di aug 26, 2008 21:58
Net terug van vakantie en vandaag bij Maasland in voorburg een ritje in de Mito gemaakt en ik ben aangenaam verrast.
Auto ziet er gewoon heel stoer uit, wielen ogen klein en kleur rood is geen 130 , maar gewoon echt weer een mooie alfa.
In tegenstelling tot bij de 159 voelt de Mito gelijk vetrouwd aan.
Motor klinkt goed en bak schakelt fantastisch, weer als een alfa ipv het minder prettige van de 159. (weet niet welk type bak dit is, maar voelt erg goed)
Auto zit erg goed, fijne stoelen.
Lijkt zo in eerste instantie goed in elkaar te zitten, maar als je dan aan het deurpaneel voelt kan ik me voorstellen dat je gaat twijfelen aan de degelijkheid van de rest van de auto.
Paneel is hard plastic en lijkt niet goed vast te zitten, voelt heel erg goedkoop aan en doet afbraak aan het verder hoge niveau van afwerking.
Dashboard ziet er verder wel erg mooi uit, maar paneeltje thv de handremhendel zat bij deze mito al los en schoot na terugdrukken steeds weer los.
Eerste meters in N gereden en dat voelde al goed aan, maar inderdaad niet heel spannend, maar vervolgens de rest van de rit in D gedaan en dan is het gewoon echt een heerlijke alfa.
Motor hangt goed aan het gas en turbo pakt heel goed op, vanaf 2000 al gelijk op druk. Klinkt lekker en is gewoon rap te noemen.
Remmen zijn fantastisch en de mito is in deze uitvoering weer een lekkere alfa ,een QV achtige zoals we van de 145 en 33 gewend waren.
Heb de besturing in D niet als storend ervaren.
De 159 is een goede alfa, maar mist toch wel wat alfa gevoel, maar dat is bij de mito gelukkig zeker niet het geval.
www.lenjansen.nl
67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv