Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

Laten zoals het nu is.
21%
52
Laten zoals het was.
28%
69
Laten zoals het was maar met de toegevoegde optie voor de topic-starter om te bepalen of er wel of niet op zijn post gereageerd mag worden,+ altijd de vraagprijs vermelden.
50%
123

Totaal aantal stemmen: 244
Ruviano
Advanced Member
Advanced Member

RE: Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

di mar 27, 2007 08:37

Ik ben een zeer groot voorstander van optie 3. in mijn optiek werkte het oude forum prima, afgezien van af en toe een aantal narren, maar dat hoort er bij. Een complimentje over je auto's krijgen is altijd prima in mijn optiek.

Overigens heb ik wel een voordeel gevonden aan de nieuwe rubriek. Ik hoef nu niet meer mijn foto te uploaden naar inypic of weet ik wat voor site. Dat kan nu gewoon lekker vanaf de iegen PC/Mac. Dus dat is een (groot) voordeel wat mij betreft!
Alfetta 1800 - oliva - 1972
Alfetta 1800 - oliva - (1973/2016 Alfa Specials #1161601)
Alfa Sei - nero metallizato-1979
Giulia 1300 ti - bianco - 1969
Spider 1600 - bianco- 1966
Giulia Q- Bianco Trofeo - 2018
Stellvio Q - Argento Silverstone - 2021

Erwin
Member
Member
Contacteer: Website

di mar 27, 2007 09:37

Jammer dat het aangepast is.
Ik denk dat er minder gereageerd wordt op advertenties op deze manier.
Bijv. bij gezocht kreeg je nog wel es een hint om bij Pietje of Klaasje te informeren of die nog iets had liggen.
Ik denk dat dat nu niet meer gebeurd. En het is niet overzichtelijk, ikzelf lees nu over dingen heen.
Zal wel een kwestie van wennen zijn denk ik maar vind het wel jammer!
33 SW 1.7IE 1993 - R.I.P
RRclassic 3.9 EFI
Alles is relatief......absoluut!!

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mar 27, 2007 09:42

ik vind het persoonlijk ook helemaal niets

zo vond ik het foldertje gehoord en gelezen ook niet duidelijk.

doe mij maar zoals het was, veel meer reacties en tips (wat we nu hebben gaat echt niet werken, dan maar weer marktplaatsen en speurderen)

(tussenstand 2/3 wil zoals het was en 1/3 zoals het nu is)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Riccardo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

di mar 27, 2007 10:08

Ik denk dat Wobbut het goed verwoord, lijkt op een poging om "Gehoord en Gelezen" in stand te houden. In de gezocht en te koop topics stond voor 90% aan relevante informatie. Door het vragen aan en antwoorden van de aanbieder ontstond er al gauw een veel duidelijker beeld van de koopwaar. Ik denk dat een aanbieder nu misschien wel meer tijd is met het antwoorden van allerlei individuele berichten omdat er niet meer in het topic zelf gereageerd kan worden.

Ik begrijp de aanleiding wel hoor...is ook best mee te leven zo maar het forum boet in aan levendigheid op deze manier...niet iedere verandering is een verbetering, ook al is-ie goed bedoeld!
'99 156 V6
'89 33 SW 1.3S
'88 75 TS
'78 GTV TS

Furrikain
Full Member
Full Member

di mar 27, 2007 11:15

Ik vind de Gehoord & Gelezen rubriek zoals ze nu is ook veel minder interessant dan het Te Koop forum, maar goed, er is al aangegeven dat op deze beslissing niet wordt teruggekomen helaas. Vandaar dan maar een stukje opbouwende kritiek voor de nieuwe situatie:

blijkbaar worden geuploade foto's in de advertentie verkleind naar postzegelformaat. Allemaal goed en wel voor het algemene overzicht, maar is het niet mogelijk om deze klikbaar te maken zodat het origineel formaat zichtbaar wordt? Met de huidige grootte worden de foto's zo goed als nutteloos gemaakt, op een grote afbeelding kan je tenminste nog de staat van het te verkopen spul inschatten.

En nog een tweede puntje van kritiek: de nieuwe rubriek is nog maar net in gebruik en bij "Aangeboden" hebben we al drie pagina's advertenties. Kan het niet ingesteld worden dat 1 pagina veel meer advertentiekoppen kan bevatten door deze scrollbaar te maken? Eén van de moderators gaf al aan dat het nieuwe systeem het wegzakken van advertenties moet tegengaan, maar hoe het nu is, is het probleem erger dan voordien.

Ik hoop dat jullie iets hebben aan deze opmerkingen.

