Om het maar niet te hebben over de duetto Blue Motion.

Heb je weleens een VR6 gehoord? Daar kan de GM V6 van Alfa echt niet tegenop.Ik denk ook dat het beter zou zijn,maar het gevoel van een GT VR6 of FSI geeft me wel kippevel.
Om het maar niet te hebben over de duetto Blue Motion.
Mijn moeder kan ook mooi zingen ,maar hard lopen kan ze niet!
Gelukkig hebben de TS-en in 145/146/156/147 dat probleem nietDe V5 bijvoorbeeld (afgeleide van de VR6) heeft heel veel problemen met de distributie.
stomme is wel dat alfa er wel bekend om staat en dat de V5 (buiten de VW kenners) er bijna niet om bekend staat (toevallig heeft mijn ex-baas een V5 gehad, koopt ie nooit meer, wat een ellende heeft die gehad)Gelukkig hebben de TS-en in 145/146/156/147 dat probleem nietDe V5 bijvoorbeeld (afgeleide van de VR6) heeft heel veel problemen met de distributie.![]()
![]()
Als je de boel goed en op tijd vervangt zal de TS echt niet daardoor sneuvelenGelukkig hebben de TS-en in 145/146/156/147 dat probleem nietDe V5 bijvoorbeeld (afgeleide van de VR6) heeft heel veel problemen met de distributie.![]()
![]()
V.A.G heeft een betere doofpot. Ik heb een paar jaar bij VW Audi gewerkt. En er was de ene na de andere terugroep aktie.stomme is wel dat alfa er wel bekend om staat en dat de V5 (buiten de VW kenners) er bijna niet om bekend staat (toevallig heeft mijn ex-baas een V5 gehad, koopt ie nooit meer, wat een ellende heeft die gehad)Gelukkig hebben de TS-en in 145/146/156/147 dat probleem nietDe V5 bijvoorbeeld (afgeleide van de VR6) heeft heel veel problemen met de distributie.![]()
![]()
echter imago probleem van alfa dat ze slecht zouden in verhouding is met verkoop aantallen klopt ook niet, waarom werd de 156 dan ineens wel een succes?
klinkt allemaal logisch, maar ik struikel over 1 punt, de exeo, en het feit dat SEAT het hogerop zou zoeken. De exeo is puur een opvul-model wat goedkoop uit de mauw kon worden geschud op basis van wat oude audi apparatuur. De exeo is een leuke poging (en zelf zou ik er nog best naar kijken), maar zal nooit een verkooptopper worden, met verouderde styling en een verouderd motorengamma. De kern van seat ligt, en zal de komende tijd blijven bij de sportieve hatchbacks.Kwam volgend verhaaltje tegen op autointernationaal.nl:
Autointernationaal.nl is het grotendeels eens met de visie van Dudenhöffer. Volkswagen dreigt te afhankelijk te worden van automerken die sterk zijn in de hogere middenklasse. Ook Skoda (Superb) en Seat (Exeo) zijn die richting opgeschoven. Aan de Europese verkoop van de Fox wist men geen stuiver te verdienen en zolang Volkswagen niet de kunst beheerst om tegen bodemprijzen auto’s te bouwen, zal ook de Lupo geen commercieel succes kunnen worden, althans niet op markten als India en China. De beslissing om zich voor 20 procent in te kopen bij Suzuki is niet meer dan een paniekreactie waarvan de synergie-effecten pas over enkele jaren kunnen optreden.
.
Ook niet onbelangrijk is de constatering dat Volkswagen anders dan wordt gedacht lang niet altijd succesvol is met zijn acquisities. Audi werd in 1965 van Mercedes-Benz overgenomen, maar pas in de jaren tachtig begon deze dochter goed te draaien. Bij Skoda ging het herstel sneller, maar dat was vooral te danken aan de enorme inhaalvraag naar auto’s in Midden en Oost Europa. Een toevalstreffer dus, waarbij in het geval van Alfa Romeo geen sprake is. Seat geldt al jarenlang als een zorgenkind, Bentley zit in de rode cijfers, Lamborghini is amper winstgevend en Bugatti is niet meer dan een dure hobby. Is dat een ‘umfeld’ waarin Alfa Romeo kan uitgroeien tot een dochter die blaakt van gezondheid met driedubbel zo hoge verkopen? Nee, acquisitie van het beroemde Italiaanse merk is niet meer dan een oude mannendroom.
Een aardige inschatting over het VAG concern lijkt me zo.
Meer...Volkswagen AG Chairman Ferdinand Piech has set his sights on Fiat S.p.A.'s Alfa Romeo as the next brand in his vast automotive empire. Piech, who often prefers to speak almost in riddles, chose a frontal attack during Wednesday's Volkswagen media premier prior to the opening of the biennial Paris auto show today. "We are patient and have time ... you won't hear anything in the next two years," he answered directly, when asked on the sidelines about repeated market speculation that VW is interested in Alfa.
PARIJS, 4 oktober 2010 12:41
Piëch is weer begonnen over overname Alfa Romeo
Ferdinand Piëch, de patriach van de Volkswagen Groep, heeft aan de vooravond van de Parijse autoshow opnieuw gezegd dat zijn bedrijf geïnteresseerd is in een overname van Alfa Romeo.
Hij kreeg de dag erop antwoord van Fiat Groep. Die bevestigde dat Alfa Romeo weliswaar verliesgevend is maar dat men niet van plan is het merk te verkopen. "Geen van onze merken is te koop", aldus topman Marchionne. Maar Piëch (73) zei te verwachten dat Alfa en Fiat in de problemen zullen komen. "De tijd gaat in ons voordeel werken", zei hij op de vooravond van de Mondial Paris met veertienhonderd journalisten in Parijs. "Vraag me over twee jaar nog maar eens", aldus Piëch. Volkswagen zou sommige van zijn managers die van Italiaanse komaf zijn, al op pad hebben gestuurd om te lobbyen bij de burgemeester van Milaan en het bestuur van Lombardije, volgens een topmanager. Dat schrijft The Financial Times. Volkswagen zou een aantal jaren geleden al belangstelling hebben ontwikkeld voor Alfa Romeo, voordat Sergio Marchionne met zijn reddingsplan kwam. VW zou het kwakkelende merk Seat hebben willen vervangen door Alfa Romeo.
Alfa Romeo verkocht in het afgelopen jaar 120 duizend auto's. Met de lancering van de nieuwe Giuletta zou het aantal kunnen oplopen naar 150 naar 160 duizend en Marchionne zegt dat het merk nog steeds op schema ligt om de doelstelling van driehonderdduizend auto's te behalen in 2014.