GT 75V6
Guru
Guru

Re: RE: Alfa Giulietta, 5 sterren in EuroNCAP test

di jun 15, 2010 20:18

hij zit in de accessoires, dus je kunt 'm bijbestellen
maar eerlijk gezegd vind ik een "slechts" 170 pk'tje die dubbele uitlaat niet waard.
Hou dat gewoon lekker exclusief voor de QV.
Vind ik juist wel, met zulke details onderscheid je jezelf als sportief merk van de grijze massa.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

di jun 15, 2010 20:49

maar eerlijk gezegd vind ik een "slechts" 170 pk'tje die dubbele uitlaat niet waard.
Vind ik juist wel, met zulke details onderscheid je jezelf als sportief merk van de grijze massa.
Tja...
Het staat mooi. Maar...wat is het nut nou van zo'n dubbele pijp? Zeker als de pijp net voor (of erger nog: na) de einddemper gesplitst wordt. Bijzonder weinig volgens mij. En er zijn vast mensen die haarfijn kunnen uitleggen wat de zin of onzin is van een dubbele pijp voor bijvoorbeeld een V6, vanaf het blok, zodat de uitlaatflow van de twee cilinderbanken apart blijft.

Ik realiseer me dat mijn mening hierin niet gedeeld wordt door een grote meute (potentiele) auto kopers. Sportief uiterlijk, chromen randjes rond de lampen, luchthappertje links en rechts, 18" wielen, donkere ramen...allemaal verkoop bevorderende meuk.
Hoewel het onderscheiden van de grijze massa ook maar betrekkelijk is. Binnen de korste keren rijden ook Polotjes standaard met dubbele pijpjes rond. Als je je als automerk op de grijze massa richt (en hoe overleef je anders in de huidige markt?) zal de grijze-massa-auto-producerende-massa al snel de design foefjes "stelen".
Dan beter het onderscheid maken met de techniek (is dat al niet een reclame leus??) want dat is een stuk lastiger na te apen. En beter voor de auto rijder ipv de poser. Ik hoop stiekem toch nog steeds dat een mooie (technische of race of inovatie etc) historie die doorklinkt in moderne modellen en gecombineerd wordt met nieuwe ontwikkelingen uiteindelijk het voortbestaan van een merk als autofabriekant garandeert en niet alleen als design item. Maar ik zal wel naief zijn.

De sterren doen mijn trouwens ook weinig. Die veiligheid weegt alleen maar en beperkt de ontwerpers. Zal te maken hebben met mijn kinderloze status. (en ja, ik piep wel anders als ik een keer een goeie klapper maak in de 75 *klopt af op onbewerkt hout*)
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

GT 75V6
Guru
Guru

RE: Alfa Giulietta, 5 sterren in EuroNCAP test

di jun 15, 2010 21:02

Alfa moest wel 5 sterren halen, anders denken alle VW-rijders en consorten weer dat het een slecht in elkaar gezet hok is. Belangrijk voor het imago dus.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

di jun 15, 2010 21:12

Precies. Imago is een marketingdingetje. En marketing is de kunst mensen dingen aan te smeren die ze uit zichzelf nooit gewild zouden hebben.
Ik ben meer van de "wc papier...je kunt er prima je kont mee afvegen". Da's tenminste duidelijk. Wat dat puppie voor nut heeft wil ik niet weten...
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Quadrifoglio Verde
Member
Member
Contacteer: Website

di jun 15, 2010 21:53

Tja...
Het staat mooi. Maar...wat is het nut nou van zo'n dubbele pijp? Zeker als de pijp net voor (of erger nog: na) de einddemper gesplitst wordt. Bijzonder weinig volgens mij. En er zijn vast mensen die haarfijn kunnen uitleggen wat de zin of onzin is van een dubbele pijp voor bijvoorbeeld een V6, vanaf het blok, zodat de uitlaatflow van de twee cilinderbanken apart blijft.

