Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Giulietta Allungata

vr mar 23, 2012 12:56

Nog een kleinigheid, de kleur van de 1960 Ministeriale is niet correct, maar dat is uiteraard een detail
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Dinky Boy
Miniaturista

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Giulietta Allungat

vr mar 23, 2012 13:17

Voor degenen die geinteresseerd zijn in de unieke 1960 versie heeft Yow Modellini dit model in zijn toekomstige leveringsprogramma staan onder het referentienummer 139. Alhoewel de door jou getoonde verbouwing leuk is gemaakt gok ik dat de Yow Modellini er iets mooier uit zal zien.
Ha, dat gaan we volgen, dank voor de update.

Over grote en kleine producties, Minichamps levert vanaf vandaag de Montreal in het zilvergrijs. Oplage 1008 stuks.

Afbeelding

Dinky Boy
Miniaturista

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Giulietta Moretti 'Folk'

za mar 24, 2012 08:26

Afbeelding

Nog een verbouwing die mij op zich best aanspreekt, van de bekende verbouwer Linguabifida. De man heeft inmiddels een aardig gevulde 1:43 parkeergarage op zijn naam staan.
Dit keer de nieuwere Giulietta (1977). Carrozzeria Moretti heeft deze variant, Folk genaamd, vermoedelijk in 1981 gebouwd. Het is bij één exemplaar gebleven.

Afbeelding

Afbeelding

Er is alleen één, niet geheel onbelangrijk probleempje....
Bij de verbouwing is blijkbaar uitgegaan van bovenstaande foto. En daarop dekt het openstaande portier nou juist een kenmerkend stilistisch detail af: de louvres voor de voorste helft van de extra zijruit...

Afbeelding

In het boek Curiosalfa staat op pagina 182 een nog veel duidelijker foto.

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Giulietta Moretti 'Fol

za mar 24, 2012 10:22

Gaaf is hij wel verder! Pego had deze in de planning staan.. is helaas niks meer van gekomen :(
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415

Scelta di Potenza

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Giulietta Moretti 'Fol

za mar 24, 2012 10:27

Weer een gave verbouwing van Lingubifida. Die louvres zijn zonder problemen achteraf nog wel aan te brengen lijkt me, dus daar komt hij goed weg. Kan hij tegelijk de chroomlijn van het dak nog even doortrekken naar achteren.
Die poppetjes er omheen vind ik echt geweldig, dat laat helemaal zien dat het niet om een gewone auto gaat, maar om iets bijzonders.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Dinky Boy
Miniaturista

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . 1:8 Duetto bij elkaar sparen

zo mar 25, 2012 18:08

Op het Italiaanse Automodellando forum stonden al een week berichten over een nieuwe kiosk reeks van uitgever Hachette voor een Duetto in 1:8. Dat is iets meer dan een halve meter modelauto... :shock:

Maar goed, de brenger van het nieuws had zich net op het forum geregistreerd, had een verpakking met de eerste onderdelen uit de serie gekocht maar wist niet hoe foto's te plaatsen, was niet thuis, had geen tijd, enz., enz. Op 1 april weten we het, dacht ik, zal wel een grap zijn. Aan de andere kant; de kioskserie doen wel vaker een 'test' (lees: teaser campaign) voor nieuwe series. De eerste uitgaven worden dan in een heel beperkt gebied verkocht.

Maar vandaag dan toch een foto:

Afbeelding

Het hangt er onder andere van af hoe lang de serie loopt of dit 'leuk' gaat worden. Eerder was er al eens een radiografisch bestuurbare 156 Carabinieri. Daarvoor moest je twee en een half jaar lang elke twee weken naar de kiosk voor de volgende set onderdelen. Ik weet de prijs per uitgave niet meer, maar op het moment dat de auto compleet was had je een totaalbedrag neergeteld dat veel hoger lag dan dat van een vergelijkbare kant en klare RC auto uit de winkel. Benieuwd uit hoeveel uitgaven deze serie gaat bestaan.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . 1:8 Duetto bij elkaar sp

zo mar 25, 2012 18:56

Pocher-afmetingen dus... leuk hoor, een Duetto in 1:8, maar wie gaat daar nou een hoop geld aan uitgeven zonder enige idee te hebben van de kwaliteit die je ervoor krijgt. Hoe mooi zijn de details? Hoe goed sluiten de body-delen op elkaar aan? Etc.
Want een hoop geld zal het wel worden. Volgens mij is dat standaard de formule voor dit soort "spaar"-bouwpakketten: het wordt altijd fors duurder dan een vergelijkbaar bouwpakket in één keer kopen. Bijkomend nadeel is dat je er erg weinig mee kunt zolang je nog niet het hele bouwpakket bij elkaar hebt gespaard. Als je tenminste het bouwen een klein beetje serieus neemt.