PS: bij de optie "Laten zoals het is" staat trouwens 1 stem te veel, sudregister legt de poll wel uit in z'n eerste post, maar zo'n klikgeile nerd als ik moet natuurlijk eerst klikken en dan pas lezen (ging ervan uit dat ik stemde voor het Te Koop forum omdat dit nu nog in gebruik is) :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Furrikain op di mar 27, 2007 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Jorix

di mar 27, 2007 11:24

@Furrikain: Bedankt voor je opbouwende kritiek. Ik heb het op de actielijst gezet.

Furrikain
Full Member
Full Member

Re: RE: Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

di mar 27, 2007 11:29

@Furrikain: Bedankt voor je opbouwende kritiek. Ik heb het op de actielijst gezet.
Goed om te horen :) Mag ik trouwens ergens een thread voorstellen om de nieuwe rubriek te kunnen evalueren bv. de eerste maand? Dat lijkt me zowel voor jullie als voor de forumleden interessant om Gezocht & Gelezen verder uit te bouwen, gegeven dat mensen het kunnen houden bij opbouwende punten van kritiek.

Ik heb de mijne hier wel getypt, maar had dit topic niet aangemaakt geweest, had ik vast niet meteen iets laten weten. :thumbs:

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

di mar 27, 2007 12:07

wat ik ook persoonlijk vervellend vind is als ik ff kijk wat er allemaal gezocht en te koop staat en ik druk op terug ik weer bij pagina 1 uitkom en niet bij de advertentie waar ik gebleven was :(

is wel makelijker als ik gewoon mijn nieuwschierigheid kan voort zetten waar ik gebleven was :wink:

stel de inzet voor het forum ook echt wel opreis maar de gewenning was groot en er zijn wel veel punten die worden aangehaald die het toch wel een stukje "lekker surfen op het forum"moeilijker maken.....
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Riccardo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

di mar 27, 2007 14:34

Nog een ding dan...zoals uit deze pol en de reacties hier wel weer blijkt vindt de meerderheid deze verandering geen verbetering. Zoals gezegd begrijp ik het hoe en waarom wel, maar wat is het toch jammer dat een kleine groep het verpest voor de meerderheid. Want de meerderheid heeft gesproken en zich niet verheugd getoond met deze verandering. Moet je daarom echt de hele opzet van een forum omgooien? Dit is toegeven aan de rotte appel, buigen voor het tuig....jammer jammer jammer.

Maar al te vaak leiden de reacties in de te koop en gezocht rubrieken tot nieuwe inzichten en links naar andere relevante topics die zeer nuttig waren...

Ik waardeer en respecteer de inzet van de mensen die dit forum gaande houden, maar mijns inziens is dit echt een vergissing...
'99 156 V6
'89 33 SW 1.3S
'88 75 TS
'78 GTV TS

Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

wo mar 28, 2007 02:03

Ik krijg geen warm gevoel van de verandering :( :(
Theo Romeo
Afbeelding

GTV
Guru
Guru

wo mar 28, 2007 09:25

Wat een waardeloze actie :(
En waarom "gezocht"????
Mijn stem gaat naar 3.
Bij gezocht kreeg je vaak goede tips.
Gewoon lekker lezen wat jezelf wilt en de rest overslaan.
Laatst gewijzigd door GTV op do mar 29, 2007 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.

dvermaat
Member
Member

wo mar 28, 2007 10:20

Zeker optie 3!, je kreeg nog eens goede extra info als je iets zocht, terwijl de drempel voor dat soort reacties nu hoger is.
Ik lees wel door de onzin posts heen.
Nu:
Gehad:
[url=http://www.davidvermaat.nl/coppermine/t ... p?album=47]Giulia Super lusso, hawthorn white[/url]
147 2.0 Distinctive selespeed
33 1.5 ie imola

Patrick
Guru
Guru

wo mar 28, 2007 12:34

De nieuwe opzet is ruk! De oude was prima.
Natuurlijk stond er ook best wel eens onzin bij, dat krijg je als je bij 1000 posts een keer guru wordt. Er zullen best lieden zijn die
het daar een beetje voor "doen".

Is een forum niet bedoeld om met gelijkgestemden een beetje te kletsen? Of eens een discussie aan te gaan?
Mijn inziens was de menuverdeling goed. voor ieder wat wils.
Brengt mij gelijk op het (off-topic) volgende:
Die nieuwe moderatoren zijn wel heel snel met het dichtgooien van een topic middels een slotje! Doet mij een beetje
aan censuur denken, En van censuur hou ik niet zo!

On-topic: Een verandering hoeft beslist geen verbetering te zijn, dat is nu dus bewezen!

Patrick
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mar 28, 2007 12:50

We zullen wel zien hoe het loopt, ik lees toch wat ik wil en de rest lees ik niet of overheen, wat voor mij niet belangrijk of interessant is kan het voor een ander wel zijn.
Maar voor de reacties blijft gespot toch staan, ouwehoer je daar lekker over iets wat je gepot hebt in gehoord en gelezen.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”