Gerrets
Guru
Guru

RE: Alfa 33, nog wel verstandig?

ma jun 19, 2006 11:05

Hey Faab,

Je hebt hier nu genoeg tips maar er komt er nog eentje bij.

Ga idd op zoek naar een goede 33 met niet al teveel km, belangrijk is dat er een goed onderhouds boekje bijzit. Ik heb mijn 33 nu 5 jaar en ben er dik tevreden over. Ik heb een 1.4 maar hij is net zo snel als een 1.7, waarschijnlijk gechipt door de vorige eigenaar. Probeer igg via dit Forum een mooie oip de kop te tikken dan weet je zeker dat ze van goede huize komt.
Ik weet mij te herinneren dat Co-jack hier op ht forum zijn 33 weg wilde doen maar hij twijfelt nog steeds. schrijf hem eens aan misschien dat er iets moois uitrolt. Hij heeft haar naar mijn weten goed onderhouden.

Daarnaast is onderhoud van de motor het belangrijkste op tijd alle vloeistoffen vervangen af en toe een goede reiniger erdoorheen dat helpt echt en ik spreek uit ervaring. Ik rij veel korte stukken maar heb nog nooit iets met mijn motor gehad (klop klop) wel andere mankementen maar niet noemenswaardig, net zoveel als bij vele andere auto's van andere merken.

En daarnaast wat is het je waard ben je bereid om soms even een flinke uitgave te doen om weer met alle plezier in je auto te rijden. Zo ervaar ik het wel het blijft een genot om in de 33 te rijden al is het maar een opgevoerde 1.4

succes

Gr Tom

ps: waar woon je trouwens, ik wil best met je mee
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Raimon
Guru
Guru

ma jun 19, 2006 11:09

Ik wil niet vervelend doen, maar een 1.4 die dankzij een chip net zo snel is als een 1.7?!? :roll:

Dan zou die chip dus 17 pk opgeleverd hebben; een unicum lijkt mij....
156 SW 1.9 JTD

Gerrets
Guru
Guru

ma jun 19, 2006 13:07

Nieuwegein is helaas ver weg voor mij anders had je het zelf kunnen ervaren. Kennis van mij heeft toevallig een 1.7 en die hou ik goed bij, gaat niet gelijk op maar ze is sneller dan een 1.4. Hoe dat komt is mij een raadsel ik zelf ga uit van het chippen omdat er een chip op zit die ik niet ken van een 33, maar goed kan ook aan mij liggen.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

MightyMarcel

Re: RE: Alfa 33, nog wel verstandig?

ma jun 19, 2006 13:55

Ik wil niet vervelend doen, maar een 1.4 die dankzij een chip net zo snel is als een 1.7?!? :roll:

nou ja, stel dat je een 1.4 chipt, voorziet van een open airintake, volledige 'sport'-uitlaat (dus niet alleen een herriedemper), en wellicht nog het een en ander aanpakt, zou een 1.4 wel sneller kunnen zijn dan een standaard 1.7 8v denk ik.

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma jun 19, 2006 14:04

@ mighty marcel.. heb jij geen imola :?:
die is wel vet super de luxe cool 8)

MightyMarcel

ma jun 19, 2006 14:07

nope.

maar ach, als er nog meer ***-w**v*en rondrijden zoals ik vandaag tegenkwam (op een voorrangsweg vlak voor mn neus oversteken, op letterlijk 1cm na - letterlijk, ik overdrijf niet - geraakt, en dan toch gewoon doorrijden he - zal het snel genoeg gebeuren dat ik voor een andere alfa moet gaan kijken. :s.)

gek is dat he, als je eenmaal in een alfa rijdt dan ga je nooit voor een 'auto' kijken, nee, dan ga je voor een alfa kijken. :)

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma jun 19, 2006 14:27

nope.

maar ach, als er nog meer ***-w**v*en rondrijden zoals ik vandaag tegenkwam (op een voorrangsweg vlak voor mn neus oversteken, op letterlijk 1cm na - letterlijk, ik overdrijf niet - geraakt, en dan toch gewoon doorrijden he - zal het snel genoeg gebeuren dat ik voor een andere alfa moet gaan kijken. :s.)

gek is dat he, als je eenmaal in een alfa rijdt dan ga je nooit voor een 'auto' kijken, nee, dan ga je voor een alfa kijken. :)
Ik rij altijd auto, heb immers een alfa :lol:
De rest zijn gemotoriseerde bolderkarren :lol:
c.v motors en al is toch zo overgebouwd? stuurbekrachtiging gaat wat minder snel maar kan evt. ook...
als je het spul maar hebt liggen :wink: voordeel als je een sloper hebt

Rens 1.7QV
Guru
Guru

ma jun 19, 2006 14:40

Lijkt me ook niet mogelijk met een chipje, maar misschien was het een afgetakelde 1.7 :wink:

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 19, 2006 19:01

Ik wil niet vervelend doen,
Ik wil ook niet vervelend doen maar deze topic is al een jaar oud. Inmiddels heeft Faab ( nooit meer iets van gehoort ) al een Honda CRX. :blue_lol:

Raimon
Guru
Guru

ma jun 19, 2006 21:54

Ik wil niet vervelend doen,
Ik wil ook niet vervelend doen maar deze topic is al een jaar oud. Inmiddels heeft Faab ( nooit meer iets van gehoort ) al een Honda CRX. :blue_lol:
Had ik ook gezien, maar een foto van de clipjesduivel plaatsen is tijdloos, toch? En hetzelfde geldt voor het geven van wat aankooptips... Toch? Misschien kunnen we andere jeugd daarmee behoeden voor een CRX! :shock: :wink: :lol: :lol:
156 SW 1.9 JTD

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”