Ten eerste:
Holden heeft voor het eerst een V6 ontworpen met 4 nokkenassen. Voorheen bouwde
met V6 12V en V8 16v met stoterstangen. De V6 had een blokhoek van 90graden en simpel twee cilinders weggenomen. De basis van deze motor stamde van een Buick motor uit de jaren 60. Het is blase maar van zulke types krijg je een motor en men heeft aangekondigd
dat dit de motor is voor de komende decennia. Typische Amerikaanse motorbouw waar
men zeer flexibel om kan springen met productie. Het blok kan zelfs worden gebruikt voor
dieselmotoren. One size fits all. Persoonlijk vind ik Amerikaanse auto's leuk maar Alfa Romeo's zijn gewoon totaal anders. Een Alfa Romeo is toch wel heel wat exclusiever om
zulke motoren te moeten leveren. Motorbouw is de essentie van Alfa Romeo.
Ten tweede.
De balen tabak van marketing geleuter. Men heeft gekeken wat nodig is voor het nieuwe
model. Een snellere en grotere auto voor 5 mensen met een acceleratie/topsnelheid die tot Europa's beste in zijn klasse hoort. Het is mij allemaal te gecalculeerd en te weinig geinspireerd. Probleem bij veel overnames is dat te veel mensen aan de knoppen zitten
en te weinig een richting wordt gekozen. Teveel concessies etc. etc.
Ook dat je moet lezen dat GM V6 een Alfa Romeo geluid mee krijgt. Daar zakt de broek vanaf.
Je hebt soul of niet. Meegeven van een Alfa geluid doet denken aan Japanse motorfietsfabrikanten die Harley geluid willen imiteren. Dat is het gewoon niet.