Alleen... waar kun je in eentje met en eentje zonder rijden?Proefrijden en zelf oordelen, dat lijkt mij het verstandigste
Gnaah. Ik voelde het al aankomen.Trouwens berichtje gekregen vd importeur : bestellingen snel doorsturen want 3500 stuks voor 2014 zijn al bijna gevuld in't orderboek !
Lap, het enige waar ik zeker over was.PS : Zwart 601 Pastelkleur zou ik handen afhouden, weliswaar geen meerprijs maar traditioneel zeer krasgevoelige kleur bij Alfa ...
Dat zal dan toch zeker wel afhangen van het gebruikte materiaal voor de velg? Een meer voor de hand liggende reden is dat ze met een lage band op die kleinere velg meer acceleratievermogen op de weg wilden bereiken en de auto speelser maken - de grotere band/velg combinatie geeft alleen maar een hogere top op een lang recht stuk (of een oval) en ik snap in dat opzicht ook niet helemaal waarom deze in het race-pakket zijn opgenomen.Hier zijn we dan als we aangesproken worden![]()
Niet onlogisch dat ze niet de grotere velgen nemen : die wegen meer en grotere velgen laten meer ruimte voor grotere remmen maar die moeten uiteraard standaard blijven![]()
Hetzelfde mag je verwachten bij normaal gebruik op straat, een en ander afhankelijk uiteraard van hoe bedreven je bent in fileparkeren. Ik weet het, ik ben ouderwets, maar wat dat betreft heb ik liever ballonnen dan johnnie-bandjes en spinners. En ja, ik drijf nu over.Velg/bandschade is ook niet onlogisch er zullen wel flink wat kerbs op hardhandige manier afgesneden zijn ...
Mijn financiële prioriteiten liggen momenteel (helaas) ergens anders dan bij een 4C, maar echt wel dat ik die kleinere velgen besteld zou hebben. Als is het alleen maar omdat al die testrijders erover klagen dat de auto het op de lage toeren laat liggen en het zal me toch niet gebeuren dat met zo'n auto iedere Suzuki Swift rijder me de eerste paar meters vanaf het stoplicht laat staan.Launch Edition kon je naar wens met de kleinere velgen bestellen maar geen enkele klant doet dat uiteraard ... Waarschijnlijk had deze wel geen Airco 025, Radio BT hf 082 en Elektrische Spiegels 041 die nochtans kostenloze opties zijn![]()
Heb ik een paar jaar geleden op een ander Westfield of Caterham forum -kan de draad niet meer vinden- een hele discussie over gehad/gevolgd. Stond er zelf van te kijken maar hield in dat de freaks van dienst met allerlande superwicht exotische velgen (OZ Superleggera was een van de zwaardere) in allerhande configuraties naar de weegschaal stapten en het er op neer kwam dat in verhouding de band altijd minder weegt dan velg. Voor dezelfde totale wielomtrek natuurlijk.Dat zal dan toch zeker wel afhangen van het gebruikte materiaal voor de velg?Niet onlogisch dat ze niet de grotere velgen nemen : die wegen meer en grotere velgen laten meer ruimte voor grotere remmen maar die moeten uiteraard standaard blijven![]()
Zo te zien zijn de banden hoger bij de 17/18 velgen dan bij de 18/19 velgen (lager wordt trouwens moeilijk, mijn god..). Normaliter is het zo dat de wielen krek dezelfde omtrek hebben. En dan maakt het niets uit.Een meer voor de hand liggende reden is dat ze met een lage band op die kleinere velg meer acceleratievermogen op de weg wilden bereiken en de auto speelser maken - de grotere band/velg combinatie geeft alleen maar een hogere top op een lang recht stuk (of een oval) en ik snap in dat opzicht ook niet helemaal waarom deze in het race-pakket zijn opgenomen.
Een hogere band zorgt voor meer rijcomfort. Ik denk dat je er in dit geval dan dus vanuit zal moeten gaan dat de wagen met de grotere velgen een stuk stuiteriger zal zijn dan dat de proefrijders vermelden.Zo te zien zijn de banden hoger bij de 17/18 velgen dan bij de 18/19 velgen (lager wordt trouwens moeilijk, mijn god..). Normaliter is het zo dat de wielen krek dezelfde omtrek hebben. En dan maakt het niets uit.Een meer voor de hand liggende reden is dat ze met een lage band op die kleinere velg meer acceleratievermogen op de weg wilden bereiken en de auto speelser maken - de grotere band/velg combinatie geeft alleen maar een hogere top op een lang recht stuk (of een oval) en ik snap in dat opzicht ook niet helemaal waarom deze in het race-pakket zijn opgenomen.
Lijkt me dus mogelijk gedaan om de curbs te nemen maar zal mogelijk ook wat controleerbaarder zijn op de limiet als er wat vervorming en een wat minder hoekige schouder op de band zit.
Als de wielomtrek niet gelijk is mogen de heren ingenieurs overigens een heleboel gaan herkalibreren.