1750GTV
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: RE: groente hippies, weg er mee

do okt 06, 2005 08:31

Het is wel heel flauw om op te merken dat broeikaseffect het probleem niet is.
Het probleem zit m in het versterkt broeikaseffect. Het broeikaseffect is juist de voorwaarde voor aangenaam leven met gematigde temperaturen op aarde.
Wat opperen alle tuinkabouters: stop CO2 productie maar de marginale bijdragen aan het versterkt broeikaseffect van CH4 , N2O, CFC behoorlijk groot.

Ik zie het lekker simpel. Meer water wat verdampt, zorgt voor meer broeikaseffect maar
je hebt meer wolken die weerkaatsten zonlicht en het wordt weer koeler.
De natuur is volgens mij zo gek nog niet. Gas op de plank. Het is hier veels te warm.
Inderdaad!
Roet- en stofdeeltjes in de atmosfeer kunnen wereldwijd invallend zonlicht tegenhouden waardoor de gemiddelde temperatuur op aarde daalt. Roet- en stofdeeltjes komen in de atmosfeer als gevolg van vulkaanuitbarstingen en uitlaatgassen van fabrieken en verkeer. Het aantal en de intensiteit van vulkaanuitbarstingen is mogelijk de vorige eeuw afgenomen waardoor er een vermindering van stofuitstoot in de atmosfeer heeft plaatsgevonden. Door het bestrijden van luchtverontreiniging die ontstaat bij fabrieken en verkeer is de afgelopen decennia de uitstoot aan roet- en stofdeeltjes door menselijk handelen sterk teruggelopen. Deze afname van Global Dimming kan bijdragen aan de wereldwijde opwarming.
Komt hier vandaan:

http://www.xs4all.nl/~wjsn/anw80.htm

Ook interessant in ditzelfde stukje:
De toename van de koolstofdioxide concentratie in de atmosfeer kan ook andere oorzaken hebben.
In China liggen in een groot gebied kolen vrijwel aan de oppervlakte. Komt de temperatuur in zo'n kolenlaag boven een bepaalde temperatuur (bijvoorbeeld onder invloed van zonnestraling) dan treedt in enkele maanden een langzaam smeulen op waardoor de temperatuur oploopt naar 280o C. Bij dit zogenaamde vlampunt vliegt de steenkool in brand. De koolstofdioxide van deze branden is goed voor ca. 3% van de globale CO2 -uitstoot door fossiele brandstoffen.
Dit had ik ook al in de Quest gelezen.

:D

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: groente hippies, weg er mee

do okt 06, 2005 08:49

Op de IVA een en ander opgestoken, was ook iets met infrarood maar ben ik allang vergeten.
Dus niet alleen "the art of selling products people don't need".

Een tijd geleden een documentaire bekeken over Yellow Stone Park, USA. Het schijnt dat
het ding op ploffen staat, tussen nu en 150 jaar(?), en het zal een enorme milieubelasting geven en wel dat bij ons de troep op de daken zal liggen bij ongunstige wind.
Voorspelling is een compleet sluier die over USA trekt en over Atlantische Oceaan.

De uitbarsting St.Helena is een doorn in het oog van Groen Links. Groen Links is er nog niet overuit welke multinational hiervoor verantwoordelijk is.

SPIDERVELOCE1750

do okt 06, 2005 11:46

Groen Links is er nog niet overuit welke multinational hiervoor verantwoordelijk is.
Mother Earth BV :wink:

Kristal

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

do okt 06, 2005 12:46

Gebrainwashed door de milieumaffia....

Voor je dit soort bullshit geloofd bedenk dan goed :

1. Er is tot nu toe geen enkel bewijs voor het broeikasteffect. Alleen hypoteses, veronderstellingen en een gemaipuleerd onderzoek.

2. Fijnstof in een zeer drukke straat staat gelijk aan 1 kettingroker om de 70 meter. Tevens zou fijnstof de levens verwachting van 1700 mensen per jaar verkorten. (kortom, ipv gemiddeld 82,5 wordt de 1e groep 80,3 of zo)...

