Ik vind dit soort discussies altijd wel leuk. Lastig om een lijn te trekken, maar als wij kijken naar het huidige Alfa dan zitten daar echt nog wel een geniale sportauto tussen die continu over het hoofd wordt gezien.
Ik heb heel veel km's gemaakt met de GT, en het is echt een snaarstrakke machines. Ik heb ook heel veel Porsches gereden, en ik vind dat de strakheid van de GT niet heel erg veel onderdoet voor de strakheid van bijv. een Boxster. Stoelen zitten als gegoten, ziet er fantastisch aan, het gevoel in het stuur, het speelse gedrag en de snelle motoren maken dit toch echt wel tot een heerlijke stuurmans auto. Ik heb niet heel erg veel met nieuwe auto's, maar ik ben echt helemaal weg van de GT! Tegenwoordig wordt je als fabrikant ook wel tegengewerkt om nog een sportive auto te maken. Voetgangersveiligheid, die gigantische overhang voor (bij de 159, om van een 407 maar te zwijgen) is hier een mooi voorbeeld van. Daarnaast zijn de Duitsers toch wel de maatstaaf, de kwaliteiten worden steeds degelijker, steeds meer solide en dus neemt het gewicht ook toe. Het gewicht van een fransoos doet niet veel onder voor die van een 159. Duitsers kunnen zich meer permiteren, die auto's hebben niet zo gigantische afschrijving wat Alfa wel heeft waardoor je die tegen een veel minder hoog bedrag in de markt kan zetten.