bekend. De vraag is alleen waar dat allemaal geregistreerd wordt en hoe lang die registratie duurt.
Een oud-collega van mij scoorde járen geleden een paar bonnen in België. Die werden ook thuisgestuurd maar hij had ze nooit betaald, hij dacht de dans wel te ontspringen omdat-ie voorlopig toch niet meer met de auto door België zou rijden. Hij was dat zelf allang vergeten, totdat hij eens met een vliegtuig in België moest landen. Daar werd hij er bij de paspoortcontrôle uit gehaald. De openstaande boetes moesten direct betaald worden. Maar hij had geen cash of creditcard op zak voor zo'n bedrag. Hij heeft de hele avond in een wachtkamertje gezeten, totdat zijn vrouw vanuit Nederland naar dat Belgische vliegveld reed om te betalen.....
Good luck en vriendelijke groet, Teun

Berlina addicted
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Geflitst met 180 waar je 100 mocht, UPDATE

wo jul 04, 2007 21:51

Okee, even een update,

we hebben een mooie officiele brief met twee foto's ontvangen (één van de berijder= onmiskenbaar mijn zoon en één van het kenteken van de 147).
deze brief werd bezorgd op het adres van de werkgever van mijn vrouw omdat het kenteken op hun naam staat (algehele hilariteit daar).
in deze brief werden de bekende vragen gesteld over hoe, wat wanneer en waarom enz. .
de snelheid is vastgesteld op 167 km (na correctie). Afijn, het lijkt dus niet dat hij (mijn zoon dus) ermee weg komt. maar ja eigen schuld dikke bult.
we moeten dus antwoorden wie de berijder was en horen dan hoeveel er gedoneerd moet worden aan de Duitse staat
M.a.w. wordt vervolgt!!

Mvg. Richard
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Schaapm
Advanced Member
Advanced Member

RE: Geflitst met 180 waar je 100 mocht

wo jul 04, 2007 22:25

Mooi beroerd....
Over Zwitserland: gewoon betalen aan de Rabobank in Zuidhorn....ervaringsdeskundige.

ericj
Full Member
Full Member

Re: RE: Geflitst met 180 waar je 100 mocht, UPDATE

wo jul 04, 2007 22:59

Okee, even een update,

we hebben een mooie officiele brief met twee foto's ontvangen (één van de berijder= onmiskenbaar mijn zoon en één van het kenteken van de 147).
deze brief werd bezorgd op het adres van de werkgever van mijn vrouw omdat het kenteken op hun naam staat (algehele hilariteit daar).
in deze brief werden de bekende vragen gesteld over hoe, wat wanneer en waarom enz. .
de snelheid is vastgesteld op 167 km (na correctie). Afijn, het lijkt dus niet dat hij (mijn zoon dus) ermee weg komt. maar ja eigen schuld dikke bult.
we moeten dus antwoorden wie de berijder was en horen dan hoeveel er gedoneerd moet worden aan de Duitse staat
M.a.w. wordt vervolgt!!

Mvg. Richard
In de tijd dat in NL de kentekenhouder nog niet automatisch aansprakelijk was voor de overtredingen (mijn studententijd), gaven we altijd de naam van een of andere Japanner op, wiens visitekaartje circuleerde, Wie de goede man was wist niemand, maar als we zijn naam opgaven dan werd het altijd stil vanuit Leeuwarden. :lol:

Weet niet hoe het nu in D is geregeld, zal ook wel de kentekenhouder zijn bij gebrek aan beter, maar ik kan nog wel eens voor je navragen wat de naam van die Japanner was :wink:

---
Eric

Rob2000

do jul 05, 2007 09:10

Ik ben vorig jaar ook in duitsland geflitst: 60km/h te hard op de snelweg. Geflitst werd ik vanuit een auto die op een zeer geniepig plekje stond :wink:
Ik zat aardig in de piepzak, want 60km/h betekent dus wel een rijverbod voor duitsland (plus punten in Flensburg, waarvan ik er toch al een paar heb) en dat is lullig voor mij want ik zat toen voor m'n werk in duitsland.
Naja, ik heb er niets meer van gehoord. De reden (bijna zeker) is denk ik dat mijn prachtig gelaat 8) niet zichtbaar was op de foto. Spiegelende ruit, A-zuil ertussen of zoiets dergelijks.

Berlina addicted
Guru
Guru

Re: RE: Geflitst met 180 waar je 100 mocht, UPDATE

vr jul 06, 2007 10:22

Okee, even een update,

M.a.w. wordt vervolgt!!

