Erwinn
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Wankelt Alfa Romeo ?

vr dec 11, 2009 19:12

1 zwaluw maakt geen zomer... ik ken een VW die spontaan is gaan branden. Alle VWs zijn brand gevaarlijk ;)
Alleen maakt VW wel even 4.500.000 auto's meer dan de Fiat groep. En Ferrari's vliegen bijv. ook spontaan in de fik. :)
Je mist het punt volkomen ;)
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Wankelt Alfa Romeo ?

vr dec 11, 2009 19:21

Die voorbeeld foto dient als voorbeeld voor veel 145's, 146's, 155's en 156's... Pratend over na 1988, mogen de 33, 75 en Spide natuurlijk niet ontbreken als roestduivels... Het enige Alfa model waar ik (persoonlijk) de minste last van roest mee heb gehad is de 164. Verder heb ik echt al heel veel 'FIAT-Alfa Romeo's' gezien die roesten bij de binnenwielkasten...

VW staat dan wel weer bekend om zijn olie verbruik, maar dat mag schijnbaar want het is een Duitser... Net als dat de Golf 3 nog steeds als betrouwbaar wordt bestempeld (roest ook onder je kont weg).

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

wilco
Member
Member

vr dec 11, 2009 20:11

Ik vindt het persoonlijk helemaal niet zo gek als alfa onder VAG valt als tegenhanger van bmw. Het zou alleen maar betekenen dat er nu wel 's een keer naar motortechniek wordt gekeken ipv het plaatsen van die GM rommel.
Laten we eerlijk wezen.. Alfa is dezerdagen zeker geen "poor man's Ferrari" meer. Denk dat de laatste alfa met hoger vermogen dan haar concurenten de 164 is geweest. 235 PK in 1992. De laatste types zoals de brera etc moeten het doen met 250 pk wow, in zo'n 16 jaar 15 pk winst, dat terwijl bmw in 1999 al 320 pk uit een ongeblazen 3.2 (M3)wist te halen. Alfa is voor fiat totaal niet belangrijk denk ik. Alleen een mooi design brengt je ook niet erg ver, dat is met 125.000 auto's ook wel bewezen.
Als er een merk is dat alfa met hoogwaardige merken als bmw wil laten concurreren, dan juich ik dat alleen maar toe.
Was er ook al geen tegenstand toen fiat alfa overnam ? de 164 was toch geen alfa maar een fiat ? een alfa met voorwielaandrijving is geen alfa ? auto's die niet roesten zijn geen alfa's ?
Tegenstanders zullen er altijd blijven, maar als je vast blijft houden aan het oude vertrouwde, zal je altijd aan het kortste eind trekken aangezien de wereld wel door draait.
als ik zie wat de VAG groep met Seat heeft gedaan, van de seat marabella tot de snelle en populaire LEON, dan heb ik mischien wel liever dat alfa onder VAG valt als onder Fiat.
edit:
ook over aanvoer van onderdelen ben ik bij alfa (ofwel FIAT) niet erg te spreken. vaak worden dingen na 10 jaar gewoon niet meer geleverd.. wordt niet meer gemaakt omdat ze 10 jaar te oud vinden ? dan ben je beter af met een VW niet alleen staan er meer op de sloop, maar ze geven ook nog om klanten als de auto 10 jaar of ouder is.
maar goed, dat is zoals ik het zie.
164 3.0 24V 1997

Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

vr dec 11, 2009 20:23

Ik denk dat het wel een imago-boost voor Alfa is, wanneer de kwaliteit van VW gaat uitstralen over de producten van ons geliefde merk.

Simpel voorbeeld: Ik mag van mijn baas geen Alfa rijden: slechte kwaliteit (vooroordeel?), hoge afschrijving (feit), neigt tot oversportief rijgedrag (what's the problem?).
Maar hierdoor mag ik dus geen Alfa aanschaffen. Wij kopen op de zaak de auto's waardoor de restwaarde heel belangrijk is in de afweging voor welke merken er gekozen wordt.
Wanneer je een beter imago verwerft als merk, dan denk ik dat zakelijke rijders makkelijker de stap richting Alfa zullen maken. Kijk naar Skoda en Seat: wilde je vroeger ook niet dood in gevonden worden en nu is het een algemene geaccepteerde leasebak.
En de zakelijke rijders bepalen toch in behoorlijke mate de beschikbaarheid op de tweedehands automarkt.....want de meesten onder ons kopen geen nieuwe auto, en moeten dus in de tweedehands vijver vissen. Voor de meesten van ons wordt de spoeling over 5 tot 10 jaar veel dunner, want de hoeveelheid verkochte 147's. , 159's en mito's is wel heel beperkt en maken het aanbod op termijn kariger dan wanneer je een porsche zou willen kopen!

En aantallen verkochte auto's is in grote mate bepalend voor het succes van een autofabrikant.

Wanneer VW die noodzakelijke boost zou kunnen geven, en Alfa misschien wel weer sportieve auto's laat maken, dan denk ik dat het op termijn wel goed gaat komen. Maar zoals het nu gaat, dan zit er al wel een einddatum op il cuore sportivo... en dan wordt het il cuore morto.

En dat wil niemand, toch?

giardinetta
Advanced Member
Advanced Member

vr dec 11, 2009 21:43

Dat de verkopen onder VAG omhoog gaan geloof ik graag, maar om nou in een auto te gaan zitten met een ziekenhuis sfeer geloof ik dat ik nooit meer een nieuwe alfa koop.
Al ziet ie eruit als een TZ(met golf achterlichten) als je de richtingaanwijzers ziet zou ik al weer uitstappen.
Dan ga ik liever elk jaar m'n oude alfaatje restaureren om hem rijdend te houden. :evil:

Andretti Molletti

vr dec 11, 2009 22:37

:evil:
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op za dec 12, 2009 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Corrado
Guru
Guru

vr dec 11, 2009 22:57

Een Bugatti van VW is geen Bugatti.

Een Alfa Romeo van VW is geen Alfa Romeo.

Een Chrysler met Lancia gril is ook geen Lancia.

En een Seat en Alfa Romeo mix?

Doe me dan maar gewoon een Fiat. :cry:

wouter75
Full Member
Full Member

vr dec 11, 2009 22:59

Helaas ben ik bang dat de Sentennial in juni 2010 een soort begrafenis zal worden. Jammer
De Cemetery 2010 ......

Soms is het beter te stoppen dan telkens maar te rekken. Ik vind dat de stekker eruit moet bij Alfa Romeo, voordat we Valfa Womeo gaan krijgen :roll:
Ach gewoon wat zwarte rozen meenemen als symbool :roll:
alfa-75 epoca 1.8ie katloos (project)

giardinetta
Advanced Member
Advanced Member

vr dec 11, 2009 23:10

Helaas ben ik bang dat de Sentennial in juni 2010 een soort begrafenis zal worden. Jammer
De Cemetery 2010 ......

Soms is het beter te stoppen dan telkens maar te rekken. Ik vind dat de stekker eruit moet bij Alfa Romeo, voordat we Valfa Womeo gaan krijgen :roll:
Helemaal mee eens,die slappe aftreksels hebben niks met een Alfa Romeo te maken.
Het is toch vreemd dat je liever in een 33 jaar oud bestel autootje rijdt (met boxer motor)dan in een nieuwe alfa waar je dan ook nog meer aan moet sleutelen.
Dus van mij mag de stekker er ook wel uit. :oops:

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

za dec 12, 2009 12:42

mee eens:
voor mijn part gaat alfa romeo op de fles. om vervolgens weer over een jaar of wat weer op te staan. zo kunnen ze allicht van hun slechte imago afkomen !?!
overigens rijdt ik nog wel eens in een golf 1 cabrio (1.6 carbs 1983) van mn moeder. dat is geen straf hoor! (maar oe wat fijn als ik dan weer in mn 33 stap)
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Desmodromic

za dec 12, 2009 15:29

Alfa Die het tegen BMW moet opnemen in een VAG concern? Lijkt me stug aangezien Audi de grote concurrent is van BMW en absoluut niet Alfa, daar hebben ze de laatste jaren te weinig innovatie voor getoond. Waar blijft de 4WD/achterwielaandrijving die bij de sportieve inborst hoort?

