Zoals beloofd, meer FNM-nieuws.
De FNM modellen (2000, 2000JK, 2150) van Automodelli Brasil dat nu met de hierboven voorgestelde 2300 Rio bezig is, zijn inmiddels wel bekend. Een miniatuur van deze Alfa Romeo 2000 kloon aan je verzameling toevoegen betekent diep in de buidel tasten, ze kosten meer dan 100 euro.
Via Fer's Alfa Romeo Miniatura Nieuwsbrief kwam ik een goedkoper model op het spoor:
Ook weer uit Brazilië, ook daar lijken ze modellen via de kiosk te verkopen, in dit geval uitgegeven door de krant O Globo - Extra. Zeven spaarzegels en 4,95 Real (slechts € 2,15...) zijn goed voor een model en een bijbehorend boekwerkje.
De
hele serie bestaat uit twaalf modellen van klassiekers die ooit in Brazilië gefabriceerd werden.
De modellen zijn meer als speelgoed dan als verzamelobject bedoeld: voorzien van een frictiemotortje en deurtjes die open kunnen. De vorm en afwerking zijn best netjes, zeker voor dat bedrag. Jammer dat bij de FNM (maar ook een aantal andere modellen) de glaasjes van de koplampen zo dun zijn dat je twijfelt of het er wel in zit.
Als iemand zich geroepen voelt een gezamenlijke inkoop op te zetten hoor ik het wel, ik heb een verkoper gevonden waar de modellen redelijk geprijsd zijn, alleen de verzendkosten vallen relatief hoog uit en kunnen dan beter gedeeld worden.