Inderdaad!Het is wel heel flauw om op te merken dat broeikaseffect het probleem niet is.
Het probleem zit m in het versterkt broeikaseffect. Het broeikaseffect is juist de voorwaarde voor aangenaam leven met gematigde temperaturen op aarde.
Wat opperen alle tuinkabouters: stop CO2 productie maar de marginale bijdragen aan het versterkt broeikaseffect van CH4 , N2O, CFC behoorlijk groot.
Ik zie het lekker simpel. Meer water wat verdampt, zorgt voor meer broeikaseffect maar
je hebt meer wolken die weerkaatsten zonlicht en het wordt weer koeler.
De natuur is volgens mij zo gek nog niet. Gas op de plank. Het is hier veels te warm.
Komt hier vandaan:Roet- en stofdeeltjes in de atmosfeer kunnen wereldwijd invallend zonlicht tegenhouden waardoor de gemiddelde temperatuur op aarde daalt. Roet- en stofdeeltjes komen in de atmosfeer als gevolg van vulkaanuitbarstingen en uitlaatgassen van fabrieken en verkeer. Het aantal en de intensiteit van vulkaanuitbarstingen is mogelijk de vorige eeuw afgenomen waardoor er een vermindering van stofuitstoot in de atmosfeer heeft plaatsgevonden. Door het bestrijden van luchtverontreiniging die ontstaat bij fabrieken en verkeer is de afgelopen decennia de uitstoot aan roet- en stofdeeltjes door menselijk handelen sterk teruggelopen. Deze afname van Global Dimming kan bijdragen aan de wereldwijde opwarming.
http://www.xs4all.nl/~wjsn/anw80.htm
Ook interessant in ditzelfde stukje:
Dit had ik ook al in de Quest gelezen.De toename van de koolstofdioxide concentratie in de atmosfeer kan ook andere oorzaken hebben.
In China liggen in een groot gebied kolen vrijwel aan de oppervlakte. Komt de temperatuur in zo'n kolenlaag boven een bepaalde temperatuur (bijvoorbeeld onder invloed van zonnestraling) dan treedt in enkele maanden een langzaam smeulen op waardoor de temperatuur oploopt naar 280o C. Bij dit zogenaamde vlampunt vliegt de steenkool in brand. De koolstofdioxide van deze branden is goed voor ca. 3% van de globale CO2 -uitstoot door fossiele brandstoffen.