Ik kwam nog een autoparco 155 wb tegen. Netter gebouwd dan de eerdere grijze.
Voorzien van remschijven en wat "andere" velgen.
En door het onderschrift moest ik hem wel hebben.
Zie de index op pagina 1,jer. Daar staat ook wat over zoekenZijn er van de 146 ook blauwe modellen gemaakt? (dan wel van de 2e type) Ik ben daar al een tijdje naar op zoek, maar geen een waar kunnen nemen....
Het vinden van die 56 donker blauwe Alfaatjes was de ware uitdaging voor ons groepje Miniatura verzamelaars.Zoals gezegd, het was ergens half september. Op een zaterdag op een kantoor ergens bij Rotterdam. Acht mannen en een vrouw komen met respectievelijk koffers vol Alfa-miniaturen, camera's en andere benodigdheden bij elkaar voor een 1:43 fotoshoot voor het geheime SCARB-project: Het Boek.
Het resultaat van hun werk is te zien op pagina's 162 en 163 van "Vereeuwigd". Een leuke "making of" voor het hele boek door de fotografen zelf lees je in KB 132.
Op het eind van het Centenario is het modelletje dan toch nog bezorgd gisteren. R.I.A.R. had het me al een aantal malen beloofd,Het 1:43 R.I.A.R. model was in de Rho-Pero Fiera nog niet te vinden. Navraag bij Nadia kwam per kerende mail :Uit de Miniatura Nieuwsbrief:
Op 26 juni vindt op het Fiera di Milano (in Rho) de onthulling plaats van een bronzen sculptuur, ter ere van het 100-jarig bestaan van Alfa Romeo.
Ontwerp: Agostino Bonaluni, in samenwerking met het Centro Stile. De Disco Volante (C52) met 1900 techniek uit 1952 doet in deze interpretatie zijn naam ("vliegende schotel") eer aan.
Alle Alfisti die aan dit door het RIAR geïnitieerde project deelnemen ontvangen een 1:43 exemplaar (ter waarde van €60). Nog eens 99 modellen in 1:10 worden geleverd via een kunst-organisatie.
"You don't need to worry about your 1.43 model, they were not handed out to the donors during the Centenario event.
As a matter of fact, they are still being made and will be delivered by mail by the end of the year.
We hope we'll have another chance of meeting you in person.
Best Regards,
Nadia Cattaneo
Automobilismo Storico Alfa Romeo
Centro Direzionale "
de 2 bewuste pagina's 1:43 uit het super SCARB jaar boek !!!!!!Erg leuk en mooi resultaat! Ben benieuwd naar het eindresultaat (wat ik niet zal kunnen zien tenzij iemand het straks hier eens wil tonen...) Koen
Quattroruote Collection – Hachette Edition /Metro Model 1:24 die-cast. In december kwamen de nummers 10 en 11 in de boekhandel,Update for Quattroruote 1/24th scale Alfa collection up to car 20.