Andretti Molletti

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

zo mei 31, 2009 22:38

Leuke discussie. Alleen tijd om een misverstand de prullenbak in te schoppen.

................

Wat ik wil zeggen: het is goed dat er fel gereageerd wordt als je je als leaserijder aangevallen voelt maar helaas wijst praktijk anders uit......

PAul
Paul en andere,
het is niet persoonlijk bedoeld maar de leaserijders zijn klanten en betalen.
Behandel ze goed en ze komen terug en betalen. Slijtage is nooit garantie dat weet jij ook.
Maar blijft staan dat klanten klanten zijn en zodra ik merk dat ik "leaserijder" genoemd word, dan ben ik weg... en de centjes dus ook!
Een vorkheftruckservicebedrijf met 40 busjes in eigendom is dus beter dan leaseregelingen?
;)
Je snapt mij punt vast en uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2149
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

zo mei 31, 2009 23:16

Leuke discussie. Alleen tijd om een misverstand de prullenbak in te schoppen.

................

Wat ik wil zeggen: het is goed dat er fel gereageerd wordt als je je als leaserijder aangevallen voelt maar helaas wijst praktijk anders uit......

PAul
Paul en andere,
het is niet persoonlijk bedoeld maar de leaserijders zijn klanten en betalen.
Behandel ze goed en ze komen terug en betalen. Slijtage is nooit garantie dat weet jij ook.
Maar blijft staan dat klanten klanten zijn en zodra ik merk dat ik "leaserijder" genoemd word, dan ben ik weg... en de centjes dus ook!
Een vorkheftruckservicebedrijf met 40 busjes in eigendom is dus beter dan leaseregelingen?
;)
Je snapt mij punt vast en uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
@dre,

de leaserijder is niet de klant, dat is de leasemaatschappij. de leasemaatschappij is ook degene die betaald en zeker niet de leaserijder
als de leasemaatschappij akkoord gaat met een cuore als vervangend vervoer, heb je te reclameren bij de leasemaatschappij en niet bij de dealer, je slaat dan een stap over
een leaserijder is de klant van de leasemaatschappij en niet van de dealer.
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

zo mei 31, 2009 23:32

Maar de leaseRIJDER beslist wel bij welke garage hij zijn auto binnen brengt. En als die garage niet deugt, gaat ie elders. De leasemaatschappij mag dan wel de "klant" zijn, hij is niet het commerciele aanspreekpunt. Zo gaat het bij ons althans.
Bovendien rijden er evengoed hufters met een eigen auto rond.

Dat de dealer inderdaad verbaasd zijn wanneer er toch eens goede leaseauto binnen komt, kunnen ze dat dan in de toekomst ook eens vermelden in de verkoopsadvertentie ? "te koop: afgetrapte bak van ex lease hufter, STERK verminderde prijs" Ik heb zo'n vaag vermoeden dat de heren verkoper dan plots veel minder scrupules hebben. :wink:
Laatst gewijzigd door Michel op zo mei 31, 2009 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2149
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

zo mei 31, 2009 23:37

Maar de leaseRIJDER beslist wel bij welke garage hij zijn auto binnen brengt. En als die garage niet deugt, gaat ie elders. De leasemaatschappij mag dan wel de "klant" zijn, hij is niet het commerciele aanspreekpunt. Zo gaat het bij ons althans.
Bovendien rijden er evengoed hufters met een eigen auto rond.
klopt, en als de maatschappij geen toestemming voor reparatie geeft kan de leaserijder zijn auto gewoon weer net zo ophalen als dattie hem gebracht heeft :wink: en vervolgens naar de volgende

dus de maatschappij is de klant en niet de rijder.
de eigenaar van de auto is de beslissende factor, die moet tenslotte betalen

er rijden idd ook hufters rond met eigen auto, die moeten sowieso zelf beslissen en betalen
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

