Ik heb nog wel het e.e.a. liggen. Wissertjes, stuurtje (mits je niet al te hoge eisen stelt) en decals met alfalogo en gepersonifieerde kentekenplaten lukken sowieso, klokkenwinkel wordt denk ik wat lastiger, hoewel ik vast nog wel ergens wat willekeurige ronde klokjes heb liggen. Ik zal eens kijken. PB me je adres en kenteken even als je wilt.Heren,
Intussen staat de geprinte Nuova in de lak. Ben er zelf al aardig tevreden mee, hoewel ik binnenkort eea wil aanschaffen om alles af te maken. Het is wel onwijs tof hoe er, na het lakken, opeens een mini-Nuova voor je staat!. Ik ga binnenkort de chroomverf bestellen.
Waar ik nog naar op zoek ben:
- Mooie geëtste ruitenwissers. Dit lijkt me wel wat. Iemand ervaring?
- Idem dito voor een knap stuurwiel. Anders moet ik gaan buigen in messing, da's wel een boel meer werk.
- Iemand die transfers/decals kan printen. Ik zou graag de logo's, de klokkenwinkel en andere details van het dash en mijn kentekenplaten als decal regelen.
Iemand enig idee waar ik bovenstaande zaken kan regelen? Foto's volgen...
Misschien verre van perfect, maar ik vind hem geweldig! Ik hou wel van dit soort projectenIk kwam wat foto's tegen van een 1:43 schaalmodel van het AR51 prototype op mijn computer. Alhoewel het model verre van perfekt is, vind ik het wel een leuke representatie van dit vreemde maar interessante prototype.
Natte droom gehad, Kitaro?De dames zijn wel te spreken over de TZ2.
Weten zij veel dat er maar eentje mee terug kan.
Ah top, kom ik morgen even op terug. Heb eea aan bestelling staan bij de Roos en ik heb Fokko van Calker gecontact voor decals, maar nog weinig gehoord. Ik stuur je dus een berichtje!Ik heb nog wel het e.e.a. liggen. Wissertjes, stuurtje (mits je niet al te hoge eisen stelt) en decals met alfalogo en gepersonifieerde kentekenplaten lukken sowieso, klokkenwinkel wordt denk ik wat lastiger, hoewel ik vast nog wel ergens wat willekeurige ronde klokjes heb liggen. Ik zal eens kijken. PB me je adres en kenteken even als je wilt.Heren,
Intussen staat de geprinte Nuova in de lak. Ben er zelf al aardig tevreden mee, hoewel ik binnenkort eea wil aanschaffen om alles af te maken. Het is wel onwijs tof hoe er, na het lakken, opeens een mini-Nuova voor je staat!. Ik ga binnenkort de chroomverf bestellen.
Waar ik nog naar op zoek ben:
- Mooie geëtste ruitenwissers. Dit lijkt me wel wat. Iemand ervaring?
- Idem dito voor een knap stuurwiel. Anders moet ik gaan buigen in messing, da's wel een boel meer werk.
- Iemand die transfers/decals kan printen. Ik zou graag de logo's, de klokkenwinkel en andere details van het dash en mijn kentekenplaten als decal regelen.
Iemand enig idee waar ik bovenstaande zaken kan regelen? Foto's volgen...
Nog wat berlina 1750 foto's van SCIC 1973 en Team Bianchi Campagnolo met Felice Gimondi uit de Giro d'ItaliaBij toeval liep ik tegen een website aan van een 1:43 wielrenschaalmodellenverzamelaar (mooi scrablle woord). Hij maakt zeer leuke verbouwingen. Op zijn website zijn behalve de onderstaande 1750 Berlina's ook nog de bekende Fausto Coppi Alfa Matta, een paar 156's en misschien nog wel meer Alfa's te vinden. Persoonlijk vond ik de Berlina's het leukste en heb daarvan de plaatjes "geleend". Aangezien het hier een wielrenliefhebber betreft neem ik aan dat de modellen allemaal hebben gestaan en geen fanatasieverbouwingen zijn. Helaas is de lichtblauwe wat bekendere Berlina, van het team waarvan ik helaas even de naam vergeten ben, (nog) niet bij.
Op een Italiaans forum zag ik al plaatjes voorbijkomen van de eerste serie Alfa 164 1987 in 1:43 van Kess. Mooi model geworden en zeker een stuk beter (naar mijn mening) dan de tot nu toe beschikbare Alezan kits en Gamma Simple gebouwde resin auto's. Goede keuze van Kess, die neem ik aan gretig aftrek zal vinden in de Alfa verzamelwereld. Na de prachtige 164 Super 2e serie 1992 van Minichamps nu eindelijk een goede 1e serie. quote]
en met de eerste plaatjes uit Italië erbij: