De historie van Alfa is het belangrijkste marketing goed wat ze hebben... gebruiken of weggooien?
Ik zou het wel weten
..... en het lijkt een onuitputtelijke bron!
Yep, zo had ik een gesprek met een eigenaar van een Volvo C5? (sportcoupe).
Hij vroeg mij wat ik van zijn auto vond.
Erg mooi, en zal vast ook erg goed zijn.
Maar ik vond het ook een oneerlijke wagen. Als je iets supersportief op de markt zet moet het wel op "iets" gebaseerd zijn.
Volvo was net met Jan bezig in de BTTC en ze deden het wel redelijk. Maar hadden nog weinig gewonnen.
Anders dan Alfa in de F1 en Toerwagen kampioenschappen.
Gelukkig begreep hij het.
Goed voorbeeld is de eerste Subaru Imprezza.
Foeilelijk maar met het kampioenschap binnen ook een bestseller.
Blijkbaar is dit zo belangrijk dat rijke autobouwens de rechten van bijvoorbeeld Spyker of Bugatti opkopen waarmee ze tevens de history meenemen.