zo mei 31, 2009 23:46

Maar blijft staan dat klanten klanten zijn en zodra ik merk dat ik "leaserijder" genoemd word, dan ben ik weg... en de centjes dus ook!
En daar kan niemand hem van weerhouden. Vooral de leasemaatschappij niet, dus wie is de beslissende factor ?
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2149
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

zo mei 31, 2009 23:59

Maar blijft staan dat klanten klanten zijn en zodra ik merk dat ik "leaserijder" genoemd word, dan ben ik weg... en de centjes dus ook!
En daar kan niemand hem van weerhouden. Vooral de leasemaatschappij niet, dus wie is de beslissende factor ?
laat maar michel
beslissende factor is en blijft de betalende partij



en idd, sommige klanten ben je als dealer zijnde, liever kwijt dan rijk :twisted:
let op, dit is absoluut niet persoonlijk bedoelt, maar soms zijn er gewoon verschrikkelijke zeikerds die alleen maar geld kosten ipv dat je er je boterham mee kunt verdienen
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1769
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

ma jun 01, 2009 01:31

Wie de beslissende factor is? "Wie betaalt die bepaalt". Als leaserijder ben je geen klant maar gebruiker. De echte klant is degene die de fakturen betaalt.

Naast de privé Alfa's rijd ik ook een leaseauto. Sinds een paar jaar niet meer van Alfa maar van andere merken. De vorige was een Peugeot 407 SW met zo'n glazen dak. Bij die dealer heb ik nooit een klantgevoel gehad. Daar was ik niet meer dan een bode die de auto moest brengen voor een beurt en daarna weer moest ophalen. En verder geen vragen stellen alstublieft want antwoord krijg je toch niet.
De huidige leaseauto is een Mercedes. Over die dealer ben ik zeer tevreden. Daar zou ik de auto graag weer naartoe brengen voor de volgende beurt, dat is over twee weken. Echter de leasemaatschappij heeft inmiddels besloten (in overleg met mijn werkgever) dat zij voortaan bepalen waar het onderhoud wordt uitgevoerd en niet meer de bestuurder. Het onderhoud wordt niet meer (zoals altijd het geval was) verplicht uitgevoerd bij een merkdealer maar de leasemaatschappij bepaalt dat zelf en zij kunnen daarvoor ook "merkonafhankelijke bedrijven en bandenspecialisten" inschakelen. Mijn leaseauto krijgt zijn 100.000-beurt niet bij een dealer met driepuntige ster maar bij een universeel Bosch Car Service bedrijf.

Daar heb ik op zich geen bezwaar tegen. Ik ga er van uit dat dat ook goed is, totdat het tegendeel bewezen is. Maar wat is het gevolg voor de markt? De marge voor leaseautos's was al vrijwel nihil maar dat werd nog geaccepteerd omdat de dealers daarna alle onderhoud kregen. Als die zekerheid wegvalt zoals bij mij, wat is dan het resultaat...?



.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

ma jun 01, 2009 01:37

Leuke discussie. Alleen tijd om een misverstand de prullenbak in te schoppen.

Toen ik nog werkzaam was als receptionist bij een merk die van die sloopregelingfolders rondstuurt, heb ik zo`n 80 prcent van mijn tijd kunnen vullen met het behandelen van de leaserijders. Niemand over èèn kam scherend maar zo`n beetje 75 procent van die rijders behandelen hun auto met de gedachte: ik betaal ervoor dus doe ik ermee wat ik wil....... Resultaat: rare technische mankementen die bij normaal gebruik niet optreden met als gevolg dat er hoge garantiekosten (tenzij aantoonbaar door mishandeling!) werden uitgekeerd wat dan uiteraard weer op kosten komt van de fabriek/importeur/dealer. Bedankt daar dus voor. Daarnaast verhoogde slijtage aan banden,remmen etc.

