Zoals beloofd, een vergelijking tussen enkele Brera's. Dat deed ik overigens
al eerder, dit keer zet ik er de 2 euro kostende Bburago naast. Ergens tussen toen en nu is de Fabbri-antenne verdwenen
V.l.n.r.: Fabbri, Minichamps, Bburago
Waar de Minichamps en Fabbri erg dicht bij elkaar in de buurt komen, wijkt de Bburago toch behoorlijk af. Meest opvallend is het dak. Bij MC behoorlijk realistisch, bij Fabbri zwart en dicht en bij de Bburago een helder ruitje in een verzwarte omlijsting. Net als de voor- en achterruit.
V.l.n.r.: Bburago, Minichamps, Fabbri.
Elke Brera op zijn eigen wielen. De Bburago deelt de zijne met alle andere 1:43 Bburago's, ouderwetsch standaard. Het is en blijft natuurlijk speelgoed en voor die prijs volkomen acceptabel. De 'banden' zijn breeeeed plastic, door een iets opliggende smalle baan lichtlopend. Een klein duwtje en de plint aan de andere kant van de kamer komt angstig snel dichterbij...
De koplampen:
Minichamps, mooist ontworpen, missen de uitwerking door braampjes:
Fabbri, iets simpeler, net iets te groot, maar wel netjes:
Bburago, lekker simpel, alles uit een stuk transparant plastic, zelfs het stripje tussen de units en het hart:
De afwerking van de Bburago: slecht aansluitende ruitpartij, ook het dak zit er niet echt lekker op. De spiegel is een klont zamac:
Heeft de 1:1 Brera een dikke kont, de Bburago rijdt met samengeknepen billen:
Veel te smal, toch blijft het geheel herkenbaar als Brera. En geen trucjes met gespoten plastic delen zoals op de Minichamps en Fabbri.
De Bburago heeft een behoorlijk gedetailleerde onderzijde; grappig dat de uitlaat openingen in de body zitten, netjes gespoten, en de rest van het systeem in de bodem.
Hoewel de Bburago duidelijk de minste is van de drie, is het voor dat weinige geld wat-ie kost gewoon een aardig model. Zéér geschikt voor het betere jarige-neefjes-paplepel-werk. Of, zoals bij mij, als contrast met de 'serieuzere' modellen.