Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo?

di aug 24, 2010 20:07

Ik denk ook dat het beter zou zijn,maar het gevoel van een GT VR6 of FSI geeft me wel kippevel.
Om het maar niet te hebben over de duetto Blue Motion. :twisted:

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

Re: RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo?

di aug 24, 2010 20:14

Ik denk ook dat het beter zou zijn,maar het gevoel van een GT VR6 of FSI geeft me wel kippevel.
Om het maar niet te hebben over de duetto Blue Motion. :twisted:
Heb je weleens een VR6 gehoord? Daar kan de GM V6 van Alfa echt niet tegenop.
De oude busso is natuurlijk een heel ander verhaal :wink:
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo?

di aug 24, 2010 20:16

Mijn moeder kan ook mooi zingen ,maar hard lopen kan ze niet! :D

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

Re: RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo?

di aug 24, 2010 20:44

Mijn moeder kan ook mooi zingen ,maar hard lopen kan ze niet! :D
:lol: :thumbs:
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Gebruikersavatar
Engine
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 507
Lid geworden op: ma jan 19, 2009 21:47
Locatie: Betuwe

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo?

wo aug 25, 2010 09:14

Wat een hoop negativiteit over ons merk zeg...

Oh: even bij voorbaat; sorry voor de spelfouten. Ik tik dit op een mobieltje en werkt zo vaag dat ik niet kan zien wat ik type.

Ik zou het een totale ramp vinden als Alfa wetgaat bij de FIAT groep, ongeacht de koper.
Ten 1e: zo slecht is FIAT niet geweest voor Alfa. Het is het paradepaardje voor nieuwe technologie. Zowel JTD als Multiair vonden hun primeur in een Alfa. Toen FIAT kwam met elektrische stuurbekrachtiging hebben ze nog heel lang gewacht met het introduceren hiervan in een Alfa omdat het nog te gevoelloos was. De 155 mag dan een FIAT Tipo/Tempra onderstel gekregen hebben; het werd toch maar wel geschikt gemaakt voor de V6. En toen het Tipo/Tempra onderstel een Marea onderstel werd kreeg Alfa zelfs de ruimte een totaal andere vooras te ontwikkelen voor de 156. Lancia (lybra) kreeg een comfortabel afgesteld standaard Marea onderstel.
En ook nu nog zet deze lijn door.

Dan is er nog het terechte punt van Sergio dat kleine concerns niet kunnen blijven bestaan. Vandaar het heleChrysler avontuur. En dan zou hij alfa verkopen? Datis de poort voor de Amerikaanse markt. Als je dan in Detroit alfa's laat maken zijn het betaalbare auto's met een geweldig imago.

En nog iets: wat zou alfa opleveren? Aangezien alle techniek van FIATis(waaronder die briljante JTDm en Multiair) kan alleen de naam worden verkocht. Iemand wel eens de overname van alleen een naam gevolgd? Paarjaar later staat er een auto op de weg met de naam maar verder geen enkele eigenschap die bij duet merk hoort. Zaag loopt daar ook op vast maar hunimago is gelukkig veel minder op rijeigenschappen en het gevoel vaneen auto. Dat is namelijk heel moeilijk te realiseren op zeg een Golf. Je blijft altijd voelen dat het in basis een andere auto is. Als die andere auto nou maar Italiaans is geeft datniet want dat is dichtbij genoeg om bijna iedereen er in te laten trappen.
Dus als VAG alfa koopt... Krijgen we echt geen alfa terug hoor.

En dan degelijkheid: VAG merken bungelen onderaan in betrouwbaarheids gegevens. En iedereen moppertop de draagarmen van 156 en familie;dePassat en A4slijten net zo hard door. Het is net als met Mercedes. Die hadden een briljant imago. Toen het fout ging met de E hebben ze het bijna 10 jaarvolgehouden en toen was het imago weg. Dat staat VAG ook te wachten Alfa 's juist op weg naar boven. Het zal lang duren maaralsjenaar de historie kijkt staan ze er nu misschien wel beter voor als ooit. Heb even geduld.
2-boxer: '65 Panhard 24BT
4-boxer: '75 AlfaSud
3-cil: '06 C1
4-cil: '81 Suzuki Sc100
4-cil: '97 Alfa Romeo 164
4-cil: ;21 Citroen/Possl campervan
4-cil: '22 Alpine
V-4: '73 Saab
V-8: '88 Corvette
EV: '21 Ioniq5