Voor een veel betere onderbouwing:
http://www.groenerekenkamer.nl
Op stelling 1 wil ik dit zeggen. Mars warmt ook op heeft iemand daar al eens een auto zien rijden?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Dinky Boy
Miniaturista

do okt 06, 2005 12:54

Op stelling 1 wil ik dit zeggen. Mars warmt ook op heeft iemand daar al eens een auto zien rijden?
Afbeelding

Onmiddellijk stoppen, dat ding :!:

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

do okt 06, 2005 12:56

Afbeelding

Onmiddellijk stoppen, dat ding :!:
:D :D :D :D :D :D :D :D :D
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Emilio
Guru
Guru

do okt 06, 2005 13:37

Ik vraag me af hoelang we al de oppervlakte temperatuur van mars kunnen meten....
10 Jaar, 20 jaar....
Iemand enig idee wanneer mars is opgericht?
Laat staan dat we daar zijn geweest om er een ijsboring te verrichten om daar mee de temperatuur tot 2000 jaar terug te bepalen.

Dat er cycli zijn is reeds bewezen (we hebben onze ijstijden gehad, niet waar). Maar niemand kan de fluctuatie als niet cyclisch betitelen. In het geval dat we al kunnen spreken van dat het warmer is dan "normaal".

We hebben het hier over natuur. En natuur veranderd constant. Hier in Nederland hebben we meer een Museum benadering van de natuur/het milieu. Zolang er niks veranderd is het goed. Lang leven de evolutie!

Biertje?
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

1750GTV
Advanced Member
Advanced Member

do okt 06, 2005 13:46

Afbeelding

:)

matra sports
Guru
Guru

do okt 06, 2005 14:48

Afbeelding

Ik weet het zeker : dit is een groentehippy en hij woont in Duckstad !

Danny
Guru
Guru

do okt 06, 2005 17:05

Nee man!
Geen Kia.
Die zal wel weer zo'n ouwe BX kopen.
Nee een bestel eend met gehaakte gordijnen en van die stop de bom stikkers erop
Alfa historie:sud 1.5ti, 33 1.5qv, 33 1.5ti, 33 1.7qv, 75 1.8 carb, 75 1.8ie, 75 indy, 33 imola, 33 1.7 16v sqv(Stef Visser getuned), 155 1.8ts,giulia 2.1 ltr 164 super nu 156SW en 159 sw
SCARB nr 697

33carbs
Full Member
Full Member

do okt 06, 2005 18:11

haha das ook weer waar :D
in bezit:
ducati 999
75 1.8
146 ti

Alfason

do okt 06, 2005 23:44

Nee een bestel eend met gehaakte gordijnen en van die stop de bom stikkers erop
Of een Renault 4 met een bloementuintje op het dak :P

Emilio
Guru
Guru

vr okt 07, 2005 08:44

Of in een hele verantwoorde DS......
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

za okt 08, 2005 23:01

...op gas?
Serieus, ik weet het niet zeker, maar ik ben ervan overtuigd dat een ouwe nord bij 4000 rpm dus zeg 140 kmh beter loopt en een betere verbranding heeft en dus minder schadelijke uitstoot heeft dan bij zeg 2800 rpm zeg 90 kmh.
En dus rij ik uit milieuoogpunt als het even kan 140.............
Braaf toch?
:P
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

kopop

ma nov 06, 2006 21:27

wat een goed idee :D :D !!!!

Bij twijfel niet inhalen is een heel goed advies. Dat zelfde geldt ook voor de (more convenient) twijfels die mensen hebben over de film An Inconvenient Truth. Ik heb zelf geen enkele twijfel. We moeten politici motiveren om wat verder vooruit te kijken dan een of twee regeerperiodes. Als dat niet tijdig lukt gaat deze wereld op korte termijn kapot aan ons primitief egoisme dat helaas nog steeds de sturende kracht is van de economie en ons technisch kunnen. Een dodelijke combinatie die alleen door sturing van bovenaf te doorbreken zal zijn.
Een actie die oproept om deze aandacht van de politiek te krijgen is www.ikrij90.nl

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”