giulietta116
Advanced Member
Advanced Member

RE: Giulietta!!

wo jan 30, 2008 18:56

Hallo Ronald,

zeer mooie auto zo te zien , die heb jij zo weer op de weg lijkt me, ziet er erg goed uit .

Giulietta groet , :lol:

mvg Hans

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Giulietta!! MOTOR LOOPT!!

zo feb 03, 2008 13:05

Dank voor de lovende woorden... :oops:

Ik heb de afgelopen week de carbs gemonteerd en de ontsteking geplaatst.. Het "meenemertje" met de twee nokjes eraan heb ik natuurlijk verkeerd gemonteerd 8) en dat resulteerde dus in dikke ploffen in de uitlaat... Dat konk bekend dus meteen de kabels even omgestoken en hup :arrow: hij sprong meteen aan! Eerst hevis pruttelend maar een jerrycannetje met 5 liter frisse benzine deed wonderen.. De benzine meter sloeg niet uit en het lampje brande constant.. De benzine was ook minimaal 2 jaar oud en waarschijnlijk véél ouder.. Gisteren de Giulietta even op de straat naast het huis gezet want anders rook ik de bejaarde buurvrouw het huis uit met zo'n walmende Nord. :blue_lol: Eens even lekker warm laten draaien, thermostaat open en fannetje netjes draaien... Hij loopt netjes! Weinig mechanische geluiden, goede oliedruk, loopt netjes stationair en pakt redelijk op.. Valt 100% mee. :D Ik heb een filmpje gemaakt van de motor maar ik kreeg het zo gauw niet op internet.. :evil: Er zitten siliconen bougiekabels op maar eentje is bijna doorgesleten dus die moeten vervangen worden.. verder natuurlijk standaard beurtje binnenkort... Olie en filters, bougies enzo..
Al met al valt de auto mij erg mee.. Hij voelt fijn aan, bijna alles doet het (electrische ramen achter.. :wink: ) en ziet er niet versleuteld uit.. Ik heb er een goed gevoel bij..

Jammer dus dat de voorremmen vast zitten anders had ik toch stiekum een rondje door de polder gereden... Ik woon aan een uitvalsweg van een dorpje en schiet zó niemandsland in dus dat durf ik wel aan... 8) Even voltanken, bandjes op pompen en even wassen, voor het idee.. :lol: Misschien zet ik dan meteen de 16" Speedlines eronder omdat de originele banden erg oud zijn...

Als alles meevalt dan laat ik hem binnenkort APK keuren bij de garage hier in Zierikzee en daarna meteen naar de RDW voor een kenteken en APK. Ik moet dus nog twee andere voor remklauwen hebben én het beugeltje waar de accu mee vast zit.. Dat zijn twee draadeinden en een stripje L-profiel..
Voorlopig ga ik eerst de dynamo van de 75 demonteren want daar is de spanningregelaar van kapot... :evil:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uitzicht vanuit het keukenraam..

Afbeelding

Mooi he? :D
Laatst gewijzigd door ronald op zo feb 03, 2008 19:10, 2 keer totaal gewijzigd.
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Ton
Member
Member

RE: Giulietta!! MOTOR LOOPT!!!

zo feb 03, 2008 14:56

Dat klinkt goed , inderdaad nu snel op kenteken zetten en gaaaaaaan .

Rondje door de polder is inderdaad een leuk toertje om even te proeven . ( behalve dat drempeltje dan .......... )

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo feb 03, 2008 18:25

Altijd een mooi moment, een geslaagde startpoging na zo'n lange stilstand en het nodige gesleutel. 8)
Even de voorste remmen een beetje gangbaar maken op een avond en dan ken jij de polder in! :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

reijnaje
Guru
Guru

Re: RE: Giulietta!! MOTOR LOOPT!!

zo feb 03, 2008 18:33

Goed bezig, dat gaat helemaal goedkomen!
Als alles meevalt dan laat ik hem binnenkort APK keuren bij de garage hier in Zierikzee en daarna meteen naar de RDW voor een kenteken en APK. Ik
Zou je dat niet in een andere volgorde doen? Eerst naar RDW voor invoerkeuring (wat niets voorsteld) daarna naar de garage voor APK. Garage kan niet afmelden zolang de auto niet ingevoerd is volgens mij, dus moet je nogmaals APK keuringskosten betalen (dit maal bij de RDW dan).
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

zo feb 03, 2008 18:49

Als alles meevalt dan laat ik hem binnenkort APK keuren bij de garage hier in Zierikzee en daarna meteen naar de RDW voor een kenteken en APK. Ik
Zou je dat niet in een andere volgorde doen? Eerst naar RDW voor invoerkeuring (wat niets voorsteld) daarna naar de garage voor APK. Garage kan niet afmelden zolang de auto niet ingevoerd is volgens mij, dus moet je nogmaals APK keuringskosten betalen (dit maal bij de RDW dan).
Ja dat kan ook... Mijn idee was om, nadat ik wat kilometers gemaakt heb, de auto voor te laten keuren bij de garage zodat áls er wat aan mankeert ik dat kan maken.. Als hij dan goed is, dan naar de RDW rijden en in 1 keer klaar...

Uitlaat klinkt dicht zag ik vanmiddag maar er lekt wat condens uit hier en daar dus dat zal een nieuwe moeten worden.. :evil:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

reijnaje
Guru
Guru

zo feb 03, 2008 19:00

Ja dat kan ook... Mijn idee was om, nadat ik wat kilometers gemaakt heb, de auto voor te laten keuren bij de garage zodat áls er wat aan mankeert ik dat kan maken.. Als hij dan goed is, dan naar de RDW rijden en in 1 keer klaar...