Gebruikersavatar
Engine
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 507
Lid geworden op: ma jan 19, 2009 21:47
Locatie: Betuwe

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo?

wo aug 25, 2010 09:20

Een reageren op de VR6. Vraag een willekeurige motorconstructeur naar de VR6 en W motoren familie. Absolute bagger. De W motoren kunnen zelfs niet op carburateurs draaien als je zou willen. Er zitten giga kosten aan om het te ontwikkelen en maken vanwege alleen al de complexe regelingen. En als je de output vergelijkt met een gewone V valt het nog tegen ook (en brandstofverbruik ook). En het zit vol met constructie fouten. De V5 bijvoorbeeld (afgeleide van de VR6) heeft heel veel problemen met de distributie. Ook zit de toerental sensor in het olie Carter. Het is echter een gewone sensor die ook bij alfa wordt gebruikt en die aan de buitenkant gemonteerd moet zijn. Bij VAG zijn ze kenneljk te arrogant om zich daar aan te houden waardoor het steeds weer fout gaat.
2-boxer: '65 Panhard 24BT
4-boxer: '75 AlfaSud
3-cil: '06 C1
4-cil: '81 Suzuki Sc100
4-cil: '97 Alfa Romeo 164
4-cil: ;21 Citroen/Possl campervan
4-cil: '22 Alpine
V-4: '73 Saab
V-8: '88 Corvette
EV: '21 Ioniq5

Gebruikersavatar
frankie
Full Member
Full Member
Berichten: 353
Lid geworden op: do okt 16, 2008 10:12
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo?

wo aug 25, 2010 11:13

De V5 bijvoorbeeld (afgeleide van de VR6) heeft heel veel problemen met de distributie.
Gelukkig hebben de TS-en in 145/146/156/147 dat probleem niet :roll: :roll: :wink:
Nu: Giulietta QV
Gehad: 33 1.7 IE, 33 16v, 145 QV, 147 JTD, 156 2.4 JTD, 147 GTA, 156 V6

www.clubalfaromeo.nl

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo?

wo aug 25, 2010 11:27

De V5 bijvoorbeeld (afgeleide van de VR6) heeft heel veel problemen met de distributie.
Gelukkig hebben de TS-en in 145/146/156/147 dat probleem niet :roll: :roll: :wink:
stomme is wel dat alfa er wel bekend om staat en dat de V5 (buiten de VW kenners) er bijna niet om bekend staat (toevallig heeft mijn ex-baas een V5 gehad, koopt ie nooit meer, wat een ellende heeft die gehad)

echter imago probleem van alfa dat ze slecht zouden in verhouding is met verkoop aantallen klopt ook niet, waarom werd de 156 dan ineens wel een succes?
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Erwinn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 769
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 16:11
Locatie: Dedemsvaart

Re: RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo?

wo aug 25, 2010 11:42

De V5 bijvoorbeeld (afgeleide van de VR6) heeft heel veel problemen met de distributie.
Gelukkig hebben de TS-en in 145/146/156/147 dat probleem niet :roll: :roll: :wink:
Als je de boel goed en op tijd vervangt zal de TS echt niet daardoor sneuvelen ;)
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

Re: RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo?

wo aug 25, 2010 11:51

De V5 bijvoorbeeld (afgeleide van de VR6) heeft heel veel problemen met de distributie.
Gelukkig hebben de TS-en in 145/146/156/147 dat probleem niet :roll: :roll: :wink:
stomme is wel dat alfa er wel bekend om staat en dat de V5 (buiten de VW kenners) er bijna niet om bekend staat (toevallig heeft mijn ex-baas een V5 gehad, koopt ie nooit meer, wat een ellende heeft die gehad)

echter imago probleem van alfa dat ze slecht zouden in verhouding is met verkoop aantallen klopt ook niet, waarom werd de 156 dan ineens wel een succes?
V.A.G heeft een betere doofpot. Ik heb een paar jaar bij VW Audi gewerkt. En er was de ene na de andere terugroep aktie.
Draagarmen, stuurhuizen. enz enz.
+ de 16V motoren met waterpompen en spanrollen die om de haverklap stuk gingen. Spontaan in brand vliegende bobines lmm, s altijd stuk. En ga zo maar door.

