Van de al eerder genoemde Minichamps Alfetta GTV6 staat ook een James Bond versie in de planning. Voor december, maar aangezien de introductie van de rode basisversie al naar die maand is doorgeschoven verwacht ik dat de auto die door 007 'geleend' wordt in de film Octopussy nog wel wat langer op zich zal laten wachten.
De grijs metallic (hoe heet die kleur eigenlijk?) GTV6 is al eens eerder gemodelleerd, door het Duitse bedrijfje VF Modellautomobile van Volker Feldkamp. Feldkamp produceert kleine oplagen en unieke modellen van zeer hoge kwaliteit. Auto's uit de Bondfilms vormen kennelijk een specialiteit. Op de website wordt de GTV6 niet getoond (mogelijk een uniek exemplaar?), ik zag hem op eBay verkocht worden. Het model bracht € 301op, wat een 'koopje' is; in de prijslijst staat voor Bondauto's een bedrag van €499.
Ik neem aan dat de modellen verbouwingen zijn van bestaande modellen of aangepaste kits.
En dan toch een enorme misser: het model is een GTV 2.0 en geen zescilinder...
Misschien dat een bepaald detail aan de filmauto voor verwarring heeft gezorgd: de kunststof plaat op de bult in de motorkap is niet zwart maar in carrosseriekleur gespoten. Benieuwd of Minichamps dat in de gaten heeft gehad...
< KLIK