Dat lijkt mij een luxeprobleem. Mocht de capaciteit structureel te laag zijn dan zal er opgeschaald gaan worden, zeker als er nieuwe modellen in de pijplijn zitten die (deels) van dezelfde technologie gebruik kunnen maken.
Volgens mij ligt de beperking in capaciteit niet aan de productiefaciliteiten van Maserati, maar die van de producent van de carbon tub die er simpelweg niet meer dan 3500 per jaar kan aanleveren. Dus of de productie makkelijk opgeschaald kan worden lijkt me geen zekerheidje.
Makkelijk opschalen is natuurlijk iets anders dan opschalen. De productie van carbondelen voor productieauto's staat nog relatief in de kinderschoenen en vergt vast een grote investering, dus kan ik mij voorstellen dat pas bij succes opgeschaald zal gaan worden.
Als de capaciteit voor de gesloten 4C volledig benut is en Alfa komt bij de producent met de vraag naar meer carbondelen, inclusief garanties, dan zal zo'n producent capaciteit vergroten.
Daarnaast: je kan mij niet wijsmaken dat niet al vooraf in dit hele scenario door de producenten is voorzien.... Dit is gewoon een luxe-probleem