Maar je hoort er weinig over. Bij Fiat liggen dat soort dingen meteen op straat.
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1641
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo?

do aug 26, 2010 13:48

Alfa mag wel opschieten met hun nieuwe "spider". Volkswagen komt ook met een alternatief op basis van porsche techniek/platform met rwd.
Iets met kaas van het brood laten eten. :)

Afbeelding
http://www.autoblog.nl/archive/2010/08/ ... post-37403
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo?

do aug 26, 2010 15:38

Kwam volgend verhaaltje tegen op autointernationaal.nl:

Autointernationaal.nl is het grotendeels eens met de visie van Dudenhöffer. Volkswagen dreigt te afhankelijk te worden van automerken die sterk zijn in de hogere middenklasse. Ook Skoda (Superb) en Seat (Exeo) zijn die richting opgeschoven. Aan de Europese verkoop van de Fox wist men geen stuiver te verdienen en zolang Volkswagen niet de kunst beheerst om tegen bodemprijzen auto’s te bouwen, zal ook de Lupo geen commercieel succes kunnen worden, althans niet op markten als India en China. De beslissing om zich voor 20 procent in te kopen bij Suzuki is niet meer dan een paniekreactie waarvan de synergie-effecten pas over enkele jaren kunnen optreden.
.
Ook niet onbelangrijk is de constatering dat Volkswagen anders dan wordt gedacht lang niet altijd succesvol is met zijn acquisities. Audi werd in 1965 van Mercedes-Benz overgenomen, maar pas in de jaren tachtig begon deze dochter goed te draaien. Bij Skoda ging het herstel sneller, maar dat was vooral te danken aan de enorme inhaalvraag naar auto’s in Midden en Oost Europa. Een toevalstreffer dus, waarbij in het geval van Alfa Romeo geen sprake is. Seat geldt al jarenlang als een zorgenkind, Bentley zit in de rode cijfers, Lamborghini is amper winstgevend en Bugatti is niet meer dan een dure hobby. Is dat een ‘umfeld’ waarin Alfa Romeo kan uitgroeien tot een dochter die blaakt van gezondheid met driedubbel zo hoge verkopen? Nee, acquisitie van het beroemde Italiaanse merk is niet meer dan een oude mannendroom.

Een aardige inschatting over het VAG concern lijkt me zo.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Vitorio
Full Member
Full Member
Berichten: 442
Lid geworden op: di okt 06, 2009 14:52
Locatie: Ijsselstein

Re: RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo?

do aug 26, 2010 16:03

Kwam volgend verhaaltje tegen op autointernationaal.nl:

Autointernationaal.nl is het grotendeels eens met de visie van Dudenhöffer. Volkswagen dreigt te afhankelijk te worden van automerken die sterk zijn in de hogere middenklasse. Ook Skoda (Superb) en Seat (Exeo) zijn die richting opgeschoven. Aan de Europese verkoop van de Fox wist men geen stuiver te verdienen en zolang Volkswagen niet de kunst beheerst om tegen bodemprijzen auto’s te bouwen, zal ook de Lupo geen commercieel succes kunnen worden, althans niet op markten als India en China. De beslissing om zich voor 20 procent in te kopen bij Suzuki is niet meer dan een paniekreactie waarvan de synergie-effecten pas over enkele jaren kunnen optreden.
.
Ook niet onbelangrijk is de constatering dat Volkswagen anders dan wordt gedacht lang niet altijd succesvol is met zijn acquisities. Audi werd in 1965 van Mercedes-Benz overgenomen, maar pas in de jaren tachtig begon deze dochter goed te draaien. Bij Skoda ging het herstel sneller, maar dat was vooral te danken aan de enorme inhaalvraag naar auto’s in Midden en Oost Europa. Een toevalstreffer dus, waarbij in het geval van Alfa Romeo geen sprake is. Seat geldt al jarenlang als een zorgenkind, Bentley zit in de rode cijfers, Lamborghini is amper winstgevend en Bugatti is niet meer dan een dure hobby. Is dat een ‘umfeld’ waarin Alfa Romeo kan uitgroeien tot een dochter die blaakt van gezondheid met driedubbel zo hoge verkopen? Nee, acquisitie van het beroemde Italiaanse merk is niet meer dan een oude mannendroom.