Tja, en als dit een 1-aprilgrap is, hebben ze die wel heel grondig voorbereid; die foto ziet er wel heel echt uit.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD

Corrado
Guru
Guru

zo mar 25, 2012 19:17

Zo is er een paar jaar geleden door Altaya een Citroën 2cv Charleston gestartt, ook in 1:8. Start ging vergezeld van een promotiefilmpje en het model zag er daarop meer dan geweldig uit.
Men zal zich nu ook best bewust zijn dat er niet gekoxht wordt zonder te weten wat het eindresultaat zal zijn, neem ik aan.

kijk hier maar eens

Koen

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mar 25, 2012 20:16

Het grootste gevaar van dit soort series en dat het niet aanslaat, dan stoppen ze ermee en dan zit je met een halve Alfa..................
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . 1:8 Duetto bij elkaa

zo mar 25, 2012 20:26

Zo is er een paar jaar geleden door Altaya een Citroën 2cv Charleston gestartt, ook in 1:8. Start ging vergezeld van een promotiefilmpje en het model zag er daarop meer dan geweldig uit.
Men zal zich nu ook best bewust zijn dat er niet gekoxht wordt zonder te weten wat het eindresultaat zal zijn, neem ik aan.

kijk hier maar eens

Koen
Je moet je bij zo'n plaatje wel realiseren dat een gemiddelde modelbouwer zo'n resultaat misschien bij lange na niet haalt. Iedereen die wel eens gebouwde Pochers op eBay en Marktplaats heeft zien staan begrijpt wat ik bedoel.
Hoeveel werk is eraan vooraf gegaan voordat die portieren zo mooi aansloten en voordat de wielen zo netjes op hun plek zaten? Wat gebeurt er als je de motorkap laat zakken, past het dan of moet je avonden zitten corrigeren voor het zover is? Is dit model gespoten of niet? Hoe makkelijk of moeilijk is het om de chromen sierstrips zo netjes aan te brengen? Etc. etc.
Het grootste gevaar van dit soort series en dat het niet aanslaat, dan stoppen ze ermee en dan zit je met een halve Alfa..................
Is dat bij jouw weten wel eens gebeurd? Je hebt het gevoel dat ze zoiets gewoon niet kunnen maken, maar dat is idd geen garantie.

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

ma mar 26, 2012 09:50

Vroeger toen Kees nog een Keesje was met een vliegtuig, na 20 weken stopten ze en toen had ik de helft. Hopenlijk doen ze dat niet meer.
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Corrado
Guru
Guru

ma mar 26, 2012 10:35

Wat ik van de 2cv begrijp is die ook gestopt. Meer dan halve 2cv's kan ik op het net ook niet ontdekken en die waren zelfs een stuk minder fraai qua afwerking, los van de promo-foto's die er veel beter uitzagen... Ben je mooi klaar mee, heb je al een flink bedrag uitgegeven en zit je met een chassis met motor en een tweetal deuren en stoelen...

Het lokkertje begint met een paar euro voor de eerste onderdelen en daarna kun je gaan sparen en uiteindelijk ben je een flink bedrag kwijt.

Het is blijkbaar zo dat ze de tijdschriften-series eerst in een deel van het land (Frankrijk of Italië bijvoorbeeld) testen en zo nodig aanpassen. Maar de garantie dat je alles gaat krijgen en vooral dat de kwaliteit constant blijft heb je helaas niet, dat zie ik wel bij sommige series... Er worden soms onbegrijpelijke fouten gemaakt, blijkbaar uit kosten-overwegingen.

Koen

andretirrito
Newbie
Newbie

ma mar 26, 2012 22:00

Heb mijn "verbouw"hobby weer een beetje opgepakt. Maak van straat alfa's "fantasie"race auto's kompleet met eigen bouw kooien of sloop onderdelen van andere race auto's die ik weer scoor op beurzen. mijn recente race auto de giulietta racer met kooi (kompleet interieur van een 406 stw....met nodige aanpassingen past het).
heb ook wat plaatjes van andere verbouwingen. ook een doiramatje van een alfa sleutel werkplaats.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Alfa 156 V6 FL sw!

Alfetta72
Member
Member

di mar 27, 2012 18:59

Mooi gedaan de verbouwingen,en de diorama's zijn erg leuk , :thumbs:

marco13
Member
Member

di mar 27, 2012 19:02

Super diorama!!!!
Ook die verbouwde auto`s vind ik super!!
Leuk om te zien dat er giulietta racers worden gemaakt!! maakt ze stoer. :D

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”