Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Abarth 1000 GT

do dec 01, 2011 16:30

Nice conversion!

In Nederland is een reconstructie van een Berlina Pavesi op gang gekomen. Geinig, ik herinner me nog dat Rik op het oude forum (dus voor eind 2004) al eens vragen over de Pavesi stelde omdat het hem wel wat leek er zelf één te bouwen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 876
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1750 'Pavesi'

do dec 01, 2011 23:40

Ik heb in januari 2011 de firma Starline aangeschreven met de suggestie de 1750 Berlina Pavesi te maken. De heer die antwoorde vertelde me dat hij bekend was met deze auto en het een leuk idee vond om er een schaalmodel van te maken, alleen was 2011 al helemaal volgepland. Hopelijk dus in 2012? Zou een leuketoevoeging zijn aan de verzameling.
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Abarth 1000 GT

vr dec 02, 2011 00:42

Dankje Yvo! ik ben er ook erg blij mee :wink:
Helemaal omdat dit de auto is waar bij mij t virus is begonnen.
Namelijk de 78er Nuova van mijn vader in precies deze kleur.
Bij mij ook, mijn pa had een 76 er nuova........
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 876
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1750 'Pavesi'

vr dec 02, 2011 08:48

Om nog even terug te komen op de 1750 Berlina Pavesi het onderstaande plaatje dat ik van een Italiaans forum "geleend" heb. Deze verbouwing is van een zeer bekende Italiaanse Alfa miniatuur verzamelaar, ene meneer M. Rigoni. Het is niet mijn bedoeling iemands bezit af te kraken, maar de onderstaande Pavesi ziet er naar mijn mening toch wel een stuk beter uit dan degene die op de vorige pagina werd vertoond.

Afbeelding
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1750 'Pavesi'

vr dec 02, 2011 11:48

Hij is in ieder geval beter afgewerkt. Hoewel de lijn van de zachtgroene Pavesi van Linguabifida (dat is de zeer productieve verbouwer) zeker niet slecht is, komt zijn model wat rafelig over. En een decal om het schuifdak na te bootsen is een misser. Beter was het geweest de naden lichtjes met een freesje aan te brengen zodat ze overeenkomen met die van de portieren. Maar op zich vind ik hem wel leuk en daar draagt dat kleurtje ook aan bij.

Afbeelding

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1750 'Pavesi'

vr dec 02, 2011 12:32

Over station conversies gesproken.
Ik kwam net deze tegen op facebook. Erg gaaf moet ik zeggen!

Afbeelding

Afbeelding

Basis is een Bburago 75 (1:24)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1750 'Pavesi'

vr dec 02, 2011 12:36

Die is leuk! Vooral omdat de verbouwer de moeite heeft genomen een achterklepje te maken dat open kan. Dat hij de portieren aan de binnenzijde niet een likje 'interieurkleur' geeft is dan weer jammer. Maar goed, dat kan altijd nog.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1750 'Pavesi'

vr dec 02, 2011 12:38

Die is leuk! Vooral omdat de verbouwer de moeite heeft genomen een achterklepje te maken dat open kan. Dat hij de portieren aan de binnenzijde niet een likje 'interieurkleur' geeft is dan weer jammer. Maar goed, dat kan altijd nog.
Tuurlijk, er zijn wel wat details die minder zijn (hij had ook niet echt een vaste hand zo te zien) maar ik heb respect voor het geheel. Ik heb zelf al vaker met dit idee rondgelopen maar nooit wat mee gedaan. Hierdoor krijg ik toch weer inspiratie :shock: :D

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1750 'Pavesi'

vr dec 02, 2011 15:32

Hij is in ieder geval beter afgewerkt. Hoewel de lijn van de zachtgroene Pavesi van Linguabifida (dat is de zeer productieve verbouwer) zeker niet slecht is, komt zijn model wat rafelig over. En een decal om het schuifdak na te bootsen is een misser. Beter was het geweest de naden lichtjes met een freesje aan te brengen zodat ze overeenkomen met die van de portieren. Maar op zich vind ik hem wel leuk en daar draagt dat kleurtje ook aan bij.

Afbeelding

Ik zie nu pas dat de kofferbak van de berlina gewoon is blijven zitten...

