Geweldige auto's die Porsche's, maar de Cayman is natuurlijk een ander soort auto, meer comfort, ruimer, luxer, grotere motor, (een stuk) duurder; maar weegt dus ook zo maar ruim 350 kg meer.Een verklaring is geen excuus, en het werkt mijns inziens twee kanten op: De 4C is de halo car die mensen moet prikkelen de rest van het modellengamma in de gaten te houden*. Vanaf dag 1 is de 4C met de Cayman vergeleken en vaak te licht bevonden (), en dan komt P*rsche nu met wat in feite de 4C GTA had moeten en kunnen zijn.
* Je weet wel, voor als er dit decennium nog een nieuwe Alfa komt.
Die vergelijking klopt dus niet; een Lotus Elise/Exige is een veel betere vergelijking en vreemd genoeg lijkt het wel of autobladen die vergelijking uit de weg gaan.
En nog even over die prijs v/d Gt4 ; 124.500 euro (meer dan 2 maal een standaard 4C). En dan ben je er nog niet;
Carbon Ceramic brakes; +/- 7300 euro
Porsche Navigatie/communicatie: 3.200 euro
Leer +/- 2000 euro
Die fraaie kuipstoelen +/- 2400 euro
Metallic lak +/- 800 euro
Sport Chrono pakket.......
Wat leer her en der.......
En de rest v/d optielijst is nog lang. Zelfs zaken als cruise control en auto dimmende (binnen)spiegel moet bij Porsche bij elk model extra voor betaald worden.
Waar Porsche mee komt is dus iets heel anders dan een 4C danwel een 4C gta, overigens nog los van het feit dat Alfa zelf al gehint heeft dat er een gta komt.