Andretti Molletti

za dec 12, 2009 15:33

:evil: :evil:
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op za dec 12, 2009 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Rainier155
Guru
Guru

za dec 12, 2009 15:42

Ik heb er nog eens een nachtje over geslapen en tja... het doet pijn.
Ik mag mezelf denk ik best wel bij de echte Alfisti rekenen en Alfa was, is en zal altijd een belangrijke plek in mijn leven innemen.
Het is serieus pijnlijk als Alfa Romeo niet meer zou bestaan, dat is wel het laatste wat ik en elke Alfist zou willen.
Maar toch hoe langer ik er over na denk, ik zou het nog erger vinden als er straks auto's van een ander merk rondrijden met " onze" badge erop.
Werkelijk de tranen springen me in de ogen, dus laten we hopen dat volgend jaar Alfa eindelijk een serieuze doorstart mag en kan maken, of dat idd de Centennial het einde van een 100jarig icoon op auto gebied zal gaan worden.
Er zijn zat merken die niet meer bestaan maar een prachtige herinnering zijn, Alfa heeft dat zeker meer verdient dan een overgestempelde 1.4TFSi te zijn :cry:
En nu is alfa slechts een overgestempelde Fiat.... wat maakt het uit? Van nostalgie en klassiekers kan een merk tegenwoordig niet meer bestaan, dus ik zie geen enkel probleem bij een overname door VAG.
Maar ja ik rijd natuurlijk toch al in een Fiat rond dus ik ben natuurlijk geen echte alfist. :roll:
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

za dec 12, 2009 15:48

Ik heb er nog eens een nachtje over geslapen en tja... het doet pijn.
Ik mag mezelf denk ik best wel bij de echte Alfisti rekenen en Alfa was, is en zal altijd een belangrijke plek in mijn leven innemen.
Het is serieus pijnlijk als Alfa Romeo niet meer zou bestaan, dat is wel het laatste wat ik en elke Alfist zou willen.
Maar toch hoe langer ik er over na denk, ik zou het nog erger vinden als er straks auto's van een ander merk rondrijden met " onze" badge erop.
Werkelijk de tranen springen me in de ogen, dus laten we hopen dat volgend jaar Alfa eindelijk een serieuze doorstart mag en kan maken, of dat idd de Centennial het einde van een 100jarig icoon op auto gebied zal gaan worden.
Er zijn zat merken die niet meer bestaan maar een prachtige herinnering zijn, Alfa heeft dat zeker meer verdient dan een overgestempelde 1.4TFSi te zijn :cry:
Ik vond je uitspraak heel ver gaan, maar eigenlijk denk ik wel dat je gelijk hebt. VW is er niet het merk naar om andere, aangekochte merken hun identiteit te laten behouden. Zie Seat en Skoda, dat heeft niets meer te maken met wat het vroeger was. Denk alleen al aan de "genoeg gelachen" reclame voor de nieuwe Skoda destijds, straks krijgen we met Alfa ook dat soort bagger.
Bij Fiat ligt dat toch een minder scherp. Natuurlijk kan je erover discussiëren in hoeverre het nog echt Alfa is, maar men heeft in ieder geval zo goed en kwaad als het ging wel enigszins vastgehouden aan de Alfa-identiteit. De verschillen met de Giulia-generatie komen tenslotte niet alleen door de Fiat-vlag, maar ook heel simpel door economische overwegingen (die nou eenmaal nodig zijn om een merk te laten overleven) en door de ontwikkelingen in de techniek.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

za dec 12, 2009 16:40

Rainier155 ga nou niet op 1 woord af. maar pak de essentie van wat dré duidelijk wilt maken.

ik denk ook serieus dat het heel goed zal zijn voor AR om nu eens écht failliet te gaan en na een paar jaar (3 a 4?) weer door een particulier weder op te staan. anders blijft AR altijd een speelbal van een ander merk en kan het zijn identiteit nooit ten volle uiten.

het doet even pijn. maar het is het beste voor de lange termijn
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”