De andere 25 procent( de alfarijders onder de vw en audi rijders dus 8) ) behandelen hun auto iets netter met als gevolg: een normaal uit te voeren onderhoudsbeurt zonder alle rare dingen. Zo kan het dus ook.

Wat ik wil zeggen: het is goed dat er fel gereageerd wordt als jeje als leaserijder aangevallen voelt maar helaas wijst praktijk anders uit......

PAul

Kleine correctie: de gemiddelde leaserijder denkt: ik draai zelf niet voor de reparatiekosten op, dus ik doe ermee wat ik wil. :wink:

En toch moet je met die rare technische mankementen ook niet al te snel te oordelen. Ik heb er zelf ook een paar gehad (bij 2 auto's van inderdaad weer datzelfde merk van die folders) waarover zo zou kunnen worden gedacht, terwijl ik met andermans bezit, dus ook met de auto van de zaak, juist voorzichtiger ben dan met mijn eigen spullen:
- Bonk in de wielophanging, wordt opgelost door vervanging van de betreffende onderdelen, maar is een paar weken later weer terug
- Linker buitenspiegel barst tijdens een rit spontaan
- Linker buitenspiegel valt na de reparatie spontaan uit de behuizing bij het sluiten van het portier (bleef gelukkig nog aan de snoertjes van de spiegelverwarming hangen)
- Remmenschijven trekken krom, worden vervangen, trekken binnen 5k km weer krom, worden afgedraaid, trekken kort daarna alweer krom
Ik, als ervaringsdeskundige over hoe er met deze auto's wordt/werd omgegaan, trek een hele andere conclusie... Goed, het zegt misschien niet iets over de grote aantallen, maar het is wel iets om even bij stil te staan.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

ma jun 01, 2009 01:50

Maar blijft staan dat klanten klanten zijn en zodra ik merk dat ik "leaserijder" genoemd word, dan ben ik weg... en de centjes dus ook!
En daar kan niemand hem van weerhouden. Vooral de leasemaatschappij niet, dus wie is de beslissende factor ?
laat maar michel
beslissende factor is en blijft de betalende partij



en idd, sommige klanten ben je als dealer zijnde, liever kwijt dan rijk :twisted:
let op, dit is absoluut niet persoonlijk bedoelt, maar soms zijn er gewoon verschrikkelijke zeikerds die alleen maar geld kosten ipv dat je er je boterham mee kunt verdienen
"Laat maar"? Oei wat klinkt dat neerbuigend... en dat terwijl hij wel degelijk een punt heeft. Tenzij de leasemaatschappij de regie overneemt zoals bij Tonio, is het de rijder die bepaalt of hij wel of niet bij jou terugkomt voor de volgende beurt of voor de volgende auto. En daar gaat het toch om? En het is sowieso de rijder (of in een enkel geval zijn werkgever, maar NOOIT de leasemaatschappij) die bepaalt of hij überhaupt nog bij jouw merk blijft als er een nieuwe auto moet komen. Zo simpel als "beslissende factor is en blijft de betalende partij" is het tegenwoordig dus zeker niet meer en het lijkt me absoluut van belang om de leaserijder gewoon als gewaardeerde klant te blijven behandelen.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

boppie

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

ma jun 01, 2009 07:27

tjee, waar gaat dit nou ineens over?
toegegeven, door de meeste leaserijders zal er ongetwijfeld abnormaal met hun auto omgegaan worden maar er zijn uitzonderingen heren.
als je onze bmw 318i touring van dus 4 jaar en 3 maanden oud eens komt bekijken zal je daar nog geen kras opvonden, zelfs de velgen zijn nog 100% vrij van schade.
als er iemand zuinig met zijn ,,leasebak,, omspringt dan zijn wij het wel, wij zijn trots op onze ,,leasebak,, en gaan hier ook zo mee om en lijkt mij ook niet meer dan normaal?
en wie nou uiteindelijk klant is bij wie, lekker belangrijk, wij maken als ,,leasebak,, rijder wel zelf de keuze van welke dealer de auto moet komen dus het moment dat wij een auto gaan bestellen zijn wij wel degelijk de klant bij de dealer want wij bepalen wie de auto gaat leveren en niet de leasemaatschapij.

