Beetje kort door de bocht (oh, wat grappig). Je kunt er wel degelijk 'normaal' mee rijden, maar de auto vraagt er nogal om om dwars te gaan. Maar ik snap die kritiek wel, want het is een weinig subtiele auto, zeker voor een M. Vandaar dat ik ook benieuwd ben naar de Quadrifoglio, die zowaar nog meer vermogen en koppel heeft.Juist in de Engelse pers , zeker bij EVO , was men niet kapot van de BMW M3/4. Daar kon je alleen maar dwars mee gaan en niet normal een bocht mee rijden.
Helemaal mee eens! Een auto nagenoeg voor het circuit afstellen (wat meer fabrikanten lijken te doen), zorgt voor een auto die op straat een veel minder (prettige) allrounder is.Bedoelde dit maar kon even niet snel vinden dus te kort door de bocht
evo Comment
‘The new M3 and M4 are far from easy cars to assess and deliver a verdict on. The problem is that they have narrow operating windows – on dry and largely flat roads that really are superb, with incredible turn in grip and agility to burn. When the road begins to crest and undulate, or should the road be wet and greasy, they run out of body control and they become severely traction limited.
‘Cars such as this should, arguably, have broad operating windows, but the M3 and M4 are so aggressively tuned that they often feel out of their depth.’
Dan Prosser, road test editor
Mensen staren zich vaak blind op de "cijfertjes" terwijl het veel meer om het gevoel in de auto mbt sturen en schakelen en vooral weggedrag (vering / demping / stuurgedrag) gaat.
Zo heb ik het ook gelezen, met de huidige M3/M4 heb ik nooit gereden, maar bij de E46 had ik wel het idee dat ze niet veel stugger/stijver moesten worden om nog leuk te zijn voor dagelijks verkeer. Als ik dan lees dat elke generatie erna nog weer stijver en stugger is... dan snap ik wel dat journalisten zoiets opschrijven. Dat klinkt toch iets stoerder.Ho even, ik verdedig de M3/M4 ook niet als 'dagelijks bruikbaar' of 'prettig' hè. Alleen de opmerking dat je er niet op normale wijze een bocht mee kunt ronden wou ik even nuanceren. Feit is wel dat het een vrij harde auto is (wat ik zelf wel lekker vind) maar vooral ook een nerveuze. Als het nat is, ben je af en toe blij dat het niet mis is gegaan en heb je constant het gevoel dat je met de auto aan het vechten bent. Op het circuit leuk, op de openbare weg minder.