AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: mijn alfa... wat nieuwe foto's

wo mei 04, 2005 12:04

@GTV6Corse: En hoe zit het met de snelheid van de camera? Dat is vaak nog een probleem, dan schiet je net een foto als het volgende goede fotomoment zich weer voordoet en je camera nog bezig is met focussen / opslaan / flitser opladen / etc...

@Janbert: sorry als ik het hier teveel offtopic haal.... ;)
Die snelheid is bij de laatste generatie veel beter geworden :wink:
Dat hoeft geen probleem te zijn om hem te laten liggen

matra sports
Guru
Guru

RE: mijn alfa... wat nieuwe foto's

wo mei 04, 2005 14:21

Wacht nog effe met de aanschaf van een digitale slr. Dit is allemaal nog vers van de pers. Oke er zijn professionele en semi´s die echt goed liggen kwa kwaliteit, maar zo´n 350D is eigenlijk pas het begin. Effe geduld hebben. Straks zit je aan 25MP en is deze oorlog afgelopen, want ergens is het genoeg. Aan 100MP zitten niet veel potentiêle klanten te wachten.
MP is zeker niet alles !!! Daar worden je foto´s niet echt beter van, mits je gaat vergroten.
Sowieso kunnen er bij het afdrukken nie meer dan 2MP op een foto van 10x15 !!!!
Wat wel belangrijk is is inderdaad de snelheid. Niet alleen de autofocus...
Koop nou eerst eens een boek over fotografie in het algemeen en je foto´s gaan met sprongen vooruit !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Met een goede digitale compact ( Minolta Dimage F100 - F300 )
die tweedehands 100 euro doen kun je heeeele goede platen schieten mits je weet wat je doet. Gewoon proberen en schieten en begrijpen wat je doet als je een of twee stops langer belicht. De sluiterijd en het diafragma hebben ieder hun eigen invloed op de foto enz. enz.
Oei klinkt ietwat onsamenhangend, :oops: sorry :oops: maar lees dees eens :

Afbeelding

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... =666792982

14,95

groeten
jos

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: mijn alfa... wat nieuwe foto's

wo mei 04, 2005 21:51

Wacht nog effe met de aanschaf van een digitale slr. Dit is allemaal nog vers van de pers. Oke er zijn professionele en semi´s die echt goed liggen kwa kwaliteit, maar zo´n 350D is eigenlijk pas het begin. Effe geduld hebben. Straks zit je aan 25MP en is deze oorlog afgelopen,
Ben ik het niet helemaal mee eens als je er het geld voor over hebt, zou ik gewoon wel al een digitale slr kopen, die 25Mp reken ik de eerste 3 jaar nog niet op voor de 'gewone' markt.
Maar het is wel een boel geld als je een starterskit van de 350d wil kost die al bijna €900.- dan heb je de body met een lens, moet je nog een memorykaart kopen. :shock:

Als je iets wilt weten kijk hier eens
http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/71
Grtz. Martin
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

jan bert

RE: mijn alfa... wat nieuwe foto's

wo mei 04, 2005 23:36

inderdaad! goedkoper is voor mij om de foto's bij een fatsoenlijke ontwikkelcentrale te laten maken en een fatsoenlijke scanner te kopen.

digi. SLR ben ik niet van overtuigd, werd me bij een fotospeciaalzaak al eens afgeraden.
die olympus is btw een echte topper! geen SLR maar wel alle functies die SLR heeft.
TOPlens, TOP ccd, TOPdisplay TOPbehuizing (magnesium) en gewoon TOPfoto's.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”