Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

Re: RE: negatief forum gebruik

vr jun 13, 2008 14:03

Het kan vervuild zijn, maar ik ben het er helemaal mee eens dat personen met een "functie" binnen de SCARB zich moeten leren beheersen met het commentaar op sommige topics !

Leo.
Hiermee bedoel ik niet de moderators !! :wink:
Moderators zijn OOK SCARB-vertegenwoordigers. Voor hen geldt die voorbeeldfunctie net zo goed.

Als je op de weg een bekeuring krijgt wegens te hard rijden van een agent met een drankkegel pik je dat ook niet.

Net zo min zal een forumgebruiker het acceptabel vinden dat hij/zij op de vingers wordt getikt door een moderator die hij eerder over de schreef heeft zien gaan.


De regels zijn voor iedereen hetzelfde maar zowel van een agent (burgemeester/minister/vul-maar-aan) als van een moderator/registerleider/EC-lid/TC-lid/bestuurslid mag je net even wat meer verwachten.

Precies, zo is het! Of zo zou het iig moeten zijn. Zit net te bedenken wat de parralel zou zijn in deze vergelijking voor niet-scrab leden...... :wink: :D
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

Re: RE: negatief forum gebruik

vr jun 13, 2008 14:52

Het kan vervuild zijn, maar ik ben het er helemaal mee eens dat personen met een "functie" binnen de SCARB zich moeten leren beheersen met het commentaar op sommige topics !

Leo.
Hiermee bedoel ik niet de moderators !! :wink:
Moderators zijn OOK SCARB-vertegenwoordigers. Voor hen geldt die voorbeeldfunctie net zo goed.

Als je op de weg een bekeuring krijgt wegens te hard rijden van een agent met een drankkegel pik je dat ook niet.

Net zo min zal een forumgebruiker het acceptabel vinden dat hij/zij op de vingers wordt getikt door een moderator die hij eerder over de schreef heeft zien gaan.


De regels zijn voor iedereen hetzelfde maar zowel van een agent (burgemeester/minister/vul-maar-aan) als van een moderator/registerleider/EC-lid/TC-lid/bestuurslid mag je net even wat meer verwachten.
Dink, denk dat je het niet helemaal volgt....Leo bedoelt dat hij niet van mening is dat de moderators zich hieraan bezondigen ! (en ik trouwens ook ) Da's iets helemaal anders als "dat dit voor ons niet van toepassing zou zijn" :wink:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: negatief forum gebruik

vr jun 13, 2008 15:27

Voor wat ik hierboven heb gezegd maakt het in feite niet zoveel uit wat Leo bedoelde.

Ondertussen heb ik kort geleden een discussie gezien waar de honden geen brood van lusten. Gelukkig is het al gauw weer verwijderd. Ik ga er nu en hier verder niet op in. En beide heren, als ze verstandig zijn, ook niet. Wat ik eerder in dit topic al aangaf; je zet jezelf voor schut als je je zo laat gaan en ik kan niet bepaald zeggen dat het de SCARB siert als er onderling zo'n venijn heerst.

Het interesseert me absoluut niets wie er 'schuldig' is, ik kan dat toch niet beoordelen. Ik kan die PB's niet lezen en weet ook niet wat er buiten het forum tussen de partijen is voorgevallen.
Wat ik wel zie is dat twee mensen op het forum op grove wijze de regels overtreden. En voor zover de forumregels onvoldoende duidelijk zijn, dan bestaat er ook nog zoiets als algemeen fatsoen. Als de overtreders dan ook nog een SCARB-pet dragen vind ik dat heel erg bedenkelijk worden. Want op deze manier krijgen degenen die klagen over 'hij mag wel en ik niet' wel gelijk.

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: negatief forum gebruik

vr jun 13, 2008 15:49

Het kan misschien best zijn dat iemand met een SCARB pet iets schreef wat eventueel niet door de beugel kan, ik kan er me niet over uitspreken, heb het niet gelezen. Niettemin ben ik van mening dat, wanneer een poging om iets "in der minne" te regelen uitdraait op een dreig en scheldfestijn per PB, er publiek een vermaning mag worden neergezet, wanneer blijkt dat deze persoon nog steeds doorgaat...

