wo dec 13, 2017 14:13
Ik kan mij voorstellen dat de 4C niet veel genoemd wordt in vergelijking met de A110 omdat het auto's zijn met net andere filosofie? Wat ik begrijp uit de reviews is dat de Alpine vooral dagelijks bruikbaar moest zijn, met vooral comfort en minder hardcore voor een relatief betaalbare prijs.
Dat verklaart waarom ze geen carbon hebben gebruikt, maar wel overal gewicht proberen te besparen (het gehele audio systeem, incl speakers & tweaters weegt blijkbaar minder dan een kilo) op een economische manier. Want minder gewicht = mogelijkheid voor zachtere veren/dempers.
De Porsche Cayman/Boxter zou het dichtsbij komen, maar die is veel duurder. Alleen de Elise is goedkoper, maar die is net zoals de Alfa een hardcore speeltje en niet bedoeld voor dagelijks gebruik. Dus in dat opzicht is de Alpine zonder concurrenten.
Zelf zou een auto als de Alpine mij eerder aanspreken dan de 4C, vanwege de bruikbaarheid, ik hou (ook bij sportieve auto's) vooral van comfort. Aan de andere kant, een dagje in een Lotus Exige enige tijd geleden was een stuk comfortabeler dan ik had verwacht.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.