Ik realiseer me dat mijn mening hierin niet gedeeld wordt door een grote meute (potentiele) auto kopers. Sportief uiterlijk, chromen randjes rond de lampen, luchthappertje links en rechts, 18" wielen, donkere ramen...allemaal verkoop bevorderende meuk.
Hoewel het onderscheiden van de grijze massa ook maar betrekkelijk is. Binnen de korste keren rijden ook Polotjes standaard met dubbele pijpjes rond. Als je je als automerk op de grijze massa richt (en hoe overleef je anders in de huidige markt?) zal de grijze-massa-auto-producerende-massa al snel de design foefjes "stelen".
Dan beter het onderscheid maken met de techniek (is dat al niet een reclame leus??) want dat is een stuk lastiger na te apen. En beter voor de auto rijder ipv de poser. Ik hoop stiekem toch nog steeds dat een mooie (technische of race of inovatie etc) historie die doorklinkt in moderne modellen en gecombineerd wordt met nieuwe ontwikkelingen uiteindelijk het voortbestaan van een merk als autofabriekant garandeert en niet alleen als design item. Maar ik zal wel naief zijn.

De sterren doen mijn trouwens ook weinig. Die veiligheid weegt alleen maar en beperkt de ontwerpers. Zal te maken hebben met mijn kinderloze status. (en ja, ik piep wel anders als ik een keer een goeie klapper maak in de 75 *klopt af op onbewerkt hout*)
Die uitlaten links en rechts vind ik erg mooi staan op de Giulietta, maakt niet uit wat voor motor erin ligt (mijn 147 heeft maar 105 pk, maar heb er wel links en rechts een uitlaat erop laten zetten). Nut heeft het inderdaad niet, maar dat is met zoveel auto-accessoies zo (lichtmetalen velgen hebben ook geen nut, maar staat wel mooi). Sommige accessoires zijn inderdaad niet onderscheidend (meer), maar het gaat om het totaalplaatje waar je je mee moet onderscheiden als autofabrikant en volgens mij lukt dat aardig met de Giulietta. Maar ik ben het met je eens dat marketing steeds belangrijker wordt in autoland. Door steeds meer veeleisende consumenten, strengere regelgeving en goedkopere productiemethoden gaan auto's steeds meer op elkaar lijken. Marketing, design en accessoires zijn nog 1 van de weinige dingen om je te onderscheiden.

Ook die vijf sterren zijn natuurlijk goed om mee te "scoren" in persberichten en reclames. Maar het geeft natuurlijk aan, dat de Giulietta gewoon een veilige wagen is en dat mag je naar mijn idee ook verwachten van een moderne auto uit deze klasse. Ben het met GT 75V6 eens, dat heel veel mensen (inderdaad vaak van die VAG rijders) erg kortzichtig zijn en meteen denken dat dit met degelijkheid en betrouwbaarheid te maken heeft. De vorige Laguna was de eerste auto met 5 sterren, en om nu te zeggen dat dat een betrouwbare wagen was...
1987 Alfa 75 3.0 V6
2019 Giulia 2.0T

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jun 15, 2010 22:15

Laat ze qua sterren dan lekker aan de weg timmeren, dat is goede reclame, maar ze hebben mijns inziens de fout gemaakt de auto qua uiterlijk teveel in de huidige trend mee te laten lopen en dat is een gemiste kans.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

frankie
Full Member
Full Member

di jun 15, 2010 22:35

Laat ze qua sterren dan lekker aan de weg timmeren, dat is goede reclame, maar ze hebben mijns inziens de fout gemaakt de auto qua uiterlijk teveel in de huidige trend mee te laten lopen en dat is een gemiste kans.
Da's volledig jouw persoonlijke mening. Je moet ook niet vergeten dat handel gewoon momenteel het belangrijkste is voor Alfa Romeo en getuige het aantal orders (ook blind zonder proefrit), proefritaanvragen e.d. lijkt dát juist wel goed te zitten. Daarbij heb ik de auto in het echt mogen aanschouwen en ik vind het een prachtige auto. De vergelijking met de nieuwe Astra is al eerder getrokken (op foto's), maar in real-life is dat in het geheel niet het geval, een totaal andere auto.