Moderators, zelfs bestuursleden, zijn in weze ook maar mensen en hebben ook hun grenzen. en tegenwoordig zijn er een aantal (happy few) die er een nationale sport van maken om die grenzen af te tasten. En neen, kom niet af met te zeggen dat wij "ten allen tijde hier boven moeten staan en een voorbeeldfunctie hebben", want wij zijn geen militairen. We zijn zelfs niet in dienst. We zijn gewoon een paar liefhebbers, die het beste voorhebben met de club / forum. En we worden momenteel het bloed onder de nagels vandaan gepest door een paar enkelingen die het nodig achten hun (persoonlijke ?) frustraties hier te komen uitwerken. Leuk is dat, echt. :evil:
Jullie mogen het van mij weten, ik heb er behoorlijk genoeg van. :evil:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: negatief forum gebruik

vr jun 13, 2008 16:04

Niettemin ben ik van mening dat, wanneer een poging om iets "in der minne" te regelen uitdraait op een dreig en scheldfestijn per PB, er publiek een vermaning mag worden neergezet, wanneer blijkt dat deze persoon nog steeds doorgaat...
Waarom krijgt de betreffende persoon dan geen tijdelijke ban? Weekje afkoelen kan geen kwaad lijkt mij. Bij herhaling is het gewoon klaar, exit. Dat werkt op heel veel forums zo.

Moderators schijnen inderdaad mensen te zijn ;) Ik ken er een paar en kan er zelfs hele normale gesprekken mee voeren 8)

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: negatief forum gebruik

vr jun 13, 2008 18:34

Niettemin ben ik van mening dat, wanneer een poging om iets "in der minne" te regelen uitdraait op een dreig en scheldfestijn per PB, er publiek een vermaning mag worden neergezet, wanneer blijkt dat deze persoon nog steeds doorgaat...
Waarom krijgt de betreffende persoon dan geen tijdelijke ban? Weekje afkoelen kan geen kwaad lijkt mij. Bij herhaling is het gewoon klaar, exit. Dat werkt op heel veel forums zo.

Moderators schijnen inderdaad mensen te zijn ;) Ik ken er een paar en kan er zelfs hele normale gesprekken mee voeren 8)
Precies. Een publieke vermaning is niet erg elegant (een beetje teveel schandpaal idee naar mijn smaak), maar breekt bovendien de discussie open. Want je lokt er natuurlijk wel een eveneens publieke tegenreactie mee uit. Vervolgens gaat alles en iedereen zich er weer mee bemoeien, tegelijk weer die vervelende sfeer.... Al dan niet tijdelijke bannen zijn efficienter en beter voor de sfeer op het forum. Just my 2 cents.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: negatief forum gebruik

vr jun 13, 2008 18:43

Jullie mogen het van mij weten, ik heb er behoorlijk genoeg van. :evil:
Ik kan het mij best voorstellen. Schoolmeester spelen ben ik niet geschikt voor iig. Succes. :wink:

Tymen QV
Full Member
Full Member
Berichten: 425
Lid geworden op: za jan 01, 2005 21:31
Locatie: Zuid-Holland

RE: negatief forum gebruik

za jun 14, 2008 16:05

Clubleden,

Kunnen we dit topic nu sluiten, het wordt op deze manier alleen maar erger !
Gewoon streng optreden, Bijv zodra iemand uiteraard nota bene ""register leiders""
iemand gaat afzeiken via een PB gewoon melden bij moderators, en MODERATOR' S deze vervelende personen
gewoon verbannen van het forum en op non actief zetten ! !


Tymen :twisted:

Ps Ik heb het helemaal gehad hier ! het wordt maar is tijd voor iets anders
----------------

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: negatief forum gebruik

za jun 14, 2008 16:10

Kunnen we dit topic nu sluiten, het wordt op deze manier alleen maar erger !
Sssst!!! Het was al bijna 24 uur stil :wink:


Niks nieuws onder de zon... Tik voor de grap in de zoekfunctie eens 'ongesteldheid' in....

Tymen QV
Full Member
Full Member
Berichten: 425
Lid geworden op: za jan 01, 2005 21:31
Locatie: Zuid-Holland

Re: RE: negatief forum gebruik

za jun 14, 2008 16:16

Kunnen we dit topic nu sluiten, het wordt op deze manier alleen maar erger !
Sssst!!! Het was al bijna 24 uur stil :wink:


Niks nieuws onder de zon... Tik voor de grap in de zoekfunctie eens 'ongesteldheid' in....
:lol: :lol: Duurt meestal toch 5 dagen ???
----------------

Gebruikersavatar
van G
Guru
Guru
Berichten: 1352
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:01
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen

Re: RE: negatief forum gebruik

zo jun 15, 2008 00:50

Ik dacht dat Jeremi Clarkson altijd zei: Alfa's are for nice people :!:
Gr Stefan
Gentle people dacht ik :wink: whatever
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”