De Pocher doos uit the UK is binnen!
De 8C Mille Miglia Scuderia Ferrari was gedeeltelijk gebouwd.....en knap slecht ook!
De motor zat in het chassis ingebouwd maar de krukas, drijfstangen en zuigers zaten nog aan de gietboom!
, er is met dikke klodders bruine lijm geknoeid
, alles is schots en scheef....
Dat wordt dus eerst demonteren, schoonmaken, re-assembleren, schilderen/spuiten, afwerken en bestickeren. Het is nu wel moeilijker om te controleren of alles compleet is, maar dat gaat wel lukken denk ik. Eerst kijken of de losse, nog niet gemonteerde onderdelen compleet zijn en of er genoeg schroefjes voor zijn. Daarna kijken wat er aan schroeven en onderdelen aan het gemonteerde deel missen. Dan moet ik het een heel eind inzichtelijk hebben.
De wielen waren voor de bouwer waarschijnlijk de bekende druppel; hij heeft één naaf gedeeltelijk in elkaar gezet en toen is hem de moed in de schoenen gezonken....gelukkig zijn de zakjes met spaken en nippeltjes nog dicht!
Het koetswerk is volgens mij met autocleaner bewerkt en vertonen wat fijne krasjes, dat is niet erg...ik overweeg toch om de MM SF dieprood te spuiten.
De "grote delen" delen zijn compleet voor zover ik het in de gauwigheid gezien heb, veel kleine delen ook op het eerste gezicht......nu valt me in: ik heb de cilinderbussen nog niet gezien.....nou ja, dat komt wel bij de uitgebreide inspectie. Ik denk dat er al met al niet zo heel veel zal missen
En nu maar wachten op regeachtige weekenden en lange winteravonden......
, oh nee, natuurlijk niet; lange warme zomeravonden en weekenden.........toeren met de 1:1 spider!