Uitlaat klinkt dicht zag ik vanmiddag maar er lekt wat condens uit hier en daar dus dat zal een nieuwe moeten worden.. :evil:
Kan ook zo ja, maar herkeuring is meestal gratis bij een garage, bij de mijne wel tenminste.
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

zo feb 17, 2008 09:10

Met dank aan Bralfa (en die oude verotte Giulietta van de foto's hierboven :schrik: ) heb ik twee mooie remklauwen gemonteerd en de eerste meters zijn gereden! Even naar de plaatselijke garage om de banden op te pompen maar jammer genoeg was de benzinepomp dicht... Op damp weer terug naar huis gereden dus gaan we zo eerst een jerrycannetje peut halen.. Ik hoorde wel een erg vreemd geluid uit de bak/diff komen... :? En dat, terwijl ik niet boven de 40kmh geweest ben.. Nouja dat zien we straks wel als we een klein stukje gan rijden.

Vraagje: ik moet deze auto met de choke starten en het probleem is dus dat de choke niet goed terug komt.. Hoort daar nou geen veertje aan te zitten die de hele handel terug trekt? En dan bedoel ik op de voorste carb? Ik heb eigenlijk vroeger nooit een choke gebruikt maar deze slaat wel heel erg slecht aan zonder...

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo feb 17, 2008 09:35

Zijn de carburateurrubbers nog fris Ronald? Ik heb ook nooit gechoked vroegah maar met deze vorst kan het wel eens noodzakelijk zijn. Kijken of alle scharnierpunten van het gasstelsel goed gangbaar zijn. Beetje WD40en.

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

zo feb 17, 2008 09:41

Hee Kas, rubbers zijn volgens mij nog wel goed. Ik dacht in eerste instantie dat ik de buitenkabel iets te hard had aangezet zodat de binnenkabel zwaar ging maar dat loopt soepel. Ook de twee choke levertjes zijn gangbaar gemaakt. De gein is dus om ze beide tegelijk open te laten gaan zodat de motor enigzins normaal blijft lopen op de choke maar ze moeten dus ook tegelijk dicht gaan. Omdat de binnenkabel massief is duwt hij ze terug in de begin stand maar dat werkt niet helemaal fris.. Ik dacht dat daar een veertje hoorde te zitten die de handel een beetje helpt..

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo feb 17, 2008 09:45

De Berlina start ik ook eerst op de choke maar al snel gaat ie dicht en hou`m dan met de voet eerst aan de praat. Dat duurt maar even en dan blijft hij wel stationair lopen.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo feb 17, 2008 13:45

Ronald, om de strontsjouwalfetta op te starten dien ik bij koude start (zomer of winter) ook de choke te gebruiken...Het door jou omschreven probleem met het terugkomen van het ene chokelevertje heb ik idd opgelost door daar nog een veertje aan te fabrieken.

Grtz,fRank
Ps gaat lekker he, dat inkrimpen van jullie wagenpark...?? :twisted: 8)
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Giulietta!! Stukje gereden, nieuwe fotos!!

zo feb 17, 2008 15:55

Ja het inkrimpen wil maar niet lukken... Tis ook zo mooi allemaal he.. O:)

Nieuwe fotos! http://www.mijnalbum.nl/Album=TIFAVS4J

Vandaag een uurtje door de polder gereden en eigenlijk valt het alles mee! Het rare geluid uit de bak is er nog steeds maar als je iets harder rijdt hoor je het niet meer. :blue_lol: Voorlopig even opgelost. :wink:
De voorremmen lopen niet meer aan en ook achter gaat al beter. De handrem werkt mondjesmaat maar komt wel goed vrij dus 50% is in ieder geval gangbaar. Remmen algemeen zijn natuurlijk nog niet top maar er is even mee te rijden. Terzijnertijd toch de boel maar eens even bekijken op een brug. De thermostaat is kapot, blijft op 50 graden staan. Ook levert de motor nog niet echt vermogen maar ik zal hem binnenkort eerst eens een beurtje geven, misschien helpt dat. Een keertje vol tanken met frisse benzine en een busje carburateur reiniger erin wil ook wel eens helpen, al is het maar voor het idee..
Ondertussen heb ik al een complete Ansa uitlaat geregeld en liggen de Koní's al klaar...

Toen we fotos stonden te maken dacht ik er even aan om hem zo te laten hoe hij nu is... Wel het onderstel iets aanpakken, maar zo met die mooie grijze grille en nog heldere koplampen... Stalen wieltjes met de RVS kapjes erop... het heeft wel wat.

Afbeelding

Afbeelding

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

zo feb 17, 2008 18:55

Erg mooie foto's, Ronald. Mooie fotogenieke auto :P Het mooie weer heeft ongetwijfeld geholpen aan de foto's
''Drive tastefully''

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo feb 17, 2008 19:27

Dat ding moet probleemloos zonder choke kunnen starten, ook bij min 10!
Zeg maar, wanneer ik die carbjes moet komen synchroniseren/ afstellen. :wink:

Ik vind het uiterlijk origineel laten wel een goed plan. Hij heeft dan ook echt zijn kleur mee en zo. 8)

Oh en verse peut is echt een vereiste om fatsoenlijk te kunnen lopen, die rotzooi van tegenwoordig veroudert echt binnen het half jaar. (en dat terwijl je op grond van de huidige benzineprijzen toch wel wat kwaliteit zou verwachten) :(
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”