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 876
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1750 'Pavesi'

vr dec 02, 2011 15:43

Uit het land van de rijzende zon Alfa miniatura nieuws van YOW MODELLINI, een tijdje geleden hier op het forum al gemeld, maar nu is het modelletje klaar. Na de 1957 versie van de door Pininfarina ontworpen Alfa 2000 Sestriere voor de autoshow van Turijn (referentienummer K099) is nu de 1958 versie van de autoshow van Turijn klaar met referentienummer K151. In dat ene jaar zijn er behoorlijk wat wijziging aan dit prototype aangebracht door Pininfarina

-Koplampen verder naar voren geplaatst en plexiglas beschermkappen verwijderd
-Mistlampen meer naar het midden van de grille gezet
-Grille verkleind (minder ver doorlopen op voorschermen) en geometrie veranderd
-Gezicht van de auto minder rond
-Bestuurdersdeur van schuifdeur (1957) veranderd naar een konventionele deur
-Achterlichten geometrie veranderd
-Karrosseriekleur gewijzigd van ivoorwit (1957) naar metallic blauw
-Interieurkleur veranderd van mintgroen (1957) naar beige

Afbeelding

Ik gok dat de 1958 Geneve versie niet door YOW MODELLINI gemaakt gaat worden dus voor degenen die die versie willen maken moeten dan 1 van de beschikbare kits ombouwen.
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Alfetta72
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 16:24
Locatie: Tilburg

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1750 'Pavesi'

vr dec 02, 2011 19:58

Om nog even terug te komen op de 1750 Berlina Pavesi het onderstaande plaatje dat ik van een Italiaans forum "geleend" heb. Deze verbouwing is van een zeer bekende Italiaanse Alfa miniatuur verzamelaar, ene meneer M. Rigoni. Het is niet mijn bedoeling iemands bezit af te kraken, maar de onderstaande Pavesi ziet er naar mijn mening toch wel een stuk beter uit dan degene die op de vorige pagina werd vertoond.

Afbeelding

Zo te zien hebben ze hier gebruik gemaakt van het 1750 model van Starline,naar mijn mening een stuk beter om als model te gebruiken dan de vrij grove M4

Gebruikersavatar
Maarten van Lith
Newbie
Newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: do mar 02, 2006 21:39
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . TZ3 (met de t van to

ma dec 05, 2011 21:09

The very nice Welly's Alfa 2600 Spiders's are out and at 14 Euro are a bargain. The motors and interiors are well done and detailed. The weakpoint are the wheels wich I don't think look 100% perfect, although they are still good.
Tom Tanner/Scale Designs/Ferrari Expo 2012-Chicago March 2012
hierbij de plaatjes, schaal 1:24 in rood en wit :
Afbeelding
Afbeelding
Weet iemand of dit model ook ergen 1:18 te koop is?
Maarten

MGB 1966 - Alfa Romeo Giulia Super 1971 - Volvo 245 1979

http://www.modelcarworkshop.nl Gepersonaliseerde schaalmodellen
http://www.rally-cursus.nl Kaartlees- & navigatiecursussen

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1750 'Pavesi'

ma dec 05, 2011 21:30

Zit niet in het programma.

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 876
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1750 'Pavesi'

vr dec 09, 2011 14:57

Ik kwam hier in Japan iets heel vreemds tegen, een Italiaans schaalmodelmerk dat zich "Orofusioni" noemt en een oerlelijk model van de Alfetta GT maakt in gelimiteerde serie. Dat de serie gelimiteerd zal zijn geloof ik graag, want het lijkt echt nergens op. Het ziet er voor mij naar uit dat iemand de failliete Progetto mallen heeft gekocht en het gepresteerd heeft om een nog lelijker model te maken dan Porgetto deed. De koplampen puilen uit, de buitenspiegel heeft de maat van een olifant, de uitlaat hangt op half elf enzovoorts. Op de bodem van het model wordt gesuggereerd dat het model door een Alfetta club is gemaakt dan mag je normaal gesproken toch verwachten dat er op details gelet wordt, dat blijkt dus niet het geval. Omdat het een geinige curiositeit is wilde ik het toch even plaatsen hier. Kijk en huiver.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

P.S. de prijs was iets van 8000 Yen voor zo'n kunstwerk :lol:
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1750 'Pavesi'

vr dec 09, 2011 15:29

Laten staan: 77 euro is van de gekke voor zo'n sloddervosje. ...en jezelf over 15 jaar voor je kop slaan omdat de waarde verdriedubbeld is :roll:

Als je bedenkt wat de McGregor's, Dalia's en Orfey Toys' waard zijn... En die zijn beslist van mindere kwaliteit dan de originele uitgaven.

Basis lijkt me idd een Progetto, o.a. gezien de locatie van de schroefjes onder.

Leuke vondst!

Edit: er is een gelijknamig bedrijf in de buurt van Vicenza in Noord-Italië geregistreerd: cadeau-artikelen, speelgoed, etc.
Laatst gewijzigd door Dinky Boy op vr dec 09, 2011 19:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”