Na al dat kostelijke doch kostbare nieuws van de afgelopen dagen even een model dat de liefhebber niet meteen tot water en brood veroordeelt:

Een nette 159 Polizia 'panterone' in 1:24 van Motorama. Prijs rond de 15 euro.

Deze bestickerde 1:18 AUTOart 1750 GTV ging op eBay van de hand voor €112. Mwah, makkelijk scoren met een straatauto in racetrim? Toch niet zo fout als het lijkt. Even zoeken leverde het volgende plaatje op:
(klik op plaatje voor (iets) meer detail)
De enige afwijkingen op het model lijkt de aanwezigheid van wieldoppen en de buitenspiegel te zijn (hoewel lastig te zien). In 1969 raceten Thomson en Ritter met bumpers en achterbank, zonder kooi (en met open raampje) op Bathurst.
Een mooi en goed gelijkend model dus.
Die levert Autoart inderdaad gewoon en kom je eigenlijk best vaak tegen
Deze bestickerde 1:18 AUTOart 1750 GTV ging op eBay van de hand voor €112. Mwah, makkelijk scoren met een straatauto in racetrim? Toch niet zo fout als het lijkt. Even zoeken leverde het volgende plaatje op:
(klik op plaatje voor (iets) meer detail)
De enige afwijkingen op het model lijkt de aanwezigheid van wieldoppen en de buitenspiegel te zijn (hoewel lastig te zien). In 1969 raceten Thomson en Ritter met bumpers en achterbank, zonder kooi (en met open raampje) op Bathurst.
Een mooi en goed gelijkend model dus.
Inderdaad mooi, maar levert AUTOArt rechtsgestuurde 1/18 1750 GTV's...![]()
Enkel voor de Britse markt dan, misschien![]()
Indien niet standaard rechtsgestuurde 1750 GTV gebruikt: sjapoo, mooie ombouw
Dat lijkt me ook een 1:43, en is die ook met rhd geleverd?Overigens heeft dezelfde verkoper ook een linksgestuurd model van dezelfde auto geleverd, kennelijk was hij toen nog niet op de hoogte...
Je hebt helemaal gelijkDat lijkt me ook een 1:43, en is die ook met rhd geleverd?
Scala43 is nu Competition43? Of andersom? Zie http://www.scala43.com/ en http://www.competition43.de/Nog een Bertoontje:
Van Competition43. Als ik naar de vorm van het model kijk, vooral die wat samengeknepen kont, is dat de nieuwe naam van Scala43.
Hans Jörg Brunner nam in 1972 met deze GTAJ deel aan heuvelklims.
Voor een model met een paar mooie details maar ook met slecht passende ruitjes vind ik € 225 best een boel geld.
Ciao Dinky,The original car.
What does 'code 3' mean in this case? I thought it was to indicate emergency vehicles.