Het wat jij noemt twijfelachtige front is anders, wennen ook, geef ik eerlijk toe, maar daarmee direct ook onderscheidend. Het is duidelijk welke lijn Alfa momenteel inzet met de huidige nieuwe modellen, of dat je smaak is, is natuurlijk persoonlijk, maar een gemiste kans vind ik het zeker niet.
Nu: Giulietta QV
Gehad: 33 1.7 IE, 33 16v, 145 QV, 147 JTD, 156 2.4 JTD, 147 GTA, 156 V6

www.clubalfaromeo.nl

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jun 15, 2010 22:42

Helemaal eens dat dat persoonlijk is, maar met wat ik nu heb gezien smoelt een Mito b e d u i d e n d beter in de juiste kleur en die mist gelukkig die kermisattractielampjes aan de voorijzijde ook nog eens. De Giulietta lijkt gewoon overstyled, maar ik moet bekennen dat ik er "nog niet naast heb gestaan", dus het kan meevallen. De 75 vond ik eerst ook oerlelijk, maar na het verschijnen van de Ts en het andere front was mijn mening volledig omgedraaid. Het kan dus best wel goedkomen met mij. :wink: .
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

frankie
Full Member
Full Member

di jun 15, 2010 22:44

Ik vind persoonlijk de Giulietta beter geslaagd, de Mito lijkt wat hoog en smal, de Giulietta staat veel "vierkanter" waardoor het front eigenlijk veel beter klopt. Volgens mij heb je gewoon zo'n hekel aan die dagrijverlichting, dat dat al genoeg reden is om het front oerlelijk te vinden :roll: :lol: :lol:
Nu: Giulietta QV
Gehad: 33 1.7 IE, 33 16v, 145 QV, 147 JTD, 156 2.4 JTD, 147 GTA, 156 V6

www.clubalfaromeo.nl

maarten_smid

wo jun 16, 2010 08:42

Ik vind persoonlijk de Giulietta beter geslaagd, de Mito lijkt wat hoog en smal, de Giulietta staat veel "vierkanter" waardoor het front eigenlijk veel beter klopt. Volgens mij heb je gewoon zo'n hekel aan die dagrijverlichting, dat dat al genoeg reden is om het front oerlelijk te vinden :roll: :lol: :lol:
Tja en dat terwijl een dagrijverlichting installatie verplicht word, dus wen er maar aan ;-)

Bron: http://www.anwb.nl/auto/nieuws-en-tips/ ... daard.html

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jun 16, 2010 09:00

Dank voor het plakwerk Dink!
Ik dacht dat de 170 pk-versie standaard een dubbele uitlaat zou hebben (1 links + 1 rechts), maar op de foto's zie ik maar 1 uitlaat! Jammer, vind ik toch een beetje een misser van Alfa... :?

Verder niets dan lof voor deze auto, ik denk dat dit een succes gaat worden.
Wel op de 2.0jtdm ; telkens de topmotorisatie 1750tbi in benzine en 2.0jtdm in diesel krijgt die L+R uitlaat . Accessoire uitlaat is niet dezelfde maar met grotere 100mm eindstukken ipv 80mm .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jun 16, 2010 20:52

Volgens mij zitten zijn remklauwen los?

Klik hier

Hylke
Moderator
Moderator

wo jun 16, 2010 21:01

Ze draaien idd mee in het wiel :lol:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

hulskof

do jun 17, 2010 08:11

Zie dat maar eens voor elkaar te krijgen... 8)

Hylke
Moderator
Moderator

do jun 17, 2010 08:12

Misschien een nieuw soort remmen waarbij de remschijf uitzet en zo de remklauw afremt.

:lol:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”