Gebruikersavatar
paulsteeman
Guru
Guru
Berichten: 1167
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:56
Locatie: Heemskerk

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

ma jun 01, 2009 08:54

@Dre,

natuurlijk begrijp ik je. :wink:

Ik wil ook echt niet iedereen over èèn kam scheren.

Feit blijft echter dat de leasemaatschappij de eigenaar is en we in feite, hoe cru het ook klinkt, geen moer met de berijder hebben te maken.

Natuurlijk zijn ze vrij in het kiezen van de garage waar ze heen gaan. Een leaserijder moet net zo goed met respect behandelt worden. Daarom hadden wij er ook zoveel, ik deed daar mijn uiterste best voor.......

Greetz

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

MaranelloGT

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

ma jun 01, 2009 13:26

Feit blijft echter dat de leasemaatschappij de eigenaar is en we in feite, hoe cru het ook klinkt, geen moer met de berijder hebben te maken.
Tsja...., als ik dit soort uitlatingen zo lees, dan verbaast het me niets dat het zo slecht gaat in de auto-/dealerbranche. Er spreekt geen enkel gevoel voor verhoudingen, relatie-management of service uit. De botte-boeren-mentaliteit die je bij veel dealers aantreft ten voeten uit...

Gebruikersavatar
paulsteeman
Guru
Guru
Berichten: 1167
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:56
Locatie: Heemskerk

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

ma jun 01, 2009 17:10

@ Maranello GT: Wel compleet citeren, er volgde nog wat positiefs wat wel gedaan wordt bij een dealer..... :wink:
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

ma jun 01, 2009 18:56

Daar gaan wij toch heel anders mee om. Klant is koning , of het nou een prive rijder is of een lease rijder.
En het overgrote deel van de klanten is zowiezo leaserijder.
Je doel als dealer is volgens mij om de leaserijder tevreden te stellen en niet direct de leasemaatschappij.
Hiermee hoop je dat hij de volgende beurt weer bij jou komt laten uitvoeren en uiteindelijk weer een nieuwe alfa bij je besteld.
Onderhoud van leaseauto´s bij universeel garages vind ik een slechte ontwikkeling.
Is te vergelijken met je voorruit via carglass te laten vervangen of je schade bij bv care te laten herstellen omdat de leasemaatschappij daar afspraken mee heeft.
Het resultaat is vaak bedroevend en betekend dat je als berijder soms meerdere keren terug moet om gevolgklachten alsnog te laten herstellen.
Zo gaat het ook vaak bij de universele , deze zijn niet bekend met de moderne alfa modellen en het uitvoeren van een beurt zal misschien nog wel lukken, maar storingen of rammeltjes ed gaat hem niet worden, kan je alsnog naar de dealer, maar die staat natuurlijk niet te springen om alleen de lastige klusjes op te lossen, dus daar ga je ook achter in de rij.
Leasemaatschappij denkt zo geld te besparen(wat ik betwijfel), maar de berijder is er de dupe van want heeft meerdere garagebezoeken nodig om tot het gewenste resultaat te komen.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

MaranelloGT

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

ma jun 01, 2009 20:53

@ Maranello GT: Wel compleet citeren, er volgde nog wat positiefs wat wel gedaan wordt bij een dealer..... :wink:
Daar heb je volkomen gelijk in. Was ook zeker niet persoonlijk of als exclusieve reactie op jouw post bedoeld.

Ging me er eigenlijk alleen om dat die ene zin precies de grondhouding weerspiegelt die je helaas bij teveel (gelukkig niet alle) dealers als 'gewaardeerde' klant (niet alleen lease-rijder) ervaart.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”