Een aardige inschatting over het VAG concern lijkt me zo.
klinkt allemaal logisch, maar ik struikel over 1 punt, de exeo, en het feit dat SEAT het hogerop zou zoeken. De exeo is puur een opvul-model wat goedkoop uit de mauw kon worden geschud op basis van wat oude audi apparatuur. De exeo is een leuke poging (en zelf zou ik er nog best naar kijken), maar zal nooit een verkooptopper worden, met verouderde styling en een verouderd motorengamma. De kern van seat ligt, en zal de komende tijd blijven bij de sportieve hatchbacks.

En de fox, ja, dat ze daar geen droog brood aan verdienen verbaast me niks, dat ding ziet er uit als het gemiddelde japans A-segment hokje van 10 jaar terug, maar krijgt wel een VW prijskaartje en optieprijzen/standaarduitrusting mee, ik zou zelf ook elders kijken.. Misschien dat VAG de fox gewoon moet opruimen, en een nieuwe A-segment poging moet doen met Skoda, hoewel de uitstraling dan alsnog wat duf wordt waarschijnlijk. Bij skoda kunnen ze dan weer wel standaard wat leuker spul meegeven dan VW, en de prijs kan dan ook stukken competitiever.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12111
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo?

do sep 30, 2010 10:40

Piëch: "Alfa is de volgende".

"Piëch kan wel wachten totdat Fiat zijn pogingen wat van Alfa Romeo te maken opgeeft"


Het spelletje gaat gewoon verder:
Volkswagen AG Chairman Ferdinand Piech has set his sights on Fiat S.p.A.'s Alfa Romeo as the next brand in his vast automotive empire. Piech, who often prefers to speak almost in riddles, chose a frontal attack during Wednesday's Volkswagen media premier prior to the opening of the biennial Paris auto show today. "We are patient and have time ... you won't hear anything in the next two years," he answered directly, when asked on the sidelines about repeated market speculation that VW is interested in Alfa.
Meer...

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo?

ma okt 04, 2010 15:45

PARIJS, 4 oktober 2010 12:41

Piëch is weer begonnen over overname Alfa Romeo

Ferdinand Piëch, de patriach van de Volkswagen Groep, heeft aan de vooravond van de Parijse autoshow opnieuw gezegd dat zijn bedrijf geïnteresseerd is in een overname van Alfa Romeo.

Hij kreeg de dag erop antwoord van Fiat Groep. Die bevestigde dat Alfa Romeo weliswaar verliesgevend is maar dat men niet van plan is het merk te verkopen. "Geen van onze merken is te koop", aldus topman Marchionne. Maar Piëch (73) zei te verwachten dat Alfa en Fiat in de problemen zullen komen. "De tijd gaat in ons voordeel werken", zei hij op de vooravond van de Mondial Paris met veertienhonderd journalisten in Parijs. "Vraag me over twee jaar nog maar eens", aldus Piëch. Volkswagen zou sommige van zijn managers die van Italiaanse komaf zijn, al op pad hebben gestuurd om te lobbyen bij de burgemeester van Milaan en het bestuur van Lombardije, volgens een topmanager. Dat schrijft The Financial Times. Volkswagen zou een aantal jaren geleden al belangstelling hebben ontwikkeld voor Alfa Romeo, voordat Sergio Marchionne met zijn reddingsplan kwam. VW zou het kwakkelende merk Seat hebben willen vervangen door Alfa Romeo.

Alfa Romeo verkocht in het afgelopen jaar 120 duizend auto's. Met de lancering van de nieuwe Giuletta zou het aantal kunnen oplopen naar 150 naar 160 duizend en Marchionne zegt dat het merk nog steeds op schema ligt om de doelstelling van driehonderdduizend auto's te behalen in 2014.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”