Mvg. Richard
In de tijd dat in NL de kentekenhouder nog niet automatisch aansprakelijk was voor de overtredingen (mijn studententijd), gaven we altijd de naam van een of andere Japanner op, wiens visitekaartje circuleerde, Wie de goede man was wist niemand, maar als we zijn naam opgaven dan werd het altijd stil vanuit Leeuwarden. :lol:

Weet niet hoe het nu in D is geregeld, zal ook wel de kentekenhouder zijn bij gebrek aan beter, maar ik kan nog wel eens voor je navragen wat de naam van die Japanner was :wink:

---
Eric
:jumping: Op zich een goed idee alleen lijkt mijn zoon (die dus op de foto helaas zeer goed zichtbaar is) in de verste verte niet op een japanner :wink:

Mvg. Richard www.berlina.nl

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr sep 14, 2007 17:28

Ik ben in 2004 op weg naar World Ducati Week in Misano en terug 4 keer geflits zover ik het goed heb gezien.
Twee keer in Duitsland. Waarvan 1 keer voor en 1 keer achter met 100 waar je 70 mocht.
In Zwitserland met 160 waar je 100 mocht in één keer van beide kanten tegelijk geflits. Toen ik dacht die heb ik toch al binnen ben ik verder hard blijven rijden. Toen weer ik 10 km verderop weer geflits.
Ik heb er nooit iets van vernomen. Maar heb mijn kop ook niet meer in Zwitserland laten zien sindsdien. Dat hou ik de komende jaren ook maar even vol.
Dus misschien loopt het af met een sisser. [-o<

Ken jij iemand die een buitenlandse boete kreeg opgestuurd?
Ik niet.

Ok nu wel, Remco.
Ik wou net zeggen. Ik denk dat je mazzel hebt gehad in Zwitserland. Ik ben eenmaal geflitst in Zwitserland (100 waar je 80 mag) en kreeg 160 Euro! boete. Verstuurd door een kantoor van de Zwitserse justitie in Groningen. Kun je wel niet betalen, maar dan komen ze het toch gewoon ophalen via de nederlandse incasso-procedures. Uit andere landen heb ik geen ervaring.

Ik denk dat een van de gevolgen van Europ zal zijn dat boetes uitwisselen steeds gebruikelijker wordt.

Groet,

Rob
heb er nu eentje binnen uit CH, 36 euro voor 9 km te hard....
156

Dinky Boy
Miniaturista

vr sep 14, 2007 17:38

Hoe lang geleden was dat?

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr sep 14, 2007 17:39

14 juli 2007, snelle jongens :roll:
156

Andretti Molletti

vr sep 14, 2007 17:53

Ze houden zich aan de maximum snelheid!!

Is de topicstarter al weer vrij gekomen trouwens??

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr sep 14, 2007 18:09

Ze houden zich aan de maximum snelheid!!

Is de topicstarter al weer vrij gekomen trouwens??
:lol:
156

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr sep 14, 2007 18:10

14 juli is toch 3 mnd later betalen :mrgreen:

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

zo sep 16, 2007 00:04

Hmm, zal mij benieuwen over 6 weken...

Sturen ze eigenlijk ook al op uit Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië? Ben iig in augustus geflitst in de eerste twee.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Berlina addicted
Guru
Guru

ma okt 01, 2007 10:07

Zo, weer even een update.

Na wat briefwisselingen met de Duitse variant van "koos Spee". is er het volgende uitgekomen.
Was toch wel erg schrikken, want ze komen met een boete van niet minder dan 560 euro!!! en mijn zoon moet voor twee maanden zijn rijbewijs in duitsland inleveren. Volgens mij is dit laatste zowiezo onmogelijk en volgens de nederlandse wetgeving zijn we volgens mij daartoe niet verplicht.
Er staat ook alleen een eindbedrag zonder vermelding hoe dit is opgebouwd. Wel zeggen ze dat er 66km te hard is gereden.
Ikzelf kwam op een bedrag van 325 euro. Dit staat op een site op de eerste pagina van dit item die ik van een van jullie kreeg toegezonden.
Verder las ik op de site van de ANWB dat ze gratis rechtshulpadvies geven (gaan we natuurlijk gebruik van maken). verder vermeldden zij nog iets interressants want er staat ook dat duitsland het niet kan invorderen (???).
We moeten tenslotte een boete betalen, begrijpen we ook wel maar een briefje met alleen een eindbedrag en of we ook maar binnen twee weken zijn rijbewijs willen inleveren gaat me iets te ver.
Het lijkt me wel even verstandig dat we Duitsland even mijden met de 147 (daarmee is de overtreding nl. gepleegd).
wordt vervolgt!!!

Mvg. Richard

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma okt 01, 2007 12:49

....
Het lijkt me wel even verstandig dat we Duitsland even mijden......
Mvg. Richard
Is zowiezo een goed levensmotto btw.... :jumping:
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”